پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 تیر 1399 ساعت 00:04:: شناسه خبر: 79394

قدردانی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عزم بانک‌ها در اشتغال‌زایی/برنامه ریزی برای اشتغال ۵هزار و ۵۰۰ نفری

نشست شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استاندار و با حضور مسوولان کمیته امداد و نمایندگان بانک‌ها برگزار شد.

صدای جنوب :

نشست شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استاندار و با حضور مسوولان کمیته امداد و نمایندگان بانک‌ها برگزار شد.

در این نشست صمیمی‌دوست معاون استاندار با تقدیر از بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات اشتغال و سهمی که در برطرف کردن بیکاری در استان دارند اظهار کرد: با همت بانک‌ها واحدهای راکد راه‌اندازی شدند و همچنین با همت بانک‌ها تسهیلات در حد بسیار بالایی به مددجویان کمیته امداد برای اشتغال پرداخت شده است.

این مسوول گفت: به همین منظور باید بانک‌ها بیش از پیش با هم هماهنگ باشند و تیم‌های کارشناسی تشکیل دهند و ابهامات را برطرف کنند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که نرخ بیکاری استان در سال ۹۷ عدد ۱۳٫۲ درصد و در سال ۹۸ به ۱۰٫۸ درصد رسید اظهار کرد: با توجه به همه شرایط سختی که داشتیم استان ما جز استان‌هایی بود که در کاهش نرخ بیکاری از بسیاری استان‌های دیگر عملکرد بهتری داشت و ما هم در آمار اعلامی دخالتی نداشته‌ایم.

وی گفت: شرایط ما در کاهش نرخ بیکاری به گونه‌ای است که بسیاری از استان‌های صنعتی کشور مثل یزد و سمنان و آذربایجان شرقی و خوزستان و البرز را پشت سر گذاشتیم که باید از دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی به جهت این موفقیت‌ها قدردانی کرد.

صمیمی‌دوست ادامه داد: در سال ۹۹ هم با برنامه جدیدی که وجود دارد با تسهیلات ۱۶۰ میلیارد تومانی به دنبال اشتغال ۵ هزار و ۵۰۰ نفری در استان هستیم.

وی گفت: در سال گذشته از محل بند ب تبصره ۱۶ سهم استان ۸۱ میلیارد تومان بود که ۴۹ میلیارد تومان معادل با ۶۱ درصد از اعتبارات تسهیلات اشتغال ویژه مددجویان استان جذب شد.

این مسوول ادامه داد: در تسهیلات اشتغال روستایی هم از سهم ۷۳ میلیارد تومانی موفق به جذب ۵۷٫۵ میلیارد تومان یعنی ۷۸ درصد از این تسهیلات شدیم و در منابع داخلی امداد هم از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال ۱۰۰ درصد آن جذب شد.

وی گفت: در جلسه امروز همه بانک‌های استان موظف شدند که تا پایان تیرماه همه آن چه را که تعهد داده‌ا‌ند ۱۰۰ درصد جذب کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت