پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 شهریور 1399 ساعت 23:06:: شناسه خبر: 84459

آنچه در نشست بخش خصوص و دولت در استان گذشت: از دغدغه تولید کننده تا وعده حمایت ویژه استاندار از تولیدکنندگان استانی/واگذاری طرح های مشارکتی به سازمان های مردم نهاد+تصاویر

وی در خصوص حمایت از تولید کنندگان، گفت: از کسانی که طرح و ایده و‌ اهلیت دارد وظیفه داریم حمایت کنیم و اگر کسی باشد در این خصوص ظرف یکماه تامین اعتبار کرده تا زنجیره تولید تکمیل شود

کلانتری از اعطای تسهیلات ویژه و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان حوزه های مختلف در تمام شهرستان های استان کهگیلویه وبویراحمد خبرداد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی  صدای  جنوب   از  یاسوج  استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه باید تعاملات بین بخش خصوصی و مدیران بیشتر شود گفت:  دو دستور کار برای پرورانه ها و سازمان مردم نهادها را داشتیم، قانون مملکت برای همه استان ها وجود دارد و مهم این است که با قوانین موجود کار پیش برود.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت بیمه تاثیر گذار است، افزود: حوادث مختلفی در بخش سیل و زلزله دیدیم که بیمه با منابع محدود پرداخت شده است.

کلانتری   خاطزنشان  کزد: باید سند قانونی در خصوص تسهیلات برای رهن گذاشته شود و این موضوع تنها مختص به استان ما نیست.

وی ادامه داد: در خصوص  تمدید پروانه ها جلسه ای برگزار  شود که  این موضوع مشکل  محسوب شده زیرا زمان فعالیت پروانه ها محدود و باید تلاش کرد مدت زمان آن افزایش پیدا  تا به متقاضیان کمک شود.

استاندار کهکیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخش خصوصی درآمد دارد، گفت: با وجود درآمد های بخش خصوصی باید حداقل ماهی یکبار به آنها کمک شود.

وی در خصوص حمایت از تولید کنندگان، گفت: از کسانی که طرح و ایده و‌ اهلیت دارد وظیفه داریم حمایت کنیم و اگر کسی باشد در این خصوص ظرف یکماه تامین اعتبار کرده تا زنجیره تولید تکمیل شود.

استاندار گفت: در خصوص سرمایه گردش طرح های شیلات از تبصره ۱۸ و  منابع داخلی مصوب می کنیم که حمایت شود که این پرداختی از مبلغ ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص مدیران و ویژگی های آنها گفت: مدیر باید صعه سدر داشته باشد و نباید از کسانی که انتقادی می کنند  آزرده خاطر شوند زیرا وظیفه داریم از بخش خصوص حمایت کنیم.

کلانتری در ادامه تاکید کرد: حوادث گوناگون بر اصناف و تولید کنندگان و کشاورزان و فعالیت های آنها  تاثیر منفی داشته که تا جایی که امکان دارد باید کمک شود.

مقام ارشد اجرایی استان بیان کرد : حمایت از تولید کننده  و مصرف کننده باید توسط شیلات و شهرداری با راه‌اندازی بازار ماهی جهت مصرف و خرید پیگیری شود زیرا کمکی به تولید کنندگان است و غرفه های در اختیار آنها قرار گیرد و شهرداری  از آنها اجاره نگیرد.

کلانتری عنوان کرد: سازمان های مردم نهاد دولتی و سیاسی نیست و از درون مردم رشد دارد و در بخش های مختلف وجود دارد و باید از سازمان های مردمی جدید متناسب با ظرفیت ها حمایت کرد.

وی  اذعان کرد : ۲۸ سازمان مردم نهاد توسط منابع طبیعی در حال کار است که یک‌اقدام‌خوب است و باید آموزش این سازمان ها جوامع محلی توسط اتاق بازرگانی دنبال شود و  از آنها حمایت شود.

کلانتری در پایان گفت: موفق ترین دستگاه های اجرایی در برون سپاری به سازمان های مردم نهاد  را به مردم معرفی کرده و  هر کجا مردم حضور داشتند ما برنده و موفق بودیم

جبار کیانی  هم در  نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی    افزود:در بخش خصوصی مبارزه سنگینی با تحریم ها و کرونا وجود دارد اما همواره تلاش داریم در کنار دولت کمک کننده باشیم در همین راستا ۹۰۰ بسته کرونایی به بیمارستان های استان را داشتیم.

کیانی با بیان اینکه باید ظرفیت های که برای دولت دست و پاگیر نیست، در جهت رفع آنها اقدام شود، گفت: میهمانی از اتریش داشتیم، و مصمم هستیم مراودات استان  در این کشور بیشتر شود.

وی افزود: بخشی زیادی از کشاورزان در خصوص آبزیان درگیر هستند که دچار مشکلات سیل تا کرونا بودند که عرضه محصولات آنها با مشکل مواجه شده است.

در ادامه نیز مشاور اتاق یاسوج گفت : در سطح استان ۱۱ مدل داریم که به صورت رو باز و سیستم بسته است و  ۲۸۴ پرونده تاسیس در استان داریم که از این تعداد ۲۸۴ پرونده ۲۵۴ پرونده پروانه بهره برداری  در شهرستان ها وجود دارد که ظرفیت بهره برداری ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن است و این درحالی است که میزان تولید ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن در سال ۹۷ و در سال ۹۸ و ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن است.

منوچهری افزود: میزان تولید ماهی سردابی ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن و در سال ۹۶ به میزان ۱۷ هزار تن رسیده است که میزان تولید ماهی سردابی  در سال ۹۶: ۱۰ درصد، در سال ۹۷ ۱۰ درصد و در سال ۹۸: ۹ درصد ظرفیت تولید بوده است که رتبه سوم کشور را در شیلات کسب کرده ایم.

وی در خصوص سرانه مصرف ماهی در ایران گفت: سرانه مصرف ایران ۱۲ کیلوگرم  و در استان ۱۲ و نیم است و این درحالی است که شیوع بیماری کرونا، سیل مهمترین دلایل راکد ماندن مزارع ماهی است.

مشاور اتاق یاسوج گفت: ۲۱۹ مزرعه ماهی داریم که ۱۴۰ مورد خسارت دیده اند، و برآورد اولیه خسارت ۳۰۰ میلیارد تومان است که خسارت بلاعوض ۵۱ میلیارد تومان، و تسهیلات باقی مانده .۱۶۵ میلیارد تومان است که مزارع آسیب دیده از کرونا ۱۷۳ مزرعه در سطح استان است.

منوچهری در خصوص قیمت تمام شده ماهی گفت:قیمت تمام شده ماهی ۲۸ هزار و ۴۴۰ تومان است که ان موضوع برای پرورش دهندگان یک معضل است و این درحالی است که از ۲۵۴ مزرعه ۱۷ مورد بیمه شده که فقط ۵ مورد فعال است.

بنا به گفته منوچهری از کارشناسان اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر ۲۸۴ واحد پرورش ماهی در استان پروانه تاسیس داشته که از این تعداد ۲۵۴ واحد پروانه بهره‌‌برداری دارند.

وی به آمارهای دیگری اشاره کرد که باز هم جای تامل دارد از جمله این که سرانه مصرف ماهی در استانی که سومین تولید کننده این محصول است ۷٫۲ کیلوگرم و در کشور ۱۲٫۲ کیلوگرم است و در مصرف نسبت به کشور بسیار پایین هستیم.

منوچهری از راکد بودن ۲۱٫۳ درصد از مزارع پرورش ماهی در استان خبر داد و این را هم گفت که تنها ۵ درصد از واحدهای تولید ماهی بیمه هستند و سایر مشکلات این واحدها مربوط به عدم در اختیار قرار گرفتن سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی در راستای جهش تولید است همچنین سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصلا بازدیدی از واحدهای پرورش ماهی ندارند عدم تقسیط وام‌ها و عدم استمهال یکی دیگر از مشکلاتی است که بر سر راه تعامل میان بانک‌ها و مزارع پرورش ماهی استان وجود دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت