پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 تیر 1399 ساعت 14:04:: شناسه خبر: 81010

اجرای توافق ۲۵ساله ایران و چین تحریمهای ظالمانه آمریکا را بی اثر می کند

خطیب موقت نمازجمعه چرام درباره توافق نامه ایران و چین گفت:اجرای این برنامه جامع تحریمهای ظالمانه آمریکا را بیش از پیش بی اثر خواهد کرد.

صدای جنوب :

حجت‌الاسلام فرهمند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چرام با اشاره به ماجرای توافق ۲۵ ساله ایران و چین ،تصریح کرد: از این توافق برداشتهای بعضاً کاملاً غلط و مغرضانه از آن می‌شود که برای روشن شدن ابعاد آن به اختصار مواردی را عرض می کنم همه می دانیم که ایران و چین در طول صدها سال همکاری دو جانبه تجاری و فرهنگی داشته‌اند و این همکاری ها در سال های اخیر دو چندان شده است و سطح تبادلات تجاری افزایش یافته است.

 

وی گفت: در بهمن ماه سال ۹۴ رئیس جمهور چین به ایران آمد که محصول آن سفر و مذاکرات انجام شده در قالب یک بیانیه مشترک منتشر شد که در بند ۶ آن بیانیه آمده است دو کشور باید همکاری های دو جانبه ۲۵ ساله را در دستور کار خود قرار دهند چند ساعت پس از مصاحبه دو رئیس جمهور، رئیس جمهور چین خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدند رهبری عظیم الشأن این مذاکرات و دستاورد آن یعنی سند ۲۵ ساله را لازم و کاملا درست و حکیمانه خواندند.

 

فرهمند،گفت: از سال ۹۴ و تصویب برجام تا سال ۹۷ و خروج آمریکا از برجام متاسفانه تیم دیپلماتی جمهوری اسلامی اهتمام زیادی به این سند ۲۵ ساله نداشتند و بیشتر توجه خود را معطوف به ثمردهی برجام و توسعه روابط اقتصادی با اروپا کردند که منجر به فرصت سوزی برای نظام اسلامی شد و بعد از بد عهدی آمریکا و سه کشور اروپایی با ایران نگاه ها بعد از برجام به سمت چین چرخید و این چرخش هم با اهتمام شخص مقام معظم رهبری بود که در سال ۹۷ رئیس وقت مجلس را به عنوان فرستاده ویژه به چین فرستاد تا سنگ بنای مستحکم یک ارتباط متوازن و دو جانبه گذاشته شود دلایل این فضاسازی های اخیر علیه این برنامه جامع چیست؟ این همکاری فشار حداکثری علیه ایران به شکست کامل خواهد انجامید،اجرای این برنامه جامع تحریمهای ظالمانه آمریکا را بیش از پیش بی اثر خواهد کرد.

 

وی گفت: راهبرد آمریکا در بستن تمام راههای نفوذ و دور زدن تحریم ها را با اختلال و شکست مواجه می کند،از طرفی جنگ بین چین و آمریکا در مباحث اقتصادی عالمگیر شده است راهبرد آمریکا در جلوگیری از قدرت گرفتن چین به شکست می انجامد،این دوقطبی سازی جعلی و دست ساخته های که در تلاش بودند انقلابی‌گری را مخالف تعامل و پیشرفت و مقاومت را عامل تنش و عقب‌ماندگی معرفی کنند بی اثر می شود.

 

امام جمعه موقت چرام،خاطرنشان کرد: با تصویب این نقشه راه و پیوست های آن و نیز اجرای آن که فصل جدیدی در پیشرفت ایران اسلامی حاصل می کند موجی از امید و نشاط را در بین مردم ایجاد می‌کند که قطعاً مطلوب استکبار و صهیونیسم جهانی نمی‌باشد.

 

وی گفت: در پایان باید از کسانی مثل مارک پمپئو که در کابینه ترامپ به وزیر نفرت مشهور شده است و بیان کرده که امضای این سند استقلال ایران را زیر سوال می‌برد یا از رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل که برای ایران ابراز نگرانی کرده و یا شبکه اینترنشنال سعودی و بعضی از غرب زده ها و مزدوران داخلی که از یک طیف سیاسی مشخص هستند و ابراز نگرانی برای جمهوری اسلامی کرده‌اند سوال کنیم که چه شده است که شما دلتان به حال ایران و مردم ایران می سوزد و دایه مهربان تر از مادر شده‌اید دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را آیا واقعاً شما برای استقلال ایران اسلامی نگران هستید یا تصویری این تفاهم نامه را شکست راهبردهای خصمانه خود در قبال ایران اسلامی می دانید.

 

وی گفت: به لطف و مدد الهی و مقاومت ملت شریف ایران که این سند به تصویب برسد که میرسد و چه نرسد زمان افول و نابودی شما فرا رسیده است انشاالله سیلی نهایی و نابودی تان را از ملت شریف ایران دریافت خواهید کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت