پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 آبان 1399 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 87724

ترامپ با ادعای پیروزی، هواداران مسلح خود را بسیج کرد/ وحشت طرفداران بایدن از تروریست‌ها/ در لحظه آخر ورق بر می‌گردد؟

برخی کاربران معتقدند ترامپ با اعلام پیروزی زودهنگام در واقع پیامی به طرفداران راست افراطی و مسلح خود داده و از آنها خواسته است که در صورت پیروز نشدن او، انتخابات را متقلبانه دانسته و آشوب به پا کنند.

به گزارش  خبرنگار  صدای جنوب، در حالیکه شمارش آراء انتخابات آمریکا آغاز شده است توییتر و سایر فضای مجازی آمریکایی‌ها پرشده است از گمانه‌زنی‌های مختلف.

در این میان، با مشخص شدن نتایج نسبی در برخی ایالات به اصطلاح خاکستری برخی از دموکرات‌ها ترسیده اند. این ترس زمانی بیشتر شد که دونالد ترامپ لحظاتی پیش در یک سخنرانی پیش از پایان یافتن شمارش آراء خود را پیروز نامید. ترامپ همچنین دموکرات‌ها را تهدید کرد که در صورت اخلال در انتخابات مساله را به دیوان عالی  و قضات ارشد آمریکا می‌سپارد.

با این اتفاق، بسیاری از نمایندگان دموکرات کنگره و طرفداران بایدن به رئیس جمهور آمریکا حمله کردند. ایلهان عمر( نماینده مسلمان کنگره) یکی از این افراد بود که اقدام ترامپ را با دیکتاتورهای سومالی (خود عمر سومالی الاصل است) مقایسه کرده و آن را مصداق نابودی دموکراسی دانست. بسیاری از طرفداران بایدن با هشتگ #CountEveryVote از ترامپ خواستند تا پایان شمارش همه آراء از هرگونه اظهار نظری در مورد پیروز انتخابات اجتناب کند.

برخی کاربران نیز معتقدند ترامپ با این اعلام پیروزی زودهنگام در واقع پیامی به طرفداران راست افراطی و مسلح خود داده و از آنها خواسته است که در صورت پیروز نشدن او، انتخابات را متقلبانه دانسته و آشوب به پا کنند.

در مقابل، برخی کاربران دیگر، معتقدند اقدام ترامپ دقیقا مشابه اقدام بایدن بوده است که لحظاتی قبل از رئیس جمهور آمریکا در میان طرفدارانش حاضر شد و گفت: “اطمینان داشته باشید که ما پیروز میدان هستیم”. این افراد تاکید دارند که سلبریتی‌ها و طرفداران بایدن به این مساله توجه ندارند و یک طرفه به دونالد ترامپ حمله می‌کنند.

اعلام پیروزی ترامپ به خصوص در مورد پنسیلوانیا بسیار مهم بوده است. هر چند بر خلاف پیش بینی‌ها ترامپ در این ایالت بسیار بسیار مهم از بایدن پیش است اما فرماندار این شهر اعلام کرد هنوز حدود ۱ میلیون رای این ایالت شمارده نشده است و بنابراین، ادعای پیروزی ترامپ در این منطقه غلط است.

 

از اشتباه نظرسنجی‌ها تا ادعای پیوند مسیح با ترامپ

در کنار مساله مربوط به پیروزی زودهنگام ترامپ، مسائل دیگری هم هست که در توییتر مطرح می‌شود. مهم‌ترین این مسائل، اشتباه مجدد نظرسنجی‌ها است. تا پیش از برگزاری انتخابات، بسیاری از نظرسنجی‌ها بایدن را پیروز مطلق انتخابات می‌دانستند و به خصوص پیروزی او را در برخی ایالات مانند فلوریدا قطعی می‌دانستند. با این حال، شمارش آراء نشان داد که ترامپ در این ایالات از رقیب خود پیش افتاده است. همانطور که گفته شد، اختلاف رای ترامپ و بایدن دربرخی ایالات مهم مانند پنسیلوانیا باعث شوکه شدن بسیاری از دموکرات‌ها و کسانی که روی نظرسنجی‌ها حساب می‌کردند، شد.

به جز این مساله، طرفداران راست گرای ترامپ نیز با هشتگ‌های مختلفی در حمایت از او به شدت فعال شده اند. نکته جالب در مورد طرفداران ترامپ این است که بسیاری از تگ‌ها و یا عبارات مذهبی برای حمایت از او استفاده می‌کنند. عبارت Bless the name of Jesus یا مبارک باد نام مسیح! در بین طرفداران مسیحی ترامپ بسیار متداول شده است؛ گویی پیروزی ترامپ به معنی پیروزی مسیح است.

مساله دزدی آراء و وحشت از شورش گروه‌های مسلح

در آن طرف اما دموکرات‌ها سعی  دارند همچنان مساله دزدی آراء و تقلب در انتخابات را بزرگ جلوه دهند. از نظر این کاربران، ترامپ همچنان سعی دارد برخی آراء پستی در ایالات خاکستری (Swing States) را باطل کند. این در حالی است که دموکرات‌ها معتقدند جو بایدن در آراء پستی برتری محسوسی دارد و بدون شک پس  از شمارش آراء که در ساعات پایانی انجام می‌گیرد ورق بر می‌گردد. بایدن به همین علت از همه خواسته تا پایان شمارش همه آراء صبر کنند و نا امید نشوند.

از همین جهت بسیاری از دموکرات‌ها ترسیده اند که در صورت پیروزی لحظه آخری بایدن، ترامپ شورش کند و مخالفان مسلح به خیابان بریزند. بسیاری از کاربران با توییت‌های مختلفی این حس ترس را ابراز داشته اند. برخی از کاربران از پلیس و نیروهای دفاعی خواسته اند که در مقابل تروریست‌های ترامپ از آنها محافظت کنند.

همه این موارد نشان می‌دهد که فضایی مه آلود و تیره پیش روی انتخابات آمریکا است و مشخص نیست عواقب و نتایج این انتخابات بسیار مهم چه خواهد بود

منبع خبر فوری.


 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت