پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 شهریور 1399 ساعت 15:06:: شناسه خبر: 84393

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده خبر داد:

پرداخت ۲میلیارد و۷۵۰میلیون ریال خسارت بیمه ای دربخش کشاورزی

جلسه کشت پاییزه با حضور مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لنده؛رییس بانک کشاورزی و ناظرین ومسول دفتربیمه کشاورزی شهرستان وکارشناسان پهنه در محل مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لنده برگزار شد.

صدای جنوب 

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، مدیر جهادکشاورزی شهرستان ضمن گزارش مبسوطی از وضعیت کشاورزی و کشت پاییزه و سایر اقدامات انجام شده و در دست اقدام در خصوص توسعه بیمه محصولات کشاورزی گفت: گرچه صندوق بیمه محصولات کشاورزی در بخش کشاورزی می‌تواند مشکلات کشاورزان در مراحل کشت تولید و برداشت محصولات ناشی از خشکسالی‌های اخیر و وقوع بلایای طبیعی نظیر سیل، طوفان، تگرگ و غیره را به حداقل برساند اما اختصاص اعتبار اندک به صندوق بیمه محصولات کشاورزی جوابگوی حجم گسترده بخش کشاورزی نیست.

حکمت اله همتی نژاد گفت: با توجه اینکه بخش کشاورزی آسیب پذیر ترین بخش در بین بخش های تولیدی محسوب می شود و در دنیا نگاه ویژه ای به بخش کشاورزی وجود دارد چرا که این بخش تامین کننده مواد غذایی بوده و بطور مستقیم با سلامت و بهداشت افراد درارتباط است و همچنین بلحاظ مسائل امنیتی از جمله حفظ استقلال کشورها در شرایط جنگ ، تحریم و …  از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

همتی نژاد افزود: امروزه بیمه ها در سراسر جهان با هدف کاهش ریسک سرمایه گذاری تضمین کننده فعالیت تولید کنندگان محسوب می شوند تا آنها بتوانند بدون ترس و واهمه از آسیب دیدن سرمایه گذاری کنند اما متاسفانه آنچه در طی سالهای اخیر با آن مواجه بوده ایم کاهش قابل توجه تعهدات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در قبال بیمه شدگان بوده است.
همتی نژاد ضمن تشکر از همکاری خوب بانک کشاورزی وهمکاران بیمه کشاورزی از انها خواست تا ضمن برگزاری دوره های اموزشی وتوجیه کشاورزان نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.
همتی نژاد ضمن سپاس ازحمایت های بنیادمستضعفان ازبخش کشاورزی شهرستان واعطای تسهیلات با کارمزد ۲درصد جهت کشت گیاهان دارویی افزود؛خوشبختانه کلیه پرونده‌هایی که در شهرستان لنده خسارت دیدن پرداخت شدند واز کارشناسان خواست که نسبت به تبلیغ کشت گیاهان دارویی وروغنی درپهنه های خود اقدام نمایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت