پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 مهر 1399 ساعت 10:07:: شناسه خبر: 85827

نقش مفاهیم قرآنی در کاهش آسیب های اجتماعی

امروز فرهنگ و ارشاد می توانند با هنر کسانی را که با قرآن بیگانه هستند را جذب کند و قرآن می تواند جامعه را از آلودگی ها حفظ کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه ستاد اربعیین با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: روز اربعین را گرامی داشته و افسوس می خوریم که در این مراسم حضور نداریم .

وی با اشاره به حدیث پیامبر مبنی بر اینکه کتاب و اهل بیت پیامبر به عنوان امانت نزد مسلمانان است،و این دو با هم در کنار حوض کوثر بر من نازل می شوند گفت: کسانی که بیان کردند که کتاب فقط ما را کفایت می کند به مقصد نمی رسند و کسانی که فقط گفتند اهل بیت برای ما کافی است نیز عاقبت خوبی ندارند، این دو باید در کنار هم باشند.

وی افزود: امروز فرهنگ و ارشاد می توانند با هنر کسانی را که با قرآن بیگانه هستند را جذب کند و قرآن می تواند جامعه را از آلودگی ها حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی افزود: امروز اگر در برخی جوامع آسیب ها زیاد است یکی از دلایل آن این است که کمتر به مسائل معنوی پرداخته می شود، وقتی در جامعه ای سرقت یا مشکلات وجود دارد در کنار خلاء مسائل اقتصادی، کم رنگ بودن مفاهیم قرآن احساس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی تاکید کرد: اگر در یک منطقه ای همدلی و مهربانی، کمک به هم‌نوع وجود دارد به دلیل معنویت بیشتر است، ما بیش از هر زمان به قرآن و سیره اهل بیت پیامبر نیاز داریم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان کرد: امروز در دهکده جهانی وسیله ای به نام فضای مجازی وجود دارد در این شرایط که این شبکه ها و فضای مجازی می تواند مشکلاتی ایجاد کند وجود مفاهیم قرآنی نقش اثر گذاری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره های هفته قرآن و عترت گفت: برگزیدگان جشنوراه قرآن و عترت در ۱۵ رسته با رای هیات داوران مشخص و معرفی شده اند، که در بخش مسابقات قرآنی قریب به ۴۵۰ نفر مشارکت داشتن، و ۳۰۰ نفر در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و تحقیق با هم رقابت کردند.

محمد علی پیرسبزی در ادامه تاکید کرد: در رشته های تجسمی ۷۰ نفر در رشته خوشنویسی ۵۵ نفر، در رشته نقاشی خط ۱۰۴ نفر در رشته پوستر و ۲۰۰ نفر در رشته عکس شرکت کرده اند.

وی بیان کرد: ۱۰ اثر نمایشی، ۲۰ اثر نمایشنامه، ۱۴۰ اثر شعر، ۶۰ اثر داستان، و ۱۸ اثر سرود در این جشنواره شرکت داده شده اند.

پیرسبزی در ادامه افزود: گچساران در مسابقات شعر، کهگیلویه مسابقات قرآنی، بهمئی کتاب خوانی، لنده، باشت در بحث بیانییه گام دوم انقلاب شرکت کردند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت