پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 مرداد 1399 ساعت 10:05:: شناسه خبر: 82543

جلـــسه شـــورای فرهـــنگ عمــــومی با موضـــوع شیوه برگزاری عزاداری محرم ۹۹ در شهرستان لنده برگزار شد.+تصاویر

جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع شیوه برگزاری عزاداری محرم در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه لنده برگزار شد.

صدای جنوب

در ابتدا این جلسه امام جمعه محترم شهرستان لنده ضمن عرض خیرمقدم عنوان کرد: در سالیان گذشته مراسم محرم بدون دعوت و پرشور برگزار شده است ، اما امسال عزاداری حضرت اباعیدالله حسین علیه السلام با شرایط و ضوابط خاصی برگزار خواهد شد.

محمودی اصل افزود : بیماری منحوس کرونا که متاسفانه عالم رو درگیر کرده است جامعه رو به زحمت انداخته ، مراسم اباعبدالله تعطیل نخواهد شد لاکن بدون شک شیوه عزاداری ما لاجرم و ناخواسته متفاوت تر از سالهای قبل میباشد.

وی عنوان کرد : ما می بینیم حج واجب خانه خدا که از جانب همه کشورهای اسلامی تعطیل شده است واجبه، اما اسلام ما می‌فرماید: سلامت جامعه خیلی مهمی دارد .

امام جمعه شهرستان لنده در پی سخنان مقام معظم رهبری در برگزاری محرم عنوان کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری را گوش دادید که فرمود خیلیا دارن از من سوال می کنند که آقا محرم نزدیک شده است و چه کار کنیم که حضرت آقا فرمودند: من منتظرم که هرچی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت همون انجام بدیم؛ و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما هم تابع ستاد کرونا شهرستان هستیم.

در ادامه جلسه مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم ماه محرم را عنوان کرد .

سید محمود الهی نیا ضوابط ماه محرم را عنوان کرد که به شرح زیر می باشد:

-برنامه ریزی برگزاری مراسم دارای مجوز کارگروه بند پنج دستورالعمل صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری (از هر طرف حداقل دو متر) و تجمعات حداقلی.

– رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم (حداکثر دو ساعت).

– جابجایی هیات ها و دسته روی ممنوع می باشد.

– استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم ممنوع می باشد. بدیهی است مراسم سینه زنی و زنجیرزنی (با زنجیر شخصی) در محل مراسم بدون جابجایی مجاز می باشد.

– ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری.

– استفاده از ماسک به صورت مستمر.

– پیش بینی استفاده از راهکارهای جایگزین در مناطق و شهرهایی که امکان برگزاری حضوری مراسم وجود ندارد (با هماهنگی کارگروه استانی).

– اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی مرتبط با مراسم و نذورات.

– تشدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی مرتبط با عزاداری در شهرهای دارای وضعیت حاد بیماری توسط کمیته های نظارت استانی و شهرستانی.

حاج اقا الهی نیا افزود : همه ما و هیئات مذهبی باید تابع قوانین و ضوابط ستاد کرونا شهرستان باشیم.

سرگرد مختاری در ادامه جلسه ضمن تشکر از عوامل این جلسه عنوان کرد: تقدیر و تشکر میکنم از هیئت های مذهبی که در بحث ضدعفونی ، تولید ماسک و …‌ با مجموعه سپاه و بسیج همکاری کردند .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده تصریح کرد: انشاالله کارگاه های تولید ماسک در شهرستان را فعال کرده و در حد توان به هیئت های مذهبی شهرستان در تولید و توزیع ماسک کمک خواهیم کرد.

سرگرد مختاری با اشاره به اهمیت جلسات سخنرانی و بصیرتی در این ماه بصیرت بخشی و تشریح ارزش ها و همچنین پاسخ به شبهات جوانان را بهترین فرصت برای هیئت های مذهبی برشمرد.

سید خدادوست موسوی در ادامه جلسه عنوان کرد: همه ما باید ارزش های دینی و معنوی را احیا کنیم .

فرماندار لنده افزود: هر ساله میلیون ها انسان به عشق امام حسین علیه السلام روانه کربلا معلی میشدند اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم اربعین وجود ندارد .

سید خدادوست موسوی در پایان گفت: همه ما باید فرهنگ عاشورا حسینی را در جامعه نهادینه کنیم وتابع ضوابط و دستورالعمل ستاد کرونا باشیم .

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت