پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مرداد 1399 ساعت 14:05:: شناسه خبر: 82643

اختتامیه جشنواره کرونایی کهگیلویه وبویراحمد با تجلیل از برگزیدگان

اختتامیه جشنواره کرونایی کهگیلویه وبویراحمد با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

صدای جنوب :

اختتامیه جشنواره کرونایی کهگیلویه وبویراحمد با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب ، با حضور معاون سیاسی ، اجتماعی استاندار ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی  یاسوج، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،. مسئول بسیج رسانه استان ، معاونت مطبوعاتی و روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از خبرنگاران. آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره کرونایی کهگیلویه وبویراحمد در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این آیین گفت؛ همه ما وامدار خبرنگار و رسانه هستیم که امنیت اطلاع‌رسانی و امنیت بخشی جامعه مدیون قلم‌های آنها است.

محمد علی پیرسبزی با اشاره به جانفشانی‌های کادر درمان از زمان شیوع کرونا افزود: در طول چند ماه گذشته همه دستگاه‌ها در کنار جانفشانی درمان کار بودند در طول چند ماه اخیر و در  راستای پاسداشت اقدامات حوزه پزشکی ۴  جشنواره با ۲۰ برنامه متنوع  برگزار شد که در “جشنواره استندآپ ۶۰ اثر”، “جشنواره فیلم کوتاه ۴۰ اثر”، “جشنواره تجسمی ۱۲۰ ” و “جشنواره در خانه بمانیم” ۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد‌.

این مسوول  با اشاره به تولید و انتشار ۱۶ هزار خبر کرونایی در سه ماهه سال جاری، عنوان کرد: انتشار این میزان خبر نشانه ایثارگری اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره خبری پیشگیری و مقابله با کرونا با مشارکت حوزه هنری و بسیج رسانه برگزار شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره در ۴ بخش بود که جمعا ۱۶۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که داوری و برگزیدگان این دوره از جشنواره مشخص شد.

محمدعلی پیرسبزی با اعلام برگزیدگان این جشنواره افزود: با مشارکت خوب اصحاب رسانه استان بیش از ۱۶۰اثر به دبیرخانه جشنواره در روابط عمومی این اداره کل ارسال شد.

اصل سوم از اصول بین‌المللی اخلاق‌حرفه‌ای در روزنامه‌نگاری که به مسؤولیت اجتماعی مربوط می‌شود در فرازی عنوان می کند: “اطلاعات در روزنامه‌نگاری نه یک کالا که یک «خیر اجتماعی» است ”

لذا در این شرایط ایجاب می کرد که فعالان عرصه اطلاع رسانی با فعالیت مضاعف در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای مقابله با این ویروس، تا حد زیادی مانع آسیب دیدن هم میهنانمان باشند.

در همین راستا جشنواره مجازی رسانه ای “به مدد الهی کرونا را شکست می دهیم” جهت ایجاد شور بیشتر رسانه ای و همچنین تقدیر از تولیدات ویژه رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه با مشارکت حوزه هنری، بسیج رسانه، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و ، با استقبال ویژه از سوی اصحاب رسانه برگزار شد و منتخبین آن-اگرچه در میان انبوه آثار ارسالی با سطح کیفی قابل توجه دشوار بود- توسط هیات داوران مشخص شدند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز ضمن تبریک روزخبرنگار از تلاش رسانه ها ونقش مهم آنان در راستای آگهی بخشی و اطلاع رسانی  به جامعه در جهت پیشگیری بیماری کرونا تقدیر نمود و افزود ؛ از رسانه ها انتظار می رود همانطور که همراه و همگام بخش درمان در این شرایط بوده اند نیز بیانگر حقایق و واقعیتها به جامعه باشند و از تخریب دوری کنند .

پرویز یزدانپناه اظهار داشت ؛ نقد منصفانه و بیان مشکلات می تواند باعث حل مشکلات شود در صورتی که تخریب بر پیکره جامعه آسیب وارد می کند و اعتماد مردم را از بین می برد .

یزدانپناه با تاکید به این موضوع که ما از رسانه ها انتظار داریم که کمک کنند  ،تا این شرایط خطرناک را پشت سر بگذاریم افزود ؛ مشکلی که در حال حاضر وجود دارد عادی سازی این این بیماری است که با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و ادغام این بیماری با انفلو آنرا عادی سازی می تواند مسئله ای بسیار خطر ناک برای مردم جامعه باشد .

کمکی که در حال حاضر رسانه ها می توانند انجام دهند مصاحبه با افراد صاحب نظر و متخصص در حوزه درمان و انعکاس آن به مردم در جهت آگاهی بخشی است و نکات برجسته باید بولد که برای مردم قرار بگیرد .

مسئول بسیج رسانه استان در این آیین با قدر دانی از تلاش همه رسانه ها اظهار داشت ؛ قطعا همه رسانه ها از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکرده و هر رسانه به سهم خود قدمی مثبت برداشته است .

سروان فخرالدین رضایی بیان داشت ؛ همه همکاران رسانه ای تولیدات خبری خوبی داشته اند که از بین آنها برگزیدگان انتخاب شده اند ، و ما از همه رسانه ها قدر دانی می کنیم .

معاون مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد سلامی هم با بیان این که ۹۱ پایگاه خبری دارای مجوز ، ۵ روزنامه محلی، ۶ هفته نامه فعال و ۱۳ دفتر خبرگزاری در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: رسانه ها بیش از پیش باید باید از اخبار امیدبخش استفاده کنند و از اخباری که منبع موثق ندارد و شایعات ممانعت کنند .

در پایان این آیین با انتخاب هیات داوران جشنواره؛ 

حجت پیری ، هژیر فتحی، هادی شریفی؛  از منتخبین جشنواره  به شرح زیر تجلیل شد .

 

  • بخش گزارش و مقاله:

نفر اول- در امتداد همدلی و جهاد برای شکست «کرونا» در کهگیلویه – طیبه‌سادات سعادتی‌نیک / خبرگزاری فارس

نفر دوم – آتش به اختیارها همچنان در خط مبارزه با کرونا – نسیم راوند/ خبرگزاری فارس

نفر سوم – اشتغالزایی بیماری مهلک قرن / بانوی یاسوجی ۳ هزار ماسک دستی تولید کرد- مینو آریانفر / روزنامه سراسری

 

  • گزارشهای شایسته تقدیر:

کرونا و تکرار خاطرات – فرزانه شریفی / خبرگزاری ایرنا

نفر پنجم- بی‌رونقی بازارهای دهدشت و یاسوج در بهار کرونا / لزوم توجه ویژه دولت به بازار و اصناف / گزارش تحلیلی پیاگاه خبری کبنانیوز – صیاخردمند

  • مقاله برگزیده

شرح حال خواندنی از نحوه ابتلا و بهبود خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی مبتلا به کرونا- جمشید ارجمند

 

  • بخش کلیپ

گزارش مراسم عروسی در کرونا- محبوبه هادوی -صداوسیما

 

  • کلیپ های شایسته تقدیر:

تولید لباس محافطتی به همت کادر درمان بهداشت و درمان صنعت و نفت گچساران – میلاد نظری / خبرنگار صداوسیما گچساران

حال و هوای سیزده بدر کرونایی در شهرستان لنده –بدری/ پایگاه خبری آوای رودکف

مستند گزارش کمک رسانی به ۲ روستا – وحید آهنگ / پایگاه خبری خبر دیشموک

 

  • بخش ویژه

روایت ۵۵ روز برزخی در “قلب کرونا” سیده زهرا موسوی اصل – راه ملت

تلخ و شیرین روزگار کرونایی یک پرستار؛ از ترخیص برادر تا فوت همکار- داریوش بهنیا – خبرگزاری فارس

 

  • بخش خبر و تیتر

نفر اول – با همکاری سپاه و مردم : غیر بومی ها برای ورود به سرفاریاب پشت چراغ قرمز ماندند – کیانی باوند / دهدشت نیوز

نفر دوم – اقدام جالب یک نانوایی در یاسوج برای مقابله با کرونا -عیسی فتحی/ خبرگزاری ایسنا

  • تیتر شایسته تقدیر

شما قاتل پدر و مادر تان هستید- قربانعلی موسوی شیرازی – ندای کهگیلویه و بویراحمد

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت