پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 فروردین 1399 ساعت 18:01:: شناسه خبر: 73960

شروع رزمایش همدلی در استان با مشارکت مردم و نهادها/ خبر خوش برای گروه های جهادی

مردم نیز همگام با ارگان ها به صورت جهادی به مقابله با کرونا پرداختند و عده ای با بخشیدن کرایه مغازه و کرایه خانه ها، توزیع بسته های معیشتی و…. به افرادی که زیان دیده کمک هایی در حد توان خود اهدا کردند.

صدای جنوب:

به گزارش روابط عمومی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد؛ اسفند ماه سال ۹۸ بود که شیوع بیماری کرونا در کشورباعث تعطیلی موقت بخش اعظمی از مشاغل آزاد، کارگران، بازاریان، دست فروشان و …. شد که این جامعه را با مشکلات معیشتی و اقتصادی روبرو کرد.

مردم نیز همگام با ارگان ها به صورت جهادی به مقابله با کرونا پرداختند و عده ای با بخشیدن کرایه مغازه و کرایه خانه ها، توزیع بسته های معیشتی و…. به افرادی که زیان دیده کمک هایی در حد توان خود اهدا کردند.

همزمان با سخنرانی مقام معظم رهبری و توصیه ایشان برای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه دستگاه های وارگان های دولتی از یک طرف، گروه های مردم نهاد، هیئت ها، گروه های جهادی و… از سوی دیگر با تمام تلاش خود در حال جمع آوری کمک های مردمی و شناسایی افراد نیازمند هستند.

جبهه انقلاب فرهنگی استان با توجه به ضرورت، اقدام به تشکیل ستادی با هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، بهزیستی، کمیته امداد، آستان قدس رضوی، خیرین، گروه های جهادی و هئیت های مذهبی برای سازماندهی هرچه سریعتر و شروع رزمایش همدلی در استان کرد.

ستار هدایتخواه دبیر جبهه فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمد در جلسه ستاد هماهنگی رزمایش همدلی استان گفت: بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری موج تازه ای در بین مردم مؤمن و انقلابی استان و کشور به راه افتاده است و مردم استان ما بارها ثابت کرده اند در امتحان های مختلف تا پای جان برای انقلاب و نظام فداکاری می کنند.

وی افزود: با توجه به روحیه فداکاری و غیور مردی که مردم استان دارند و همچنین اعلام آمادگی خیرین دواطلب قصد داریم ۱۰ هزار بسته معیشتی تا قبل از ماه مبارک رمضان برای نیازمند خصوصاً افرادی که به خاطر شیوع کرونا با ضرر مواجه شده اند توزیع کنیم.

*وعده دبیر جبهه فرهنگی استان به گروه های جهادی و افرادی که قصد کمک دارند*

هدایتخواه بیان کرد: همچنین با تعاملی که با هئیت ها، شورای محل، گروه های جهادی، خیرین داشتیم این افراد نیز به صورت جداگانه با استفاده از ظرفیت خود ذیل قرارگاه مردمی رزمایش همدلی به جمع آوری کمک های مردم خواهند پرداخت.
وی با اشاره به اینکه این رزمایش باید به صورت مردم نهاد باشد و روحیه مردمی در رأس کار قرارگیرد، خبر خوشی به گروه های جهادی داد و گفت: کسانی که اقدام به جمع آوری کمک های مردمی می کنند می توانند با مراجعه به قرارگاه استانی رزمایش همدلی با توجه به ظرفیت جمع آوری خود تا ۲ برابر بسته معیشتی دریافت کنند.

دبیر جبهه فرهنگی استان با اشاره به نحوه دریافت این بسته های معیشتی گفت: گروه جهادی با ورود به سامانه www.hamdeli.jfkb.ir و ثبت نام در آن می توانند از طرح دریافت معادل ۲ برابر هزینه جمع آوری شده استفاده کنند که به عنوان مثال وقتی یک گروه جهادی هزینه ۵۰ بسته معیشتی را جمع آوری کرده است، می تواند ۱۰۰ بسته معیشتی دریافت و در محل مورد نظر خود توزیع کند.

وی با اشاره به نحوه پرداخت وام بیان داشت: با صحبت ها و رایزنی هایی که با بانک رسالت انجام شد به خانواده های نیازمند وام قرض الحسنه (وام بدون سود) تا سقف ۱ میلیون تومان به صورت ۱ ساله و اقساط ۴۵ هزارتومان تا ۹۰ هزارتومان اعطا خواهد شد.

خیرینی که قصد کمک به نیازمندان در قالب طرح رزمایش همدلی را دارند می توانند کمک های نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۴۱۳۲۷۵ بانک رسالت، به نام سفیران مهربانی اهدا نمایند و کمک های غیر نقدی خود را به آدرس شهرک امام حسین (ع) – مسجد و حسینه امام علی (ع) تحویل دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت