پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 تیر 1399 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 79477

نشست خبری دادستان مرکز استان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه

در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه دادستان مرکز استان به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. به گزارش خبرنگار صدای جنوب  ، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص دشت سقاوه گقت: قرارداد واگذاری بین امور اراضی و یک شرکت خصوصی انجام شده  است. داستان مرکز استان افزود:در همین زمینه […]

در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه دادستان مرکز استان به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب  ، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص دشت سقاوه گقت: قرارداد واگذاری بین امور اراضی و یک شرکت خصوصی انجام شده  است.

داستان مرکز استان افزود:در همین زمینه ۲ جلسه کارگروه ویژه حفظ حقوق بیت المال در دفتر دادستان مرکز استان برگزار شده و منابع طبیعی وامور اراضی دعوت و مشکلاتی که در این خصوص بودند بررسی شد و در ۲ قسمت در حال پیگیری است.

وی  اذعان کرد پیمانکار به تعهداتش در دشت سقاوه عمل نکرده است.

 دادخواست انحلال و ابطال  شرکت و فسخ قرارداد واگذاری ارائه شده و تا ۲ هفته دیگر رسیدگی آن شروع خواهد شد .

ملک حسینی اظهار داشت:در دفاع از حقوق بیت المال، ادارات متولی ملزم شدند که از حقوق خود دفاع کنند.

دادستان مرکز در خصوص وضعیت معیشتی مردم دستگاه قضایی چه برنامه ای دارد پاسخ داد : جاهایی که حقوق عامه نادیده گرفته و حق مردم  تضییع می شود، قوه قضائیه وظیفه ی نظارتی دارد و ورود می کند.

 ملک حسینی افزود: برخی از افزایش قیمت ها طبیعی است افزایش قیمت بی رویه و خارج از ضابطه پذیرفتنی نیست وبا متخلفین برخورد قانونی می شود .

دادستان مرکز استان با اظهار این که ، در جلسه استانداری از حقوق عامه در خصوص افزایش بی رویه قیمت شن و ماسه و بتن حمایت می نمایم، افزود: قرار بود قیمت شن و ماسه ۳۰ در صد افزایش داشته باشد که موجب نارضایتی مردم شد و از طریق شورای تامین مطرح گردید و قرار شد باز نگری شود و تصمیمات قانونی نیز گرفته شود .

سید علی ملک حسینی در مورد زندانیان اظهار داشت: برخی از افراد گلایه دارند که قوه قضائیه برخورد قاطعی با متهمان ندارد. با زندانی شدن بدهکاران مالی مشکلی از طلبکاران حل نخواهد شد.

وی گفت: طبق بخشنامه ی رئیس قوه ی قضائیه بعضی از زندانیان آزاد شدند و قضات ناظر زندان روزانه در زندان هستند و مشکلات زندانیان را نیز حل می کنند، در همین خصوص سعی کرده ایم افرادی که زندانی بودن آنها ضروری نیست آنها را از طریق اشتغال باز، مرخصی با  وساطت و یا همکاری طلبکاران از زندان آزاد ، یا به مرخصی اعزام کنیم .

ملک حسینی در خصوص آتش سوزی ها در استان گفت: قانون برخورد با فردی که عمداً جنگل را آتش بزند برای آن فرد هم جنبه کیفری تعیین کرده وهم مؤظف به جبران خسارت است.

وی افزود: مدت ۲ روز است که متهمان آتش سوزی دستگیر شده و تا رسیدگی نهایی در بازداشت موقت خواهند بود.

این مقام قضایی در ادامه اظهار کرد: اگر آتش سوزی عمدی باشد حتما با شخص متخلف برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

دادستان مرکز استان با بیان این که گاهی یک بطری آب به علت تابش نور خورشید می تواند جنگل را آتش بزند،بیان داشت:

برخی از کشاورزان که جا مانده های زمین های کشاورزی خود را آتش سوزی میکنند دچار این آـشض سوزی می شوند کشاورزان باید رعایت کنند و این کار اشتباه را انجام ندهند.

وی گفت: برخورد با مدیران متخلف در خصوص آتش سوزی مُر قانون است.

دادستان مرکز استان با بیان این نکته که، مسئولان استان از هر آنچه در اختیار داشتند استفاده کردند، اگر چند دستگاه دمنده داشته باشیم آتش سوزی ها بهتر کنترل می شوند، افزود:در سنوات گذشته بودجه خاصی برای اینکار در نظر گرفته نشده است و کم کاری شده است تذکراتی نیز به افراد مسئول داده شده است.

ملک حسینی در خصوص نظارت بر بازار در ایام شیوع بیماری کرونا گفت: ما همواره با نیرو های تعزیرات و بهداشت حضور میدانی داشتیم و تعدادی از صنوف متخلف را به صورت میدانی پلمپ کردیم.

در ادامه ملک حسینی گفت: صنوفی که سر خود قیمت ها را بالا می برند به شدت با آنها برخورد خواهد شد .

سید علی ملک حسینی با اشاره به این که ،ضد انقلاب در خصوص پرونده طبری سرمایه گذاری کرده و بر علیه نظام تبلیغ می کند ، تأکید کرد:سلامت قوه قضائیه به این است که اگر مواردی از فساد هم در این قوه باشد باید با آن برخورد شود آنچه امروز می بینید در عالی ترین سطح قوه قضائیه بودند برایشان پرونده تشکیل شده و پرونده قضایی تشکیل شده است، بسیار خوب است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اظهار این که ،برخورد با افراد متخلف در دستگاه قضایی دلیلی بر ناپاک بودن دستگاه قضایی نیست، افزود: ما هیچ گونه خط قرمزی در برخورد با فساد نداریم، اگر کسی بخواهد در دستگاه قضایی، خلافی انجام دهد و ناپاکی داشته باشد سریع شناسایی وبا او برخورد خواهد شد.

ملک حسینی در پایان به ترد خودروهای دولتی در خارج از وقت اداری اظهار داشت: در زمینه تردد با خودروهای پلاک قرمز در خارج از وقت اداری دستورالعملی تهیه و به نیروی انتظامی جهت برخورد با متخلفین داده خواهد شد .

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت