پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 اردیبهشت 1399 ساعت 17:02:: شناسه خبر: 75060

رئیس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه ریزش «قلعه تاریخی دیشموک» را تکذیب کرد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کهگیلویه گفت: قلعه تاریخی دیشموک ریزش نکرده تنها طی بارش های اخیر چند قطعه سنگ از قلعه به پایین افتاده است.

صدای جنوب:

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کهگیلویه گفت: قلعه تاریخی دیشموک ریزش نکرده تنها طی بارش های اخیر چند قطعه سنگ از قلعه به پایین افتاده است.

سیاوش زمان در گفت و گو با صدای جنوب ، با بیان اینکه قلعه تاریخی دیشموک ریزش نکرده افزود: چند قطعه سنگ از این قلعه تخریب و پایین افتاده که علت افتادن این سنگ های کوچک هم بارش باران های اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: قلعه دیشموک همانند دیگر قلعه های استان ما که اکثرا مربوط به دوره قاجاریه هستند مربوط به اواخر دوره قاجاریه و اوایل پهلوی است اما بخش پایه این قلعه که در ضلع شرقی آن قرار دارد و همچنین زیرزمین قلعه مربوط به دوره ساسانیان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: قبلا در ۳ مرحله به روی این قلعه کار شده است و رفع خطر، نجات بخشی و آواربرداری داخل اتاق ها و محوطه قلعه را انجام داده ایم.

زمان بیان کرد: برای بازسازی این بناهای تاریخی در سال ۹۸ درخواست تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی  دادیم که متاسفانه با توجه به شرایط حاکم بر کشور و مشکلاتی که برای پروژه های عمرانی در سطح کشور به وجود آمد تخصیص اعتباری داده نشد اما امسال برای قلعه دیشموک و قلعه موشمی در شهرستان کهگیلویه و قلعه راک درخواست اعتبار دادیم و منتظر هستیم که با تامین اعتبار عملیات اجرایی آن ها را شروع کنیم.

وی با بیان اینکه قلعه راک را رفع خطر کردیم گفت: ما در هفته آینده قلعه دیشموک و موشمی را که نیاز به رفع خطر داشته باشند را انجام خواهیم داد که مشکلی برای کسی پیش نیاید اما کارهای اصولی و بازسازی بعد از تامین اعتبار صورت می گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کهگیلویه بیان کرد: اطراف این قلعه منازل مسکونی وجود دارد اما با این تخریب سنگ ها از قلعه هیچ مشکلی برای کسی پیش نیاورده و به این دلیل که مردم احساس کردند قلعه تاریخی و قدیمی است و شاید افتادن این چند قطعه سنگ زمینه ای برای تخریب قلعه باشد حساسیت نشان دادند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت