پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 مهر 1399 ساعت 14:07:: شناسه خبر: 86089

اجرای حقوق اولیه کودکان باید نهادینه شود

حقوق اولیه تمام کودکان باید نهادینه و باید تمهیداتی اتخاذ شود که همه کودکان از آن بهره‌مند شوند

به گزارش خبرنگار   صدای جنوب مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد  در نشست کمیته حقوق کودک با اشاره به اهمیت و جایگاه کودکان در آیین و مذهب ایران اظهار کرد: در ائین اسلام نیز به این موضوع اهمیت ویژه ای قایل شده اند.
صداقت خاطر نشان کرد: حقوق اولیه تمام کودکان باید نهادینه و باید تمهیداتی اتخاذ شود که همه کودکان از آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: با این علل کودکان کار به واسطه کاری که در کودکی به آنان تحمیل می شود از این حقوق برخوردار نیستند.
صداقت با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی بر پدیده کودکان کار تصریح کرد: با وجود این نمی توان تمام کودکان کار را ناشی از شرایط اقتصاددی دانست بلکه گاهی ریشه آن فرهنگی و نوعی بهره‌کشی خانواده‌ها برای رسیدن به اهداف اقتصادی است.
وی با بیان اینکه مهاجرپذیری شهر یاسوج نیز در افزایش آمار کودکان کار موثر بوده است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا حقوق کودکان را در اقشار مختلف جامعه را به انها برگردانیم
وی نیل به اهداف بلند کشور را منوط به رشد فکری و جسمی کودکان به عنوان آینده سازان دانست و گفت: مرجع قضایی حقوق کودکان می تواند راهگشا و مسیری برای همفکری دستگاه های متولی در حوزه کودکان باشد.
وی با بیان اینکه حوزه بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی ها و تدابیر لازم را برای تحقق برنامه های این مرجع اندیشیده است تصریح کرد: در این زمینه تدابیر و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.


 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت