پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 آبان 1399 ساعت 15:08:: شناسه خبر: 87689

*روغن در بازار یاسوج نایاب شد/ ضعف در مدیریت زنجیره تامین

بعنوان یک شهروند جهت خرید مایحتاج اولیه از زمان شیوع کرونا تاکنون، خریدهای ما به صورت هفتگی انجام ی دهم به همین خاطر با چند تن از خبرنگاران و برای رصد بازار یاسوج جهت خرید روغن به چندین فروشگاه های کوچک و بزرگ این شهر مراجعه کردم نتوانستم روغن تهیه کنم

*روغن در بازار یاسوج نایاب شد/ ضعف در مدیریت زنجیره تامین

سید حسین رازیان
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و بازرگانی بین الملل،

صدای جنوب بعنوان یک شهروند جهت خرید مایحتاج اولیه از زمان شیوع کرونا تاکنون، خریدهای ما به صورت هفتگی انجام ی دهم به همین خاطر با چند تن از خبرنگاران و برای رصد بازار یاسوج جهت خرید روغن به چندین فروشگاه های کوچک و بزرگ این شهر مراجعه کردم نتوانستم روغن تهیه کنم .
چند روزی است که موضوع نایابی روغن در استان و بخصوص یاسوج
مزید بر بحران کرونا گشته است.
همگان میدانیم که در زنجیره تامین ، از مزرعه تا سفره ، فرایند خاص خود را دارد تا کالا و محصول با امنیت و سالم بدست مشتری برسد.

با استعلامی که از مغازه داران به عمل آوردیم مشخص شد سه روز است که در اکثریت فروشگاه و سوپر مارکت های شهر یاسوج روغن خوراکی نایاب شده است.
اما نبود روغن در استان، به عنوان یک کالای اساسی ، یا نشان از ضعف در مدیریت زنجیره تامین دارد یا این کالای اساسی موجود است.
حال یا روغن موجود نیست و یا اگر انتقاد سازنده باشد پی حل مشکلات ریشه ای باشیم خدایی نکرده قصد تخریب کسی را نداریم.

دولت محترم تخصیص ارز برای ورود مواد اولیه را داد و در بودجه ۹۹ بخوبی داده شده، حال چه پیش امده که با وجود افزایش واردات مواد خام و اولیه ، اینطور باید شاهد نابسامانی و نبود کالای اساسی در زنجیره تامین باشیم؟
انتظار می رود طرف استانداری و اداره و اصناف و نهادهای نظارتی ، از قبل برنامه ریزی بشود، هر چند تلاش های شبانه روزی استاندار محترم در زمینه های مختلف بخصوص کنترل کووید۱۹ ستونی و قابل ستایش است اما صلاح دیدم این مسائله را باز بشود تا با درایت بالای ایشان کما فی سابق یار و مددکار ما بشود.

انتظار داریم که در شرایط تورم و تحریم ظالمانه کنونی دشمنان اسلام و قرآن آمریکای جنایتکار و هم پیمانانش و در اوج بحران کرونا ،
حداقل کالاهای ساده خوراکی مردم دچار آسیب و افزایش چند برابری قیمت نشود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت