پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 مهر 1399 ساعت 17:07:: شناسه خبر: 86268

محکومیت۱۸ پزشک قاصر در پزشک قانونی یاسوج/کاهش آمار ورودی به پزشکی قانونی استان در شش ماهه نخست امسال

امینی با اشاره به موارد همسر آزاری، تصریح کرد: ۳۶۲ پرونده همسر آزاری در شش ماهه نخست امسال در استان به ثبت رسید که که ۳۶۱ نفر مربوط به خانم‌ها و یک مورد در بخش آقایان است.

به گزارش  خبرنگار صدای جنوب   امینی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: ۳۳ پرونده شکایت از کادر درمان در کمیسیون پزشکی بررسی شده که ۱۸ پرونده منجر به محکومیت کادر درمان و ۱۵ پرونده منجر به برائت شد.

امینی  خاطرنشان کرد: بیشترین رأی محکومیت‌ها مربوط به پزشکان عمومی، پرستاران و حوزه زنان و زایمان بود.

امینی با اشاره به معاینات سرپایی، گفت: طی شش ماهه ابتدایی سال جاری، در بحث افراد با ادعای نزاع سه هزار و ۲۸۵ مراجعه کننده داشتیم که افرایش ۱۱.۱ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل را شاهدیم.

وی افزود: بر اساس این آمار ۶۶۴ خانم با ادعای نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در همین راستا استان رتبه دهم کشور به نسبت جمعیت در بحث نزاع را داشته است.

رشد ۷.۴۲ درصدی همسر آزاری

امینی با اشاره به موارد همسر آزاری، تصریح کرد: ۳۶۲ پرونده همسر آزاری در شش ماهه نخست امسال در استان به ثبت رسید که که ۳۶۱ نفر مربوط به خانم‌ها و یک مورد در بخش آقایان است.

وی افزود: بر اساس این آمارها شاهد رشد ۷.۴۲ درصد همسر آزاری در شش ماهه ابتدایی سال جاری در استان بودیم.

امینی از ثبت ۷۳ پرونده سقط درمانی در پزشکی قانونی استان با رشد ۱۷.۷ به نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۰ پرونده از این تعداد با طی مراحل قانونی مجوز سقط درمانی گرفت.

امینی با اشاره به تصادفات رانندگی، گفت: در شش ماهه نخست سال دو هزار و ۱۰۸ مصدوم ناشی از تصادفات داشتیم که کاهش ۲۷ درصدی را به نسبت مدت مشابه سال قبل شاهدیم.

وی به ۹۲ فوتی ناشی از حوادث رانندگی در شش ماهه ابتدایی سال جاری اشاره و تصریح کرد: کاهش ۲۷.۵۶ درصدی فوتی تصادفات رانندگی استان به نسبت مشابه سال قبل را داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با تاکید بر رعایت استاندارد نصب تجهیزات گرمایشی، اظهار کرد: در شش ماهه اول سال سه مورد فوتی گازگرفتگی در استان به ثبت رسید، اما در سال ۹۸ استان رتبه دوم فوتی مرگ ناشی از گاز گرفتگی را در کشور داشت.

امینی با اشاره به آمار غرق شدگی از ۱۳ مورد غرق شدگی در استان طی شش ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ۴۳.۵ درصد کاهش فوتی غرق شدگی به نسبت مدت مشابه سال قبل در استان به ثبت رسید.

فوت ۳۲ نفر با سو مصرف مواد مخدر

وی از فوت ۳۲ مورد با سو مصرف مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: شاهد رشد ۱۸.۵ درصدی این آمار به نسبت مدت مشابه سال قبل بودیم.

امینی گفت: پنج نفر از فوتی‌های ناشی از سو مصرف مواد مخدر استان در شش ماهه نخست امسال مربوط به زنان است.

۱۷ فوتی با سلاح گرم

مدیرکل پزشکی قانونی استان از ثبت ۱۷ مورد فوت ناشی از سلاح گرم در استان طی شش ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۱۶ نفر از این فوتی‌ها را مردان تشکیل می‌دهند. همچنین دو مورد فوتی ناشی از سلاح سرد در این بازه زمانی ثبت شد.

امینی با بیان اینکه بر اساس جمع آوری اطلاعات، در شش ماهه گذشته از فرودین تا شهریور ماه در حوزه معاینات بالینی ۱۰ هزار و ۳۴۶ مورد مراجعه داشته که کاهش ۱۲.۷ درصدی را به نسبت سال قبل شاهد بودیم، گفت: پنج هزار و ۳۳۵ مورد از مراجعات معاینات بالینی مربوط به شهرستان بویراحمد بود.

وی افزود: همچنین در شش ماهه گذشته ۳۱۸ معاینه جسد انجام و صدور جواز دفن انجام شد که ۳.۷ کاهش به نسبت مدت مشابه سال قبل را شاهد بودیم.

امینی از ثبت ۲۵۴ مرگ غیر طبیعی طی شش ماهه ابتدایی سال جاری در استان خبر داد و گفت: استان رتبه ششم مرگ‌های غیر طبیعی در کشور را دارد.

امینی با بیان اینکه ۱۳۷ پرونده در اداره کمیسیون‌های پزشکی در شش ماهه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: در مجموع شاهد کاهش آمار ورودی در چهار حوزه هدف هستیم.

امینی در پایان با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در پزشکی قانونی استان گفت: تعدادی از همکاران ما به این ویروس مبتلا شده‌ا‌ند که طی چند روز اخیر در گچساران شاهد این ابتلا بودیم و نیروی کمکی به آن شهرستان اعزام کردیم اما در کل به میزان بسیار بالایی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این دستگاه می‌شود

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت