پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 تیر 1399 ساعت 00:04:: شناسه خبر: 81052

اجابت درخواست مردم دهستان دشمن زیاری با اقدام جهادی مسئولان/دستور فرماندار برای جلوگیری از یک بحران در روستای شیخان/اقدام مدیران جهادکشاورزی و راهداری در کوتاه ترین زمان

فرماندار کهگیلویه در پی درخواست مردم دهستان دشمن زیاری برای جلوگیری از بروز بحران ناشی از شکستگی برکه آب چشمه کورل روستای شیخان دشمن زیاری و تامین آب شالیزارهای این منطقه خواهان برطرف کردن مشکل ازسوی مدیران جهادکشاورزی و اداره راهداری شهرستان در کوتاه ترین زمان شد.

صدای جنوب :

فرماندار کهگیلویه در پی درخواست مردم دهستان دشمن زیاری برای جلوگیری از بروز بحران ناشی از شکستگی برکه آب چشمه کورل روستای شیخان دشمن زیاری و تامین آب شالیزارهای این منطقه به مدیران جهادکشاورزی و اداره راهداری شهرستان دستور برطرف کردن مشکل در کوتاه ترین زمان داد.

به گزارش رسیده به صدای جنوب،روز گذشته تعدادی از شهروندان برای تفریح به این مکان آمدند و یکی از آنها به هنگام شنا دچار حادثه شد و مردم مجبور شدند آب برکه را باز کنند تا فرد مورد نظر نجات پیدا کند. خوشبختانه فرد مذکور نجات پیدا کرد اما با باز شدن برکه و خروج آب، ده ها هکتار شالی زار در حال کشت پایین دست، که بشدت به آب نیاز دارند در معرض خطر خشکسالی قرار گرفت.

اگرچه طبق گفته کشاورزان،برای مرمت و مهار آب برکه جشمه کورل در جهت جلوگیری از بحران تنها ۲۴ ساعت زمان بود اما با هوشیاری مردم منطقه وکار جهادی اتابک، نیکویی زاده و دیانتی خوشبختانه  در کوتاه ترین زمان این مشکل برطرف و خیال کشاورزان در زمینه تامین آب شالیزارها راحت شد.

به گزارش رسیده به صدای جنوب درخواست مردم تهیه لودر و یابیل مکانیکی برای مرمت برکه چشمه کورل بود که خوشبختانه ابزارآلات مورد نیاز از جمله لودر اداره راهداری با هماهنگی فرماندار کهگیلویه ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان در اختیار مردم قرارگرفت.

اقدامی که قدردانی مردم را دربرداشت و در گفت و گو با خبرنگار صدای جنوب، از این اقدام جهادی قدردانی کردند.

برپایه گزارش رسیده به صدای جنوب در روستای شیخان از توابع بخش مرکزی و دهستان دشمن زیاری چشمه ای به نام کورَل(Coral) وجود دارد که از دیر باز محل تامین آب شرب و کشاورزی مردم منطقه و بوده است.

این مکان علاوه بر اینکه منشا خیر و برکت برای کشاورزان و دامدارن مردم منطقه می باشد، محلی برای تفریح خانواده ها نیز محسوب می شد. همین امر باعث شده گردشگران محلی زیادی در فصل تابستان به این مکان بیایند ودرصورت حمایت مسئولان می‌تواند درجهت درآمدزایی ساکنان مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت