پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 مهر 1399 ساعت 22:07:: شناسه خبر: 86214

استاندارکهگیلویه و بویراحمد؛ تاکید بر آمادگی دستگاه‌ها در فصل سرما

با آغاز فصل پاییز و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و کاهش نسبی دمای هوا در روز‌های آغازین فصل سرما، بخشنامه و دستورالعمل‌های لازم برای دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان مبنی بر آمادگی ۱۰۰درصد مدیران اجرایی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب استاندار این استان در جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه از امروز تا پایان زمستان دستگاه‌های اجرایی باید در آمادگی کامل باشند گفت: اسامی کشیک‌های روزانه دستگاه های خدمات رسان باید به مدیریت بحران اعلام شود.

حسین کلانتری افزود: با آغاز فصل پاییز و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و کاهش نسبی دمای هوا در روز‌های آغازین فصل سرما، بخشنامه و دستورالعمل‌های لازم برای دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان مبنی بر آمادگی ۱۰۰درصد مدیران اجرایی ارسال شد.وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال شرایط دشواری در زمینه مهار آتش سوزی‌ها داشتیم بیان کرد: برخی آتش سوزی‌های عمدی، به منابع طبیعی و مزارع کشاورزی خسارت زیادی وارد شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر رفع نقاط حادثه خیز افزود: نقاط حادثه خیز گذشته نباید محل وقوع حادثه جدید باشد.
آقای کلانتری ادامه داد: نفت سفید نیز باید در مناطق عشایری به موقع توزیع شود.
استاندار همچنین بر موضوع آموزش رسانه‌ها در مواقع بحران اشاره کرد و گفت: مدیران از ظرفیت رسانه‌ها برای ارتباط با مردم استفاده کنند.
ضرورت آمادگی دستگاههای خدمات رسان در فصل سرما
معاون عمرانی استاندار هم گفت: بارش‌ها در استان‌های شمالی آغاز شده و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی این استان نیز باید آمادگی لازم را داشته باشند.

عزیز فیلی به تجربه سیل سال‌های ۹۷و۹۸ اشاره کرد و افزود: باید با استفاده از این تجارب خسارت‌ها را کاهش دهیم.

وی به کمک‌هایی که از طرف سازمان جنگل‌ها و محیط زیست کشور به استان شد از جمله بالگرد اشاره کرد و گفت: تجهیزاتی که امسال به استان داده شد معادل کل سال‌های گذشته بود.

معاون عمرانی استاندار گفت: براساس گزارش‌های هواشناسی بارش‌های سنگینی را در پیش داریم و به همین منظور مکاتباتی با شهرداری‌ها انجام شده است.
کمبود قطعات خودرو‌های راهسازی و چند برابر شدن هزینه تامین آنها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم گفت: خودرو‌های راهداری استان با کمبود قطعات مواجه هستند.

آقای نصیری راد افزود: این خودرو‌ها باید تا زمان بارندگی‌ها مجهز شوند، اما افزایش قیمت‌ها تهیه قطعات را با مشکل مواجه کرده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته برای خرید دو عدد لاستیک ماشین آلات راهداری ۱۸میلیون تومان هزینه می‌شد، اما اکنون باید برای تهیه آن، شش برابر هزینه شود که این امر توجه ویژه در بحث اعتبار را می‌طلبد.
مدیرکل سازمان هواشناسی استان هم با اشاره به پیش بینی‌های ۶ماهه دوم سال گفت: ما دچار نوسانات شدید هم به لحاظ دمایی و هم به لحاظ بارش‌ها خواهیم بود.
تزریق قطره چکانی اعتبار مهمترین مشکل شهرداری یاسوج 
شهردار یاسوج هم گفت: لایه روبی کانال‌ها در مناطق مختلف شهر انجام و نقاط حادثه خیز اصلاح شده است.
نستهن مقدم همچنین از رفع مشکل محله بختیاری‌ها خبر داد و بیان کرد: کانال اصلی هدایت سیلاب در این منطقه ساخته شده است.
وی همچنین به کمبود اعتبارات اشاره کرد و ادامه داد:کد‌های درآمدی ما حذف شده و در چند سال اخیر اعتبارات ما قطره چکانی بوده است.
شهردار یاسوج گفت: باید شهرداری‌ها در اختصاص اعتبارات مورد توجه قرار گیرند.
در پایان این جلسه آقای محمدی به عنوان مدیرکل بحران استانداری معرفی شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت