پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 خرداد 1399 ساعت 13:03:: شناسه خبر: 79069

گزارش عملکرد اداره بهزیستی کهگیلویه تشریح شد

از ۱۹ اسفند۹۵ که حکم مدیریت بهزیستی کهگیلویه به جهانگیر افشانده واگذار شده این مدیر جوان عملکرد موفقی داشته که پرداخت بیش از ۵۳میلیارد ریال وام خوداشتغالی به معتادین بهبود یافته و مددجویان تحت پوشش، پرداخت ۸۰۰میلیون ریال یاری برگ جهت درمان معتادان، کمک به تهیه مسکن جامعه هدف به ارزش بیش از ۱۶۵میلیاردریال راه اندازی ۱۴ مهد کودک شهری و دستایی، ۳مرکز توانبخشی، ۲ مرکز مددکاری، ۲ کمپ ترک اعتیاد و یک مرکز مشاوره ژنتیک از مهمترین این اقدامات است.

صدای جنوب:

مدیر اداره بهزیستی کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار صدای جنوب‌ عملکرد مدیریتی خود را تشریح کرد.
جهانگیر افشانده خدمت به جامعه هدف بهزیستی را افتخاری برای خویش دانست و گفت:تلاش این بوده است که باکار شبانه روزی شرمنده آنها نشوم.

وی افزود:با توجّه به پشت نوبت بودن تعداد زیادی از معلولان و مددجویان حوزه توانبخشی و امور اجتماعی با انجام مکاتبات استانی و کشوری مبنی بر محرومیت شهرستان و بخش‌های آن برقراری مستمری تمام افراد پشت نوبت از محل هدفمندی یارانه‌ها تا مهر ۹۷ به صورت صددرصدی انجام که دستاوردی مهم بوده است.

افشانده گفت: با توجه به شیوع آسیب‌های اجتماعی دیشموک ۲ مرحله دیدار با معاون رئیس جمهوری در امور زنان کشور و وزیر رفاه و رئیس سازمان به اتفاق نماینده وقت کهگیلویه(هاشمی پور) و اخذ اعتبارات و مجوزهای لازم برای تاسیس ۴مرکز فقط در این بخش راه اندازی شد.

وی اخذ اعتبارات را نتیجه رایزنی و برگزاری جلسات مکرر در استان در زمینه های گوناگون برای معلولان و مددجویان را گام مهم دیگری بیان نمود.
مدیر بهزیستی کهگیلویه افزود:در زمان کرونا با همکاری و حمایت فرماندار کهگیلویه و رایزنی با استان بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی و ۴ میلیارد ریال وجه نقد به بیش از دو هزار خانوار کمک شد.
وی تاکید کرد:شش ماه تلاش شبانه روزی برای سنددار نمودن املاک بهزیستی ۴ شهرستان دهدشت، چرام، بهمئی و لنده تا جایی که حتی بعضی از املاک هیچ سابقه مالکیتی نداشته و با بیش از ۵۰ مورد ماموریت در املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان و بیش از ۱۰۰ مورد ماموریت در مسکن و شهرسازی شهرستان اقدام به جمع آوری اسناد لازمه نموده و ۸ فقره سند تک برگ به نام سازمان بهزیستی صادر نمودم و همچنین در جلسات دفاعیه دادگاه برابر معارضین و مدعیان مالکیت املاک در تصرف بهزیستی شرکت که خوش‌بختانه رای به نفع سازمان صادر شد.
این مسئول تصریح کرد :رایزنی و دیداربا معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در دو مرحله باعث گردید خیرین و نهادها متوجه مشکلات و آسیب‌های دیشموک گردیده و تلاش‌های زیادی برای رفع محرومیت در آن منطقه بعمل آید

جهانگیر افشانده بیان کرد:۲ کمپ اقامتی ترک اعتیاد و تهیه مکان مناسب برای گروه‌های نارانا به منظور مبارزه خانوادگی با معضل اجتماعی اعتیاد اقدام دیگر در جهت بازگشت معتادین به جمع خانواده هایشان بود.

وی ابراز کرد:تعامل گسترده با همه نهادها خصوصا دادگستری و دادستانی در خصوص اعمال ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در خصوص پرداخت هزینه بیماران مبتلا به معضل اجتماعی اعتیاد و نیز تعامل سازنده با دادگستری و قضات محترم حقوقی به منظور تلاش برای تحکیم بنیان خانواده ها و جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی، همچنین راه اندازی مرکز خانه مهر جهت محل مناسب برای ملاقات حضوری والدین با فرزندان خود، و نیز تاسیس ۱۴ مهد کودک شهری و روستایی به منظور تربیت صحیح کودکان از جمله عملکرد کاری در مدیریت بهزیستی کهگیلویه بوده است.
وی بااشاره به برگزاری جلسات کمیسیون توانبخشی و اجتماعی به تعداد بیش ازیکصد جلسه و حضور ۵هزار نفری در کمیسیون در دهدشت و بخش‌ها خاطرنشان کرد: اولین بار به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه مردم محروم بخش‌ها، اعضای کمیسیون به بخشها اعزام زیرا عمق محرومیت را حس کردم واجازه ندادم مردم برای شرکت در کمیسیون متحمل پر اخت کرایه شوند.

وی ادامه داد:علاوه بر تحت پوشش ها اخذ اعتبارات مکفی برا نیازمندان غیر تحت پوشش نیز دردستور کار قرار گرفت که بی سابقه بود.

وی بااشاره به تاسیس بانک در محیط اداره برای جلوگیری از صرف هزینه و وقت جامعه هدف که اکثرا معلول جسمی هستند گفت :ایاب ذهاب مسیر برای جامعه هدف بااینکار آسان تر شد.
راه اندازی دو مرکز توانبخشی روزانه در شهرستان برای رفاه حال خانواده معلولان و نظارت ویژه بر مراکز تحت نظارت و اصلاح ساختاری و مدیریتی مراکز دیگر مواردی بود که مدی. اداره بهزیستی کهگیلویه به آنها پرداخت و یادآور شد:
اعطای تسهیلات بدون بهره بانکی به جامعه هدف و بهبود یافتگان از اعتیاد دردستور کار قرار گرفت و به بیش از سیصد نفر تسهیلات داده شد که قبل از اینجانب فقط سه فقره وام در حوزه اعتیاد پرداخت شده بود.
وی تصریح کرد: اعتقاد دارم اعتیاد ریشه تمام آسیب‌ها ست و با تمام آسیب ها همپوشانی دارد از همین رو در عین اینکه۱۰ درصد اعتبارات می‌بایست به بهبودیافته ها اختصاص می یافت بیش از ۸۰ درصد را اختصاص دادم تا بتوانم حدودی از میزان آسیب‌ها را کاهش بدهیم.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت