پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 آبان 1399 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 88150

مدیری که در دیار رنجور کهگیلویه بحران ها را شرمنده کرده است

علیرضا اتابک از آغاز دوره مدیریتی‌اش با چالش‌ها و بحران‌ها مواجه شد؛ از برگزاری انتخابات و سیل تا آتش‌سوزی خائیز و آتش‌های یکی پس از دیگری در دل طبیعت و مزارع نه تنها فرماندهی عملیات را بر عهده داشت خود نیز تا پایان حادثه در محل حضور داشته و حتی در یکی از حوادث مصدوم هم شد.

صدای جنوب:

طیبه‌سادات سعادتی‌نیک/مرداد سال ۹۸ علیرضا اتابک به عنوان چهارمین فرماندار دولت تدبیر و امید سکاندار مدیریت اجرایی شهرستانی شد که همواره آبستن بازی‌های سیاسی بود و از ریل توسعه جا مانده است.

او جایگزین نیکبخت(سرپرست فرمانداری) شد که ۱۲ ماه و ۶ روز در برزخ رفتن و ماندن بود و هرگز نتوانست برنامه بلندمدتی برای شهرستان داشته باشد.

اتابک در روز معارفه خود،کهگیلویه را دیار رنجور خواند و گفت« این شهرستان دیگر تحمل دوگانگی و اختلاف ندارد.» وی قبول مسؤولیت را برای همدلی و همراهی همه جریان‌های سیاسی برای کمک به این دیار اعلام کرد.

این رزمنده دفاع مقدس و جانباز آمدن به کهگیلویه را به مثابه پا گذاشتن در میدان مین دانست و افزود: همواره از نهج‌البلاغه برای امورات زندگی درس گرفته‌ام و آثار آن را در زندگی می‌بینم.

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه مهمترین سیاست کاری خود را تعامل و همراهی با همه جریان‌های سیاسی خواند؛ بر خلاف رویه غیر متعارف که پیش از او در انتصابات شهرستان وجود داشت و فرماندارانی که در انتصاب مدیران زورشان به جایی نمی‌رسید و راه لجبازی با مدیر جدید در پیش گرفتند جابجایی مدیران طی یک سال اخیر اما روند دیگری داشت.

 

فرماندار با امام جمعه ارتباط صمیمی و تنگاتنگ دارد، با روحیه انقلابی و جهادی در بیشتر برنامه‌های ملی،مذهبی، نمازهای جمعه و جماعت،بازدیدها و روستاگردی‌هایی که در برخی از مناطق دور افتاده دو روزه می‌شود حضور دارند، نشست صمیمی با مردم و توجیه منطقی گفتاری آنها را به پیگیری مشکلات امیدوار می‌کند این همراهی و تعامل همه جانبه نتیجه ۱۰ سال سابقه اجرایی فرماندار و هشت سال سابقه امام جمعه بوده و الگوی موفقی برای هم اندیشی فرمانداران و ائمه جمعه برای خدمت صادقانه به مردم است.

بازدیدهای سرزده از ادارات با هدف سنجش نحوه خدمات‌دهی به ارباب رجوع و هشدار نسبت به نفوذ واسطه‌گری و پارتی‌بازی در مجموعه اداری اقدامی در راستای صیانت از حقوق شهروندی است و به جد مورد پیگیری فرماندار قرار دارد.

 

اتابک از آغاز دوره مدیریتی‌اش با چالش‌ها و بحران‌ها مواجه شد؛ از برگزاری انتخابات و سیل تا آتش‌سوزی خائیز و آتش‌های یکی پس از دیگری در دل طبیعت و مزارع نه تنها فرماندهی عملیات را بر عهده داشت خود نیز تا پایان حادثه در محل حضور داشته و حتی در یکی از حوادث مصدوم هم شد.

 

اعلام او در لیست ۳۱ نفره فرمانداران برتر کشور برای توفیق در تحقق اولویت‌ها و اجرای برنامه‌های اقتصادی وزارت کشور که در پورتال وزارت منتشر شد خستگی زحمات شبانه‌روزی در حادثه خائیز را از تن او زدود.

و حالا با گذشت ۹ ماه از ورود بیماری منحوس کرونا که روال متدوال جریان کار، فعالیت، تولید،خدمات‌رسانی، زندگی، ارتباطات،تأمین نیازهای عمومی، سلامت، محیط زیسا و افکار عمومی را یکباره تغییر داده است رئیس شورای سلامت کهگیلویه در میدان نبرد با این ویروس به دفاع جانانه مشغول است.

 

موج اول کرونا زمانی که مبتلایان کرونا را قبح اجتماعی دانسته و حاضر به همکاری با ستاد مقابله نبودند فرماندار شخصا وارد عمل شد و بیماران را از روستا به محل قرنطینه منتقل می‌کرد.

موج دوم و اعلام هوشمند شدن فاصله‌گذاری گرچه کار مقابله با کرونا را تا حدودی کند کرد با وجود نقدهایی که به برخی از جلسات کرونایی وارد است،باز هم اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای در کهگیلویه خوب پیش رفت در موج سوم اما متأثر از شرایط پیش آمده در سطح کشور آمار به یکباره اوج گرفت و کهگیلویه هم وارد لیست وضعیت سیاه شد.

تعطیلی دو هفته‌ای با وجود پافشاری برخی از کسبه برای فعالیت اما اجرایی شدن مصوبه‌ها را با تشکیل کمیته‌های نظارت و پیگیری از سر گرفته و برای عملی شدن متحمل بار روانی ناشی از این مشکلات شد و حتی ناسزا هم شنید با این وجود اما برای حفظ سلامت مردم هیچ گاه دلسرد نمی‌شود.

عملکرد ضد کرونایی اتابک باعث شد تا حسین کلانتری در نود و دومین نشست ستاد استانی یکی از اقدامات او  را تحسین کند؛استاندار گفت که اتفاق خوبی در شهرستان کهگیلویه انجام شده و دهیاری‌هایی که برای پاکسازی روستا از کرونا تلاش داشته باشند تشویق و اعتبار دهیاری آنها افزایش داده می شود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت