پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 مهر 1395 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 7399

رئیس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

برخی شهرداران از اختلاف‌ اعضای شورا سوء استفاده می کنند

محمدخانی تاکید کرد: شوراهای شهر در چارچوب قوانین برای شوراهای فرادست خود احترام قائل باشد و از طرفی شوراها باید مروج قانون باشند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها اجازه ندهند، شهرداران از اختلاف آنها سوء استفاده کنند.

به گزارش صدای جنوب به نقل از تسنیم، البرز محمدخانی صبح امروز در نشست مشترک روسای شوراهای شهر و شهرستان های بویراحمد و دنا با بیان اینکه شورا‌ها از ارکان‌های اصلی تصمیم گیری کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، عمرانی است اظهار داشت: کم توجهی مسئولان به شورا‌ها پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شورای اسلامی استان نشست هم اندیشی روسای شوراهای شهر و شهرستان به منظور تبادل افکار و آسیب‌شناسی شورا‌ها، است، عنوان کرد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اینگونه جلسات برگزار خواهد شد و نتیجه آن را در جلسه‌ای به سمع و نظر مسئولان ارشد استان خواهیم رساند.

رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شاید یکی از دلایل کم توجهی به شورا‌ها به خود آن‌ها بر می‌گردد، افزود: صرف نظر از مسائل قومی، قبیله‌ای و طایفه‌ای نتیجه مطلوب تری برای جامعه شورایی در پی دارد.

محمدخانی با بیان اینکه انجام دقیق وظیفه نظارتی توسط شورا‌ها یکی از راهکارهای اثبات این نهاد است، گفت: اختلاف اعضای شورا‌ها و تشکیل گروه‌های اکثریت و اقلیت در بدنه شورا و عدم انسجام باعث می‌شود که برخی از شهرداران از این اختلاف‌ سوء استفاده کنند.

وی در ادامه تشریح کرد: گاهی در برخی از شهرهای ما به دلیل همین اختلافات اعضای شورا‌ها، شهرداران در جایی که نفعشان باشند با گروه اکثریت و گاهی هم با گروه اقلیت هستند. اعضای شورا‌ها محور کار خود را مردم قرار دهند و اجازه ندهند اختلافات به کار آن‌ها ضربه بزنند.

رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه با بیان اینکه شورا‌ها باید وظایف خود را صرفاً در چارچوب قانونی خود انجام بدهند، افزود: دخالت بی‌جا اعضای شورا‌ها در کارهایی که به آن‌ها مرتبط نمی‌شود، به شورا‌ها ضربه می‌زند.

محمدخانی تاکید کرد: شوراهای شهر در چارچوب قوانین برای شوراهای فرادست خود احترام قائل باشد و از طرفی شوراها باید مروج قانون باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت