پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 مهر 1399 ساعت 13:07:: شناسه خبر: 86073

اجرای کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کهگیلویه در روستاهای محروم دیشموک

کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کهگیلویه اینبار با استقبال گرم مردم روستاهای سرتل و بنه کلو در بخش دیشموک با همراهی حجت‌الاسلام برسیاه رئیس دفتر امام جمعه به نمایندگی از حجت‌الاسلام وحدانی فر امام جمعه پیگیر و دلسوز دهدشت برگزار شد. 

صدای جنوب :

برگزاری کاروان های سلامت در محرومترین روستاهای استان از جمله شهرستان کهگیلویه و روزنه امیدی که مردم به جمعیت هلال احمر  در بررسی و پیگیری مشکلات روزمره خود دارند این حقیقت را نمایان ساخته که دوران مدیریت سید امان الله جهانبین در هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد برگ زرینی است و کمتر دستگاهی در استان توانسته با توجه به شرایط این سال‌های کشور بدان جامه عمل بپوشاند.

استفاده از نیروهای کارآمد وجوان همچون سید عادل رهبریان در مسند جمعیت هلال احمر شهرستان های استان و ارتقاء و افزایش خدمات این جمعیت از برنامه های روتین همیشگی به برنامه هایی با توجه به شرایط روز حمایتی و بهداشتی در قالب کاروان های سلامت و از همه مهمتر سربلندی در رویدادهای غیرمترقبه و بحرانی از جمله سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج و سیل و زلزله های سالهای گذشته از ویژگی های بارز مدیریتی جهان بین در جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد است.

بر آن شدیم تا همراه با کاروان دیگری از جمعیت هلال احمر کهگیلویه از کمک‌ های این نهاد مردمی و امدادی بنویسیم. و گوشه ای از خدمات آن را بیان نماییم…

کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کهگیلویه اینبار با استقبال گرم مردم روستاهای سرتل و بنه کلو در بخش دیشموک با همراهی حجت‌الاسلام برسیاه رئیس دفتر امام جمعه به نمایندگی از حجت‌الاسلام وحدانی فر امام جمعه پیگیر و دلسوز دهدشت برگزار شد.

برای خبرنگارانی که افتخار همراهی چنین کاروانهایی را در سابقه حرفه خبری خود دارند بیان شوق و ذوق مردم از یک طرف و حجم درخواست ها و مشکلات روستاهای دور افتاده مشکل است.

اگرچه همه دستگاه‌ها ونهادها به نوعی سعی در بررسی مشکلات مردم دارند و با ظرفیت خود تلاش هایی کرده اند اما کار سید عادل رهبریان در جمعیت هلال احمر کهگیلویه به نوعی برای بسیاری از مدیران الگو شده است.

به روستاها که می‌رسیم همه اهالی جمع شده اند و برای استقبال و بهره گیری از خدمات کاروان لحظه شماری می کنند گویی که حضور این تیم اولین اتفاق خوشایندی است که مردم از نزدیک در سالیان گذشته تجربه می کنند .

جمعیت هلال احمر کهگیلویه اگر چه از معتمدین روستاها لیست اهالی را آمار برداری کرده و ارقام کمکی را از پیش آماده نموده اما بازهم حضور اهالی سایرروستاها که اخبار کاروان های قبلی را شنیده اند سبب شده تا بسته های غذایی و کمک های پزشکی بیشتری که پیش بینی شده میان مردم صورت گیرد و کسی دست خالی برنگردند.

هماهنگی با پزشک و دندانپزشک سبب می شود تا کلیه اهالی هر دو روستا ضمن دریافت دارو از خدمات ارائه شده در این شرایط کرونایی بصورت رایگان برخوردار شوند.

ویژگی بارز کاروان های سلامت جمعیت هلال احمر کهگیلویه توجه به سبد غذایی مناطق محروم است بطوری که در چهارسال گذشته کمتر روستایی است که از این بسته های غذایی استفاده نکرده باشند.

در این کاروان ۷۰ بسته غذایی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در بین اهالی روستاهای سرتل و بنه کلو توزیع و سایر نیازمندی ها در قالب درخواست های مردمی جمع آوری تا در روزهای آینده با نظارت امام جمعه دهدشت بررسی و پاسخ داده شوند.

 

 

راه مواصلاتی مشکل اصلی این روستاها است و خاکی بودن جاده سبب می‌شود که در فصل زمستان مسیر قطع و مردم در عبور و مرور دچار مشکل شده شوند.

 

توزیع ماسک اقدام ارزنده دیگری بود که جمعیت هلال احمر کهگیلویه در روستاهای مختلف توزیع کرد تا مردم از این نظر نیز قدردان خادمان خود در هلال احمر باشند.

 

توجه بیشتر به افراد آسیب پذیر ومعلول و نگاه خاص به این افراد سبب می‌شود تا در این روستاها جوانی که کرولای بود و همچنین دختر بی سرپرست مشکلاتشان مطرح و برطرف شوند.

 

در حین اجرای این کاروان قرار شد روزانه دو نفر از اهالی روستا به درمانگاه دیشموک مراجعه و دندان انها درمان شود و این خدمات بصورت رایگان به دانش‌ آموزان در روستاها ارائه شود.

سرگچ مقصد بعدی کاروان سلامت جمعیت هلال احمرکهگیلویه بود.

تنها خواسته اهالی روستا سرگچ بسته شدن راه ارتباطی بااولین بارش باران بود.

در همین زمینه مسئول راهداری کهگیلویه اعلام کرد که بازسازی جاده پروژه ای زمان بر است و تا یک سال دیگر طول خواهد کشید.

مشکل زنان باردار روستای سرگچ شاید در کمترین روستایی قابل مشاهده باشد.

نبود خانه بهداشت سبب شده در موقع زایمان، زنان باردار، بر روی دوش مردان روستا تا مرکز بهداشتی شهر دیشموک حمل شوند که خطرات زیادی برای سلامتی زنان به دنبال داشته است…

کاروان به پایان خود نزدیک می‌شود اما درخواست دهیاران سایر روستاها از مدیر جمعیت هلال احمر کهگیلویه مبنی بر اجرای چنین کاروان‌های باعث می‌شود تا سیدعادل رهبریان و همراهان عزم خود را برای یاری رساندن به آنها در کاروان های آتی جزم نمایند..

ازاین رو خیرین، مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باید نگاه ویژه ای به جمعیت هلال احمر داشته باشند تا آنها در ارائه خدمات شرمنده مردم نشوند…

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت