پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 آذر 1399 ساعت 12:09:: شناسه خبر: 89719

بهمئی جزء ۳۱ شهرستان اقتصاد مقاومتی کشور

شهرستان بهمئی با داشتن ده‌ها قابلیت اقتصادی جزء ۳۱ شهرستان اقتصاد مقاومتی کشور قرار گرفت.

به گزارش  خبرنگار صدای جنوب  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار این استان از طریق ویدئوکنفرانس با آقای دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور و آقای جمالی نژاد، معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور آخرین وضعیت تحولات طرحهای اقتصادی این شهرستان  را ارائه کرد .

حشمت الله صمیمی دوست با ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و قابلیتهای شهرستان بهمئی گفت: براساس برنامه آمایش سرزمین در حوزه‌های مختلف صنایع وابسته به نفت و گاز، وجود صنایع معدنی، صنایع کوچک و متوسط، کشاورزی، دامپروری، گردشگری و صنایع دستی از جمله قابلیت های سرمایه گذاری در این شهرستان است.
صمیمی دوست وجود معادن آهک، گچ و سلستین و شهرک صنعتی با وسعت ۱۵۰ هکتار را از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان بهمئی بیان کرد و افزود: صنایع وابسته به معادن مانند فراوری آهک، سلستین و گچ مناسب فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان است.

وی از تشکیل جلسات ماهانه با سازمان ایمیدرو به منظور احداث کارخانه فرآوری سلیستین در شهرستان بهمئی و سرمایه گذاری در این بخش هم خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره با ظرفیت‌های شهرستان بهمئی در حوزه نفت اضافه کرد: با توجه به وجود چاه‌های نفت در بهمئی و نزدیکی این شهرستان به فاز دوم پالایشگاه بید بلند امکان ایجاد صنایع وابسته به نفت، شامل پتروشیمی‌ها و دیگر صنایع پایین دست و امکان تامین خوراک آن، دارای ظرفیت ویژه‌ای برای سرمایه گذاری در این بخش است.

صمیمی دوست با اشاره به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این شهرستان بیان کرد: وجود ۱۴۷ هزار هکتار جنگل و مرتع، ۲۲۰ دهنه چشمه، ۶۲۵ حلقه چاه نیمه عمیق، ۲۰ چاه عمیق و هفت رشته قنات و تعداد پنج رودخانه دائمی با دبی ۸۵۰ لیتر برثانیه و شرایط خوب آب و هوایی این شهرستان را به قطبی برای کشاورزی تبدیل کرده است.

وی پرورش ۳۰۰ هزار راس دام سبک و کاشت گیاهان دارویی از دیگر قابلیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان بیان کرد و گفت: تاکنون ۴۰۰ هکتار زراعت آبی و ۱۲ هزار هکتار باغ در دو اقلیم مرکزی و پشت کوه شهرستان بهمئی اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایجاد شهرک گلخانه ای به مساحت ۱۹ هکتار با تزریق ۲ هزار و ۷۲۰ ملیون ریال اعتباراز محل کمک‌های فنی و اعتباری را از دیگر قابلیت‌های کشاورزی در این شهرستان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۰ گلخانه با تولید بیش از ۲ هزار تن محصول و زمینه اشتغال بیش از ۱۹۰ نفر در این شهرک راه اندازی شده و امسال از محل اعتبارات جهش تولید هشت میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های این شهرک در نظر گرفته شده است.

صمیمی دوست به طرح‌های اجرا شده در شهرستان بهمئی هم اشاره و بیان کرد: مرحله دوم سد خاکی ایلی آباد در قالب طرح‌های جهش تولید برای ۴۰۰ هکتار در حال اجرا بوده که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل به ۱۱۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که با بهره برداری از این سد برای هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی از تخصیص ۲۸ میلیارد ریال اعتبار از محل طرح‌های جهش تولید برای تکمیل اردوگاه تفریحی تنگ ماغر و آغاز کار‌های مطالعاتی در بخش دهکده آب گردشگری برم الوان خبر داد و افزود: ایجاد کمپینگ‌های اقامتی، گردشگری جهت مسافران در تنگ سولک با تخصیص چهار میلیارد ریال، تامین مکان جهت ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی و ایجاد سه کمپینگ اقامتی و تفریحی با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های گردشگری در این شهرستان است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهمئی : ایجاد بوم گردی و اکوکمپ‌های عشایری برای احیا، آداب و رسوم منطقه، وجود هنرمندان بنام در دست بافت‌های سنتی و محلی مانند گلیم، جاجیم و چرم بافی را از دیگر این ظرفیت‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور هم در این ارتباط ویدئوکنفرانسی از تلاش ها، پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده و یا در حال انجام در شهرستان بهمئی که به عنوان پایلوت توسعه استان و یکی از ۳۱ شهرستان کشور قلمداد شده است قدردانی کرد.
دین پرست تاکید کرد: از هرگونه همکاری و کمک در اجرای برنامه‌های پایلوت شهرستان بهمئی دریع نخواهد کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت