پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 مرداد 1399 ساعت 10:05:: شناسه خبر: 81473

نجات جان کوهنورد دهدشتی در ارتفاعات کوه نیرتوسط هلال احمراستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد از نجات جان کوهنورد دهدشتی توسط تیم هلال‌احمراستان در شرایط سخت خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  صدای جنوب   به نقل از روابط عمومی  هلال احمر استان،  امان‌الله جهان‌بین مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان اظهار کرد: یک گروه از کوهنوردان دهدشتی که جمعه مورخ ۳ مرداد ‌قصد صعود به کوه نیر در بخش سرفاریاب را داشتند به دلیل مصدومیت یکی از آنها نتوانستند به مسیر خود ادامه دهند.

وی گفت: با توجه به تماس یکی از کوهنوردان و همچنین کشیک امدادی جمعیت استان در ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه با جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه و اعلام حادثه و نیاز به پوشش امدادی حادثه فوق، تیم سه نفره امدادی جمعیت شهرستان کهگیلویه به همراه یکی از اعضای هیات کوهنوردی با یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات مورد نیاز عازم این قله شدند.

جهان بین افزود: طبق گزارشات ارسالی، به دلیل افزایش فشار، گرمازدگی و کاهش اکسیژن خون امکان ادامه مسیر برای فرد حادثه دیده جهت رسیدن به منطقه امن و همچنین امکان پرواز بالگرد جهت انتقال مصدوم وجود نداشت.
وی گفت: تیم امداد ونجات جمعیت هلال احمر کهگیلویه به همراه هیئت کوهنوردی و اورژانس ۱۱۵ از راه زمینی به سمت کوه نیر اعزام و بعد از انجام اقدامات اولیه، چک کردن علائم حیاتی، پایش مداوم و حمل با بسکت، کوهنورد حادثه دیده را به محل امن انتقال دادند.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت