پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 خرداد 1399 ساعت 14:03:: شناسه خبر: 77281

رایزنی حجت الاسلام موحد با سپاه پاسداران و ارتش/بالگردها برای آب‌پاشی و کمک به امدادگران به پرواز درآمدند

با پیگیری های حجت الاسلام موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی فرمانده کل سپاه به منظور پایان عملیات، مهار و جلوگیری از گسترش مجدد آتش در جنگل‌ها، دستور اعزام سه فروند بالگرد به ارتفاعات خائیز را صادر کرد.

صدای جنوب:

آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز همچنان ادامه دارد و هم اکنون یک فروند بالگرد متعلق به شرکت نفت و گاز گچساران و دو فروند بالگرد متعلق به مدیریت بحران استان خوزستان در منطقه حاضر و کار انتقال نیروهای امدادی و آبپاشی را انجام می دهند.

با توجه به سخت گذر بودن مسیر برای انتقال نیروهای امداد بالگرد متعلق به شرکت نفت و گاز گچساران نیروها را در قالب ۲۰ سورتی پرواز به ارتفاعات درگیر آتش سوزی منتقل نمود.

همچنین با پیگیری های سیدمحمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی فرمانده کل سپاه به منظور پایان عملیات، مهار و جلوگیری از گسترش مجدد آتش در جنگل‌ها، دستور اعزام سه فروند بالگرد به ارتفاعات خائیز را صادر کرد.

در پی آتش سوزی بخش زیادی از ارتفاعات خائیز و تلاش بی وقفه نیروهای امدادگر، بسیج و مردم برای مهار آتش و با توجه به حجم آتش سوزی و نیاز نیروهای امدادی برای پایان بخشیدن به عملیات مهار آتش سوزی و جلوگیری از گسترش و یا شعله ور شدن مجدد آتش، به دستور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه فروند بالگرد نیروی هوافضای سپاه به منطقه اعزام گردید.

همچنین یک فروند بالگرد متعلق به هوانیروز مسجد سلیمان راهی منطقه شده است.

ارتفاعات خائیز از عصر پنج شنبه طعمه آتش شد و تلاش بی وقفه نیروهای امدادگر، بسیج و مردم برای مهار همچنان ادامه دارد.

منطقه حفاظت شده خاییز با مساحتی بالغ بر ۳۳ هزارو ۳۸۵ هکتار طی مصوبه شماره ۱۶۳ مورخ ۲۳/‏۱۰/‏۷۷ شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت