پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 آبان 1399 ساعت 23:08:: شناسه خبر: 87733

در نشست با خبرنگاران مطرح شد:

فعالسازی چهارپروژ ملی با بیش از۱۷۰میلیارد اعتبار در لنده /توجه به توسعه راه های روستایی+تصاویر

فرماندار شهرستان لنده گفت:در یک سال گذشته بیش از چهار پروژه مهم ملی در سطح شهرستان لنده با اعتباری افزون برای ۱۷۰میلیارد تومان در حال اجرا است.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، خدادوست موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش موثر خبرنگاران در پویایی جامعه گفت: یکی از مهمترین ارکان توسعه فراگیر جامعه اصحاب رسانه و خبرنگاران زحمتی کشی هستند که زبان گویای مشکلات و عملکرد مردم و مسولان هستند.

وی گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم در بیان مشکلات و بیان کننده عملکرد مسولان در حوزه های مختلف هستند که این رفتار دو سویه باعث پیشرفت و عمران جامعه می شود.

فرماندار لنده تصریح کرد: مسولیت پذیری در جامعه باعث تلاش مضاعف برای خدمت رسانی بهتر به مردمی است که ولی نعمت ما هستند.

وی افزود:در طول یکسال و نیم خدمت در سطح شهرستان لنده و از همان روز تودیع و معارفه تاکید بر توسعه عمرانی و زیرساختی در پروژه های شهرستان لنده بود که تمام فعالیت های ما در این حوزه بوده است که برابر برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش های خوبی با امکان سنجی در بازدید های مختلف صورت گرفته است.

موسوی تاکیدکرد:باتوجه به پتانسیل هاو ظرفیت ها مناطق و احصاء مشکلات عمق محرومیت ها زیاد است و نیازمند کار و تلاش مضاعف است که در حوزه های مختلف این نیازمندی با رعایت اولویت ها شناسایی و در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دنبال پروژه های حیاتی و مهم برای شهرستان بودیم که قطعه اول پروژه ملی لنده به تشان در فاز اول با اعتباری افزون بر ۴۷میلیارد تومان اجرایی شده است که فاصله ۱۴۵کیلومتر مسیر کنونی سه راهی امیرحاضر در بهبهان تا ورودی تونل کوه پات در دهدشت را به طول ۴۲کیلومتر کاهش خواهد داد که در آینده این مسیر به عنوان شاهراه ارتباطی جنوب به مرکز کشور خواهد بود.

فرماندار شهرستان لنده گفت:در حوزه برق شهرستان لنده نیز با کلنگ زنی پروژه ملی ایستگاه ۱۰۰مگاواتی برق دژه کوه با اعتباربیش از ۱۰۰میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی شد که عملیات اجرایی آن هم اکنون در حال اجرا است و بخشی از خط انتقال از محل روستای سرپری تا ایستگاه به طول ۱۰کیلومتر در حال اجرا است.

وی تاکیدکرد: فاضلاب شهری لنده یکی دیگر از پروژه های ملی است که در سطح شهرستان با ۱۱میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت آب و فاضلاب از سمت بخش شرقی شهر لنده در حال اجرا است.

موسوی گفت:بحث بیمارستان۳۲تختخوابی لنده نیز با پیگیری های مهم صورت گرفته از سوی فرزندان این شهرستان از مرکز تا شهرستان در حال اجرا است که نقش مهمی در توسعه بهداشت و درمات شهرستان خواهد داشت.

فرماندار شهرستان لنده خاطرنشان کرد:باتوجه به مشکلات کشور در حوزه اعتبارات تلاش های خوبی برای کارهای عمرانی در سطح شهرستان لنده اجرایی شده است.

وی گفت: تا قبل از این پروژه ملی فعالی در سطح شهرستان لنده وجود نداشت ولی در یک سال گذشته چهار پروژه مهم ملی با پیشرفت خوبی در حال کار هستند که ماحصل آن آینده درخشان برای شهرستان لنده است.

موسوی تاکید کرد: اعتبارات برنامه ریزی ما باتوجه به شاخص های سازمان برنامه بودجه اعتبار چندانی نبود ولی وجود بنیاد علوی در حوزه های مختلف عمرانی کمک کار شهرستان لنده شده است که توجه به اشتغال و فرهنگ نیز توجه ویژه کرده است که روند مناسب است.

وی در ادامه گفت: مجموعه اعتبارات شهرستانی و استانی وماده ۱۰ و۱۲ بیش از ۴۰میلیاردتومان بوده است که دو سال گذشته بیش از ۷۵میلیاردتومان بوده است که این اعتبارات از محل اعتبارات مختلف بوده است که جدای از اعتبارات ملی پروژه ها است ولی متاسفانه عدم تخصیص اعتبارات مشکل اصلی است که شاید۳۰درصد آن تحقق یابد ولی باتوجه به حضور بنیاد و توجه ویژه استاندار در حوزه اعتبارات مختلف نیز حمایت شده ایم.

فرماندار شهرستان لنده گفت:اولویت سنجی و نیاز مندی های مهم در مناطق احصا شده است و مثلا در منطقه ای در حوزه جاده روستایی مشکل داریم اولویت جاده است ویا در حوزه گردشگری و یا تامین آب شرب مشکل داریم که اولویت را به آن اختصاص می دهیم و جایی هم مشکل ارتباطات داریم که تمرکز را روی آن می گذاریم.

وی تاکید کرد: در حوزه بخش موگرمون مشکلاتی داشتیم که زیر سازی و آسفالت آن از سوی بنیاد در حال کار است و در بخش مرکزی نیز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال برگزاری مناقصه برای آسفالت جاده های روستایی هستیم که بیش از ۱۲میلیارد تومان اعتبار این پروژه ها است که با مشارکت ۵۰ درصدی برگزار می شود.

موسوی خاطرنشان کرد: در بحث پروژه گردشگری موگرمون نیز بیش از ۷میلیاردتومان اعتبار داریم که جز پروژه های جهش تولید است که پروژه همچنان فعال است.

وی گفت:پروژه آبیاری دشت بن نیز با تلاش های صورت گرفته مجوز ماده۲۳ اخذ شد و آماده سازی برای مناقصه آن در آینده نزدیک اجرایی می شود که سقف کمک بنیاد ۷ونیم میلیاردتومان و اعتبار تخصیصی کمیته برنامه ریزی شهرستان بیش از یک میلیارد تومان است که بیش از ۳۵۰هکتار از زمین های کشاورزی را زیر کشت خواهد برد که تاثیر زیادی در اشتغال و تولید خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان لنده گفت:در بحث حوزه کشاورزی و کشت گیاهان دارویی کارهای خوبی در حال شکل گیری است که توجه به خط لوله انتقال آب در سرحدات و توجه به جاده های بین مزارع با همکاری بنیاد علوی در حال کار است.

وی گفت:در حوزه کانال کشاورزی روستای موگر نیز کارهای خوبی صورت گرفته است که بیش از۳۵۰هکتار از اراضی دیم روستای موگر(شهید طیب) به زیر کشت غرقابی خواهد رفت که اعتبار آن ۸۵۰میلیون تومان با مشارکت بنیاد علوی در حال اجرا است.

موسوی گفت:توجه به بحث احداث شهرک گلخانه ای در روستای مالشیخ با بیش از ۱۳هکتار می تواند نقش مهمی در تحقق شعار سال و اشتغالزایی فزندان این منطقه داشته باشند که مشکلاتی معارضاتی دارد که در حال رفع این مشکلات هستیم.

موسوی گفت: پل تراب امروز و با پیشرفت ۷۰درصدی در حال کار است که عرشه های آن تا روزهای آینده تکمیل خواهد شد که امیدواریم تا دهه فجر بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

وی تاکیدکرد:در بحث گازرسانی به روستاها نیز تلاش های خوبی صورت گرفته است که روستاهای تابعه قیام و چهارراه آل طیب تحت پوشش قرار می گیرند که بیش از ۱۲میلیارد تومان از اعتبار این پروژه در حوزه شهرستان لنده است.

فرماندار شهرستان لنده گفت:در بحث پل روستای وحدت و جاده الگن نیز کارهای خوبی با مشارکت بنیاد علوی در حال کار است که نقش مهمی در توسعه راه های شهرستان خواهد داشت.

موسوی خاطر نشان کرد:سه دکل مخابراتی در دو بخش موگرمون و مرکزی نصب و راه اندازی شده است که با راه اندازی این دکل ها شاهد رفع مشکلات ارتباطی روستاها هستیم و روستاهای باقی مانده نیز چشم انتظار تکمیل و نصب سایر دکل ها است.

فرماندار شهرستان لنده گفت:یکی از مشکلات اساسی ما بحث پراکندگی روستاها است که این کار خدمات رسانی را سخت کرده است.

وی گفت:در حوزه آموزش و پروش نیز تلاش های خوبی با همکاری بنیاد صورت گرفته است که جای تقدیر دارد که با تکمیل مدارس دم تنگ لنده، شهرک فجر روند خوبی در حال اجرایی است.

موسوی گفت:در حوزه ساماندهی گلزار شهدا و توجه به روستاها تلاش های خوبی با همکاری بنیاد در حال کار است که این روند درحال بروز رسانی است.

فرماندار شهرستان لنده گفت: در بحث جاده های عشایری با مشارکت بنیاد علوی ایجاد و نصب پل جاده دلی خیارکار بود که سال های گذشته تلفات انسانی در این نقطه داشتیم که امروز با مشارکت بنیاد این مشکل برطرف شد و دو دستگاه پل نیز در مسیر جاده دلی مهرجان اجرایی شده است.

وی گفت:در حوزه ورزش نیز ۷چمن مصنوعی در دست کار است که با تامین سایر اعتبارات شاهد جهش خیلی خوبی در حوزه ورزش خواهیم بود.

موسوی گفت:توجه به ورزش روستایی از عمده فعالیت های است که در بحث حوزه ورزش مورد توجه قرار گرفت که سرانه ورزش شهرستان را ارتقا خواهد بخشید.

وی گفت: در بحث آسفالت روستاهای سرآسیاب و مال ملا  و شهرک های سرآسیاب و فجر را داشتیم که با زیرسازی های صورت گرفته و با راه اندازی کارخانه آسفالت شاهد پیشرفت خوب پروژه ها خواهیم بود.

موسوی گفت:جانمایی پل امید در بین دو شهرک فجر و شهید رجایی یکی از اقدامات مهمی است که برای ارتباط این دو شهرک خواهد بود ولی انتظاری که از مسولان شهرداری وشورای شهر داریم توجه بیشتر به مبلمان شهری. سیمای شهری بود که امیدواریم از ظرفیت بنیاد علوی در جهت اجرای کارهای زیر ساختی در حوزه مبلمان شهری کارهای خوبی شکل گیرد.

فرماندار شهرستان لنده گفت: در حوزه فرهنگ و هنر بحث جانمایی فرهنگ سرای شهرستان لنده بود که در کمیسیون ماده ۵مجوز احداث آن به ارشاد اسلامی با همکاری شهرداری در محل پارک شهید فهمیده صورت گرفته است.

وی گفت: تکمیل و راه اندازی ساختمان فرمانداری یکی از برنامه های مهمی بود که نیاز بود و به زودی نیز محوطه سازی آن اجرایی خواهد شد.

موسوی در ادامه در حوزه بهداشت و درمان گفت: مرکز بستر درمانی به همت بنیاد علوی ساخته شده است که به زودی با تامین تجهیزات این مرکز آماده ارائه خدمات به شهروندان خواهد شد و بحث اورژانس ۱۱۵قیام بود که در هفته دولت کلنگ زنی شد و به دنبال اورژانس بین جاده ای برای بخش موگرمون هستیم.

فرماندار شهرستان لنده در حوزه کرونا گفت:بیش از ۴۰جلسه با بیش از ۴۰۰مصوبه در حوزه بیماری کرونا و بحث پیشگیری از کرونا داشتیم که تلاش های خوبی با مشارکت ادارات و نهادها و مشارکت اردوهای جهادی و گروه های مردمی شکل گرفته است که تلاش مجموعه های بسیج و سپاه و تشکل های غیردولتی نیز قابل تقدیر است.

وی گفت:در بحث آمارها نیز روند رو به رشدی علی غم همه تاکیدات داریم ولی متاسفانه بحث عدم رعایت این پروتکل ها باعث افزایش آمارها شده است.

موسوی گفت:کرونا وقت زیادی از انرژی مردم و مسولان را گرفت ولی در بحث انتخابات خیلی عالی مدیریت شد و از حضور مردم نیز باید قدردانی کنیم.

فرماندار با اشاره به حوادث آبان ماه سال گذشته در حوزه بنزین نیز گفت:بینش خیلی خوب مردم و درک درست مسائل مختلف باعث شد تا هیچ موردی امنیتی در این شهرستان اتفاق نیافتد که تلاش شبانه روزی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و مردم قابل تقدیر است.

وی گفت:مجموع تمام آن تلاش ها در حوزه های مختلف باعث شده است تا اعتبارات ملی ما بیش از ۱۷۰میلیاردتومان شود که در حوزه پروژه های شهرستان نیز بیش از ۷۵میلیاردتومان اعتبار در حال کار است که قطعا آینده روشنی را برای این شهرستان رقم خواهد زد، امیدواریم ادارت و نهادها از ظرفیت بنیاد نهایت بهره لازم را ببرند.

تصاویر تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت