پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 خرداد 1399 ساعت 17:03:: شناسه خبر: 77959

پیشنهاد جالب نوجوان لنده ای که مورد موافقت بنیاد علوی قرار گرفت+تصاویر

در سفر مسئولین بنیاد علوی کشور به شهرستان لنده یکی از برنامه ها دیدار جمعی از معتمدین این شهرستان با سید فرهاد قادریان معاون طرح پیشرفت و آبادانی بنیاد بود که حاضرین به ارائه پیشنهاداتی در حوزه های مختلف با هدف توسعه همجانبه شهرستان پرداختند.

صدای جنوب

در این دیدار اعضای کمیته مردمی توسعه لنده مهمترین مشکلات این شهرستان را بن بست جاده ای، توسعه نیافتگی بخش گردشگری، نبود زیر ساخت های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر و عدم سرمایگذاری در حوزه صنعت و معدن عنوان کردند و از معاون طرح پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی درخواست شد تا نگاه ویژه به این حوزه ها شود.

همچنین یکی دیگر از مهمترین مطالبات در این نشست بحث بازار فروش برای تولیدات فعالین حوزه های مختلف اقتصادی( باغداران و صنایع دستی) بود که درخواست شد بنیاد علوی به این موضوع ورود تا چرخه تولید در این منطقه رونق بیشتری گیرد.

در این دیدار یکی از پیشنهادات جالب که مورد استقبال معاون طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی قرار گرفت و ایشان دستورات لازم جهت تحقق آن را دادند، پیشنهاد حمایت همجانبه بنیاد علوی از دانش آموزان پشت کنکوری با محوریت راه اندازی یک مرکز آموزشی بود.

بنابراین گزارش بهنام دانش، نوجوان نخبه ی لنده ای به مشکلات بخش آموزش اشاره و نبود امکانات مناسب آموزشی را از حمله دلایلی عنوان کرد که موجب میشود دانش آموزان این منطقه محروم نتوانند به حق خود برسند.

دانش با برشمردن مشکلات پیش روی دانش آموزان پشت کنکور یاد اور شد؛ ما دانش آموزان این منطقه محروم از حداقل امکانات سخت افزاری و سمعی بصری محروم هستیم و برای جزئی ترین نیازهای خود باید راهی سایر مناطق شویم.

وی با ارائه پیشنهاد راه اندازی یک مرکز آموزش استعدادهای برتر در مرکز شهر لنده به معاون طرح پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی گفت؛ دانش آموزان نخبه بسیاری در همین منطقه محروم وجود دارد که با حمایت آنان قطعا شاهد درخشش آنان و کسب رتبه های برتر کنکور خواهیم بود. پیشنهاد میشود بنیاد علوی ما را در راستای راه اندازی یک مرکز آموزشی مجهز یاری نماید .

در ادامه این نشست  معاون طرح پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی که بیشتر شنونده دردل های اعضای کمیته مردمی توسعه لنده بود،گفت پیشنهادات و ایده های خوبی ارائه شد که قطعا روی تک تک آنها در نشست های سازمانی که داریم بحث خواهد شد و برای تحقق موارد انتخابی تلاش میکنیم.

سید فرهاد قادریان با اشاره به این موضوع که عمده ی مطالب ارائه شده امروز شما بزرگواران مشکلات زیر ساختی بود خطاب به معتمدین لنده اظهار داشت؛ من نیز به مانند شما عزیزان باور دارم که توسعه راه های یک منطقه میتواند نقش بسزایی در توسعه همجانبه داشته باشد ولی این نکته را مد نظر داشته باشید که کارهای عمرانی روزی تمام می شوند، بنیاد هم روزی از این منطقه خواهد رفت امّا توجه داشته باشید، منطقه شما می ماند با یک سری آدم های که اگر ذهن و اراده آنان تغییر نکرده باشد قطعا توسعه ای در کار نخواهد بود.

ایشان یاد اور شد؛ سرمایه گذاری های بلند مدتی وجود دارد که نقطه مقابل پروژه های عمرانی هستند و آن ذهن های هستند که می توانند تغییر را به معنای واقعی معنی و عامل توسعه یک منطقه نه تنها کوچک بلکه بزرگ باشند.

مهندس قادریان با اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد که می‌فرماید: «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند» این آیه را تعریف قرآنی از فرهنگ عمومی دانست که تحقق آن نیازمند عزم و اراده مردمان یک دیار برای تغییر خواهد بود.

معاون بنیاد علوی بیان داشت؛ امروز بهنام دانش این نوجوان نخبه دغدغه ای از این جنس دارد. و این ذهن ها هستند که ما باید به توسعه آنان کمک کنیم تا خط شکنی کنند و تغییر را آنگونه که در قرآن آمده است معنی نمایند.ذهن های که روزی آنچه امروز ما انجام ندادیم یانتوانستیم انجام بدهیم به لنده باز خواهند گشت و آنان انجام خواهند داد.

وی گفت؛  من امروز در جمع شما بزرگواران با هدف پیاده سازی این ایده جالب، ودر راستای تحقق و نهادینه کردن فرهنگ سرمایه گذاری بلند مدت، از همکاران خودم در دفتر بنیاد علوی شهرستان لنده می خواهم یک برنامه جامع و کامل برای بهنام دانش و سایر دانش آموزان نخبه این شهرستان داشته باشند.
از دوستان خودم در لنده میخواهم ظرف کمترین مدت، فضایی با تمامی تجهیزات لازم (تامین کتب مورد نیاز، جذب اساتید مجرب کشوری) با پشتیبانی کامل سایر مساعل جانبی برای این دانش آموزان فراهم آورده شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت