پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 تیر 1399 ساعت 19:04:: شناسه خبر: 79439

رییس دادگستری استان :

به دنبال حل معضلات و مشکلات مردم هستیم/ازاد سازی اراضی تصرف از مباحث مربوط به حقوق عامه و مورد تمرکز دادگستری است

نشست خبری مسئولان دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه امروز سه شنبه سوم تیرماه به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.

نشست خبری مسئولان دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه امروز سه شنبه سوم تیرماه به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  صدای جنوب  از یاسوج ، رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد با بیان این که ما دنبال کار نمایشی نیستیم و به دنبال حل معضلات و مشکلات  مردم هستیم گفت : یکی از مباحثی که مربوط به حقوق عامه در استان است و مورد تمرکز دادگستری هست و در دستور کار قرار گرفت، بحث آزاد سازی اراضی تصرف شده است .

حسن نگین تاجی افزود: استان ما جز جنگل و چشمه چیزی ندارد و اولویت ما آب، خاک و جنگل در استان است ، در این خصوص کارگروهی تشکیل شده و تمام این اقدامات در کارگروه بررسی و کارشناسی می شود و به صورت کارشناسی شده اقدامات انجام می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان این که ورود ما در هر منطقه با کارشناسی یک ماهه است، افزود: ۲۸۰ هکتار اراضی حقوقی و کیفری در کمیته رفع تصرف مورد بررسی قرار گرفته ، و آزاد سازی حریم رودخانه ها و جاده ها منطقه به منطقه اجرا می شود ،رودخانه بشار و مهریان رفع تصرف شدند ، که البته اعتبار ویژه برای ساماندهی تنگه مهریان و ساماندهی حریم رودخانه پیش بینی شده است و برنامه بعدی آزاد سازی اراضی منطقه دهنو است که در دستور کار قرار دارد.

این مقام ارشد قضایی همچنین از  تشکیل پرونده برای مدیران متخلف و سهل انگار در حوزه اراضی خبرداد و افزود: اگر هر یک از دستگاههای اجرایی به وظایف خودشان عمل کنند این مشکلات حل می شود .

حسن نگین تاجی در این نشست به تشریح  آخرین وضعیت کارخانه قند یاسوج پرداخت و گفت : واگذاری کارخانه قند به بانک تجارت موضوعی است که دادخواست حقوقی مبنی بر ابطال این موضوع داده شد که رای بر ابطال  رای صادر شد، خواندگان این پرونده تعداد زیادی بودند دو نفر فرجام خواهی و دو واخواهی داشتیم.

وی افزود: پرونده وارد دادگاه تجدید نظر شد و فرد اصلی هم بود به یکی از  قضات خوب استان داده شد کار شبانه روزی انجام شد این پرونده سنگین که شامل ۶ هزار صفحه  بود  با توجه به اهمیتی که داشت کمتر از ۳ ماه رای دادگاه بدوی مشخص شد.

نگین تاجی ادامه داد: قسمتی که مربوط به فرجام خواهی است به دیوان عالی کشور ارجاع داده شده است برخی رسانه ها می گویند چرا فرجام خواهی شده است؛ این قانون است مرجع فرجام خواهی دیوان عالی کشور است .

وی در خصوص پرونده تبانی مدیران بانک تجارت اظهار کرد: شکایتی مطرح شد که در حال رسیدگی در دادگستری تهران است و نمی توانیم در آن دخالت کنیم و حتما به تصمیم منتهی خواهد شد.من نمی دانم ابهام کجاست و دادگستری چه کاری باید انجام می داد که نداده است رسانه ها نسبت هایی به دستگاه قضا می دهند که اصلا صحیح نیست هر چند ما هیچ انقولتی هم نگرفتیم.

مقام ارشد قضایی استان با بیان این که بانک تجارت باید درخواست استرداد دهد اول باید رای مشخص شود که بتوانند درخواست دهند، اظهار کرد: پرونده فرجام خواهی و کیفری در تهران است و نمی توان گفت کی رای صادر می شود موضوع مهم برای ما عدالت است تا چیزی که حق است رای صادر شود .

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استخدام‌های بدون ضابطه در شهرداری یاسوج بیان کرد: مواردی از استخدام های رابطه ای در حال بررسی است. برای همه مدیران دستگاه‌هایی که استخدام بدون ضابطه داشتند پرونده تشکیل شده و در حال بررسی است.

وی با اشاره  به  صدور حکم سنگین برای متخلفین جعل در شهرداری و شورای شهر دوگنبدان خبرداد و با تاکید بر برخورد با تخلفات دستگاهی، افزود: چند روز پیش در خصوص یکی از رئیس اسبق شورای شهر گچساران و نیروهای شهرداری حکمی صادر شد عناوین اتهامی این افراد اختلاس، استفاده از سند جعلی و تحصیل مال از طریق نامشروع است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمداظهارکرد: متخلفین وجوه دریافتی از شهروندان برای تمدید پروانه ساخت، عوارض ساختمان و سایر خدمات شهرداری را با استفاده از اسناد جعلی به حساب خود واریز می‌کرد

وی با بیان اینکه جعل، تحصیل مال از طریق نامشروع از جمله موارد تخلفات محرز شده است، خاطرنشان کرد: احکام قطعی و سنگین مانند ۱۲ سال حبس، انفصال دائم از شغل دولتی و رد مال و احکامی دیگر با قاطعیت کامل و بر اساس چارچوب‌های قانونی صادر شد.

سید علی‌ ملک‌‌حسینی   دادستان مرکز استان هم در این نشست  در خصوص آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگل کهگیلویه و بویراحمد و برخورد با متخلفان گفت: اگر کسی جنگل ها و مراتع را به آتش بکشد مطابق قانون با وی برخورد خواهد شد.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش‌سوزی‌های منابع طبیعی بویراحمد گفت: دو نفر در بویراحمد در همین خصوص بازداشت هستند و هنوز عمدی بودن کار آنها برای ما محرز نشده است.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم‌اکنون این افراد در بازداشت هستند و در حال تحقیقات در این خصوص هستیم و عمدی و امنیتی بودن این آتش‌سوزی‌ها را نداشتیم.

وی بیان کرد: تاکنون محرز نشده که مدیران دستگاه های اجرایی استان در آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل ها و مراتع استان کم کاری کرده باشند استاندار و همه مسوولان پای کار هستند.

این مسوول قضایی عنوان کرد: مشکلات کنونی و آتش‌سوزی‌ها نتیجه کم‌کاری‌های گذشته است و اگر دستگاه دمنده و سایر امکانات در اختیار بود وضعیت ما در آتش‌سوزی‌ها اینگونه نبود.

ملک‌حسینی با اشاره به آتش‌سوزی در منطقه کوشک بویراحمد مرز با استان فارس گفت: هم‌اکنون نیروهای منابع طبیعی در منطقه حضور دارند.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت