پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 تیر 1399 ساعت 20:04:: شناسه خبر: 80725

تولید مسابقه تلویزیونی رچ در شبکه استانی دنا با هدف زنده نگه داشتن آداب؛ سنن و رسوم محلی مردم استان

به گزارش خبرنگار  صدای جنوب  از یاسوج مسابقه تلویزیونی «رچ» با هدف معرفی، زنده نگه داشتن آداب؛ سنن و رسوم محلی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد تولید شد. این روزها سیمای شبکه استانی کهگیلویه وو بویراحمد در حال تولید؛ مسابقه ای جذاب و هیجان انگیز به نام […]

به گزارش خبرنگار  صدای جنوب  از یاسوج مسابقه تلویزیونی «رچ» با هدف معرفی، زنده نگه داشتن آداب؛ سنن و رسوم محلی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.

این روزها سیمای شبکه استانی کهگیلویه وو بویراحمد در حال تولید؛ مسابقه ای جذاب و هیجان انگیز به نام «رچ» با هدف معرفی، زنده نگه داشتن آداب و سنن و رسوم محلی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به تصویر در خواهد آمد.
مسابقه تلویزیونی «رچ» در اصطلاح محلی یعنی یادی از گذشته، برگرفته از عادات سنن و رسوم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور بازیگران بومی محلی با پوشش لباس محلی در منطقه دیدنی و گردشگری تنگ گنجه ای یاسوج در ۲۶قسمت ۵۰ دقیقه ای تولیدشده است.
با توجه به آنکه بی توجهی به برخی عناصر فرهنگی در دهه‌های اخیر سبب از بین رفتن برخی از خصوصیات بومی و تخریب منظر فرهنگی عشایر و روستا شده است و این مچموعه می‌کوشد تا در قالب مسابقه و سرگرمی‌،معرف زیبایی‌های فرهنگی و طبیعت بکر و سحرانگیز استان کهگیلویه و بویر احمد باشد.
این مجموعه تلاش دارد با دنبال کردن رد پای زندگی و سنن گدشتگان، مسابقه ای شاد، پر هیجان و سرگرم کننده تولید کند که بتواند برای نسل امروز چراغ راه آینده و برای نسل های قبلی یاد آور روزهای خوش زندگی بی آلایش روستایی و عشایری باشد.

در این مسابقه؛ دو گروه شرکت کننده در بیش از هفت بخش که شامل؛ بازی‌های محلی استان، سوارکاری، تیراندازی، کشاورزی، درخت کاری، پخت نان محلی و کار با ادوات بسیار قدیمی، آرد کردن گندم و دانه بلوط برگزار می‌شود. بخش های که هریک یادآورطیبایی‌های زندگی گذشتکان به ویژه عشایر وو روستائیان این خطه از کشورمان هستند.
امین حسینی فر،تهیه کننده و کارگردان این مجموعه در معرفی این اثر بومی و مردم نگار اظهار داشت: پس از تجربه موفق مسابقه تلویزیونی دشت بلوط و با توجه به کسب جایزه بهترین کارگردانی در بخش اصلی/ترکیبی بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز در شهر کرد و استقبال بی نظیر مخاطبان شبکه دنا و شبکه شما از این برنامه، تصمیم گرفته شد با نگاهی به فرهنگ غنی مردم کهگیلویه و بویر احمد به تصویر درآورد.
مسابقه تلویزیونی رچ تهیه کننده و کارگردان: امین حسینی فر، نویسنده و طراح صحنه: نرگس طالب زاده، مجری بازیگر: مسعود نیک پی، شیوا رضایی زاده مدیر تصویربرداری: امیر رستگار، تصویربرداران: مسعود مدنی، علیرضا یزدانی امین حسینی فر، صدابردار: مرتضی احمدی، دستیارکارگردان و برنامه ریز:کاظم محمودی،گریم: نیلوفر شمسی، تدوین و گرافیک رایانه ای: نرگس طالب زاده، سید احمد جعفریان است.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت