پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 آبان 1395 ساعت 11:08:: شناسه خبر: 8147

گزارش کامل جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه/کشتارگاه غیربهداشتی است و تعطیل می شود

امام جمعه دهدشت با انتقاد از وضعیت کشتارگاه شهر گفت: در حال حاضر شرایط این کشتارگاه به گونه‌ای است که به راحتی حیواناتی همچون سگ هم در آن رفت و آمد می‌کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

درجلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه که بیشتر به وضعیت کشتارگاه دهدشت اختصاص داشت مثل همیشه حرف های خوبی زده شد ولی ترسیم عملی انهادراینده نامعلوم وشاید غیرممکن باشد.

به گزارش صدای جنوب،دراین  جلسه  که مسئولانی از چرام نیز حضور داشتند رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه علت برگزارنشدن منظم این جلسات را به سرانجام نرسیدن مصوبات قبلی دانست.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b0%db%b9_%db%b1%db%b0%db%b4%db%b1%db%b1%db%b6

سیدغفارشفایی به نامگذاری سال ۲۰۱۶سال غلبه بردیابت اشاره کردوگفت:ضریب ۱۱و۱۳درصدی جمعیت شهری و روستایی این بیماری، زنگ خطری است که باید مردم و مسئولان از آن غافل نشوند.

وی به ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطراشاره نمود واظهارداشت:شبکه بهداشت و درمان برای تزریق این واکسن باتمامی دستگاه ها وادارات همکاری میکند.

شفایی باردیگر خواستارهمکاری همگانی دربرخورد با مراکز عرضه قلیان  وجمع آوری  انها شد.

وی درمورد کشتارگاه دهدشت نیز گفت:علیرغم مصوبات قبلی هنوز بیش از ۳۰مورد رفع نقص نگردیده وبهتراست بگوییم هیچ کاری انجام نگردیده است.

درادامه درویشی نماینده نیروی انتظامی گفت:درزمینه برخوردبامراکزعرضه قلیان ومواد دخانی اقدامات زیادی انجام شده است و برای بعضی مراکزنیز نیازمند شاکی خصوصی  جهت  برخورد واعمال قانون هستیم.

امام جمعه دهدشت:وقتی عرضه ندارید ،حداقل درب کشتارگاه را ببندید

امام جمعه دهدشت با انتقاد از وضعیت کشتارگاه شهر گفت: در حال حاضر شرایط این کشتارگاه به گونه‌ای است که به راحتی حیواناتی همچون سگ هم در آن رفت و آمد می‌کند.

 حجت الاسلام سیدنصیر حسینی اظهارداشت : وضعیت این کشتارگاه برازنده منطقه نیست، چند سال می‌گذرد و عرضه نداریم یک ساختمان درست کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از تعدد جلساتی که برای بررسی وضعیت این کشتارگاه برگزار شده است، تاکید کرد: چند سال باید جلسه ‌بگیریم که بگوییم وضعیت کشتارگاه خوب نیست، مگر تکمیل این کشتارگاه چقدر هزینه می‌خواهد؟

امام جمعه دهدشت ضمن انتقاد از مسئولان بخاطر به سرانجام نرسیدن کشتارگاه این شهر، خاطرنشان کرد: اصلا کشتارگاه نیاز به جلسه ندارد، مگر می‌خواهیم یک شهر بسازیم؟ وقتی نتوانیم یک ساختمان بسازیم نشان از بی‌عرضگی است.

حسینی بسته شدن درب کشتارگاه را خواستار شد و تصریح کرد: با این اوصاف مردم کشتار خود را بیرون انجام دهند خیلی بهتر است تا داخل چنین کشتارگاهی، خرابش کنید و خلاص.

رییس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه:شاکی خصوصی مراکز عرضه قلیان هستیم.

سیدمسعود تقوی نژاد افزود:درجلساتی با دادستان محترم کهگیلویه وباحضور اماکن وامورصنفی وشبکه بهداشت رسما در جهت جمع آوری قلیان ازمراکزتهیه عرضه قلیان شکایت کردیم.

احتشامی:عزم جدی وجود ندارد.

مسعود احتشامی مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام در این جلسه گفت: احساس می شود برای تعیین تکلیف کشتارگاه عزم جدی وجود ندارد .

وی گفت:باتوجه به اشتراک این کشتارگاه برای مردم کهگیلویه و چرام آماده همه نوع همکاری هستیم.

احتشامی اظهارداشت:حداقل کار اینست کشتارگاه رابرای فعالیت نیمه صنعتی آماده نماییم.

رییس مرکزبهداشت کهگیلویه:با کت وشلوار مشکل کشتارگاه حل نمی شود/بایدبرای شهرداری گریه کنیم.

محمدهاشم طاعتی که انتقادهای تندتری را مطرح می کرد خطاب به حاضران گفت:چندین ماه می گذرد و ما رفع مشکلات رابه شهرداری واگذارکرده ایم وهمواره شهردارازنبود کارگر برای جمع آوری زباله ویانبود اعتبار برای پرداخت حقوق کارگران سخن می گوید.

طاعتی گفت:اینطور که شهردار از وضعیت شهرداری دهدشت حرف می زند باید برای شهرداری گریه کنیم.

وی وجود افرادکت وشلواری که خود را ناظر وهمه کاره می پندارند معضلی دانست و گفت:با کارکنان کت وشلواری مشکلات کشتارگاه دهدشت رفع نمی شود.

طاعتی اظهارداشت:چند سال است که فقط حرف میزنیم ولازم است برای کشتارگاه چاره اندیشی اساسی کنیم.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه پیشنهاد داد اعتبار رفع مشکلات کشتارگاه دهدشت مستقیما ازسوی استانداری تامین شود.

شهردار دهدشت : اتاق پیش سرد کشتارگاه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جوادتخشا اظهارداشت:کشتارگاه دهدشت مشترک بین دو شهر دهدشت و چرام هست اما اعتبارات تنها از طریق حوزه عمرانی شهرداری دهدشت هزینه می شود.

وی از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی اتاق پیش سرد کشتارگاه خبر داد و بیان کرد: در صورت تامین اعتبار ۵۰ درصد دیگر آن تکمیل خواهد شد.

شهردار دهدشت عنوان کرد: اتاق پیش سرد اعتباری بالای ۹۵ میلیون تومان نیاز دارد و این در حالی است که اعتبار سال گذشته برای اتاق پیش سرد ۵۴میلیون تومان بود.

تخشا با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مسایل کشتارگاه به پیمانکار واگذار شده است اضافه کرد: پیمانکار موظف است مسایلی را که به آن محول شده اجرایی کند.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b0%db%b9_%db%b1%db%b0%db%b4%db%b1%db%b2%db%b5

معاون فرماندار چرام:مشکلات کشتارگاه بزرگنمایی شده است.

داریوش پاداش اظهارداشت:دغدغه مدیران کهگیلویه بجاست اما باید به صراحت بگویم درمورد مشکلات این کشتارگاه بزرگنمایی شده است.

وی ادامه داد:اینکه فریادبزنیم کشتارگاه تعطیل شود ویابابیابان فرقی ندارد و۳۱نقص وجود داردبزرگنمایی است و کمکی به رفع مشکلات موجود نمی کند.

پاداش گفت:زمین کشتارگاه متعلق به شهرداری چرام است و شهرداری و دیگر دستگاه های متولی در شهرستان چرام به صورت مشترک آماده پرداخت سهم خود برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت رفع مشکلات کشتارگاه می باشند.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b0%db%b9_%db%b1%db%b0%db%b4%db%b1%db%b2%db%b9

کیانی نسب:۱۱۰جوابگوی ما نیست.

رییس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه نیزدراین جلسه تشکیل منظم جلسات را خواستار شد واظهارداشت:باوضع موجود بسیاری از بیماری ها می تواند به جامعه سرایت کند.

کیانی نسب گفت:در هنگام بروزمشکل برای کارکنان دامپزشکی در کشتارگاه ،پلیس ۱۱۰نیروی انتظامی چرام و کهگیلویه همکاری نمی کنند وهریک دیگری را مسئول بررسی می داند.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه:لزوم عملی شدن مصوبات!

ایرج کاظمی جو نیز درجلسه شورای سلامت و امنیت غذایی گفت:برگزاری جلسات بدون عملی شدن مصوبات جلسات قبلی بی معناست و اگرجلسه ای برگزارمیشود بایدمصوبات قبلی عملی شده باشند.

وی گفت:وقتی مصوبه جلسه قبلی شورای سلامت  عملی نمی شود بهتراست دیگر جلسات شورای سلامت برگزارنشود.

فرماندار کهگیلویه:تعطیلی کشتارگاه بهترین راهکار است.

علی پوزش باانتقاداز از وضعیت کنونی کشتارگاه دهدشت بیان کرد:ظرف هفته آینده جلسه ای باحضورکارشناسان، مسایل این کشتارگاه بصورت تخصصی برگزار ودرصورت لزوم  کشتارگاه تعطیل می شود.

فرماندارکهگیلویه گفت:گوشت موردنیازمردم از شهرهای گچساران وبهبهان بدون کوچکترین دغدغه ای تامین خواهد شد.

وی گفت:گرفتن جلسه و حرف زدن مشکل راحل نمی کند و وقت آن رسیده  بصورت قاطع تری بااین مشکل که سلامت مردم رابه خطرانداخته است برخورد شود.

پوزش درپایان تاکیدکرد: شورای تامین کهگیلویه نیز درسریع ترین زمان ممکن درباره کشتارگاه وتعیین تکلیف ان،اقدام خواهند نمود.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b1%db%b0%db%b9_%db%b1%db%b0%db%b4%db%b1%db%b2%db%b1

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت