پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 تیر 1399 ساعت 16:04:: شناسه خبر: 80575

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور/کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۱۸۸بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر رسید.

صدای جنوب:

سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۹۷بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۳۹ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۱۸۸بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۱۷ هزار و ۶۶۶ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۳۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۹۴۷ هزار و ۱۱۴آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، هرمزگان و خراسان شمالی در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای تهران، البرز، لرستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، اصفهان، مازندران، گلستان و ایلام هم در وضعیت هشدار هستند.

 

******

شناسایی ۵۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در گچساران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد ۵۲۸ مورد از نظر ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان مثبت اعلام شده است

آرین غلامیان در نشست شورای سلامت این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون تعداد دو هزار و ۸۳۳نمونه از بیماران مبتلا و مشکوک به ویروس دریافت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون جواب تعداد دوهزار و ۳۰۹نمونه از آزمایشگاه مرجع به شهرستان ارسال شده است، افزود: در حال حاضر در انتظار جواب ۵۲۸نمونه از افراد مبتلا و مشکوک به این ویروس هستیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا  تاکنون تعداد ۵۲۸ مورد از نظر ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان مثبت  اعلام شده است، ابراز کرد: از مجموع این تعداد ۲۹۶نفر مرد و تعداد ۲۳۲نفر خانم  در سطح شهرستان به این ویروس مبتلا شده اند.

وی  عنوان کرد: از مجموع  ۵۲۸ نفر مبتلا به ویروس کرونا تعداد ۴۴نفر در مناطق  روستایی و مابقی در سطح شهر شناسایی شده‌اند.

غلامیان در ادامه ابراز کرد:هم اکنون ۳۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای گچساران بستری هستند که از این تعداد۱۳بیمار قطعی  مبتلا به ویروس در بیمارستان شهید رجایی و پنج نفر در بیمارستان نفت گچساران بستری هستند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲بیمار مبتلا در بخش ای.سی.یو بیمارستان شهید رجایی بستری هستند.

غلامیان با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون سه مرحله غربالگری صورت گرفته است، افزود:در مرحله نخست تعداد ۱۰۸هزار و ۳۷نفر، در مرحله دوم ۹۱هزار و ۲۳۱نفر و در مرحله سوم ۶۵هزار ۲۳۱نفر غربالگری و ارزیابی شدند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان مرد:متاسفانه در ۲ روزگذشته چهار بیماری کرونایی که ۳بیمار ساکن گچساران و یک بیمار ساکن باشت فوت شدند.

وی در ادامه به بازرسی صنوف و اماکن پرداخت و گفت: در این مدت ۱۱۵واحد متخلف پلمب شده که از این تعداد ۱۲ باشگاه ورزشی به دلیل رعایت نکردن پروتکل بهداشتی و تعطیلی اجباری پلمب شدند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت