پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 آبان 1399 ساعت 23:08:: شناسه خبر: 87143

بررسی آمارهای کرونا در ۸ ماه؛ خطرناک‌ترین ماه کرونا در ایران /نمای ماهانه از دوربین ۴ متغیر

آمار ماهانه کرونا نشان می دهد ماه مهر رکورد قرمزترین و سیاه ترین ماه کرونایی را داشته است. اما تحلیل روند ماهانه حاوی نکاتی دقیقتر از روند این بیماری در کشور بوده است

به گزارش  خبرنگار صدای جنوب «سیاه ترین» و «قرمزترین» ماه کرونایی در ایران به پایان رسید اما آمارها حکایت از آن دارد که این سیاهی قرار است در آبان ماه نیز به مثابه مهرماه تکرار شود.

براساس آمار رسمی وزارت بهداشت و درمان تمام متغیر ها در ماه مهر، در بالاترین مرز خود قرار داشتند.  از سوی دیگر مقایسه آمار ماهانه کرونا از زمان ورود این ویروس به ایران تا امروز حکایت از آن دارد که ردپای تلخی آمار کرونا در تیرماه را باید در خرداد ماه جستجو کرد، چه آنکه در این ماه بی تفاوتی نسبت به این ویروس از یک سو و شدت گرفتن سفرها از سوی دیگر سبب رشد تعداد بیماران بدحال و مرگ و میرها در تیرماه شد.

تاسف بارتر آنکه همان عاملی که در خرداد آمار تیرماه را سیاه کرد، در ماه مهر نیز تاثیرگذار بوده است. روندی که می تواند خطر کرونا را در دومین ماه پاییز بازهم تکرار کند.

رفتار متفاوت کووید – ۱۹ طی ۸ ماه

آمار ها نشان می دهد شیوع کووید -۱۹ در ایران در ماه‌های مختلف رفتار متفاوتی داشته است اما کدام ماه دارای آمار نگران کننده تر و بدتری از زمان شیوع کرونا بوده است؟ در این خصوص هر کدام از متغیرهای کرونایی را در ماههای مختلف مقایسه کرده ایم.

مقایسه مبتلایان ماهانه؛ مهرماه رکوددار شد

مجموع مبتلایان روزانه در هر ماه نشان می دهد که این بیماری در ماه مهر شیوع گسترده تری نسبت به دیگر ماه ها داشته است. در حالیکه در ابتدای ورود کرونا به ایران یعنی ماه اسفند کمترین میزان ابتلای ماهانه را به میزان حدودا ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر داشت اما در فروردین ماه با رشد ۲۴۷ درصدی به رقمی معادل ۶۳ هزار و۸۰۰ نفر رسید. یعنی در فروردین تقریبا ۳ برابر شد. ماه اردیبهشت به لطف کنترل دقیقتر این بیماری از روند شیوع این بیماری کاسته شد و میزان مبتلاین نسبت به فروردین ۳۰ درصد کاهش یافت

منبع اقتصاد نیور

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت