پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 آذر 1399 ساعت 07:09:: شناسه خبر: 89749

بانک ها در پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد تسهیل گری کنند/ مصوبات طلایی نشست تسهیلات و اشتغال کمیته امداد با امضای معاون اقتصادی استاندار

صمیمی تخصیص بانک ملت، صادرات، سپه و کشاورزی را به ترتیب ۵۰ میلیارد ریال، ۹۴ میلیارد ریال، ۷۰ میلیارد ریال و ۱۵۰ میلیارد برشمرد و گفت: تا پایان بهمن ماه بانک ملت، صادرات، سپه و کشاورزی به ترتیب باید ۸۰ درصد، ۷۰ درصد، ۸۰ درصد و ۷۰ درصد از تسهیلات کمیته امداد را پرداخت کنند.

صدای جنوب :

بانک ها در پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد تسهیل گری کنند/ مصوبات طلایی نشست تسهیلات و اشتغال کمیته امداد با امضای معاون اقتصادی استاندار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم از بانک ها انتظار همراهی را دارند، گفت: بانک‌ها در پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد استان تسهیل‌ گری کنند.

نشست بررسی تسهیلات و اشتغال کمیته امداد (بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه) به ریاست معاون اقتصادی استاندار و با دبیری مدیر کل کمیته امداد و با حضور مدیران عامل بانک های استان برگزار شد.

سید حشمت الله صمیمی دوست در این نشست خواستار ارائه عملکرد بانک ها از سوی مدیرکل کمیته امداد شد و بر رفع موانع دست و پاگیر بانکی تاکید کرد.

معاون اقتصادی استاندار گفت: می طلبد بانک ها همکاری همه جانبه با مددجویان کمیته امداد داشته و تسهیل گری لازم را به عمل آورند.

وی به مصوبات این نشست اشاره کرد و افزود: ضرورتی مبنی بر اینکه ضامن حقوق بگیر بانک پرداخت کننده باشد وجود ندارد.

صمیمی افزود: براساس تفاهمات کمیته امداد با بانک ها تا سقف ۲۵ میلیون تومان یک ضامن و بالاتر تا سقف ۵۰ میلیون تومان حداکثر دو ضامن برای پرداخت وام کافی است.

وی تاکید کرد: کمیته امداد موظف است به عنوان پشتوانه اعتباری بانک ها در صورتی که وام گیرندگان تحت حمایت اقساط معوق داشته باشند با تدابیر مدیریتی خود پیگیری لازم نسبت به پرداخت اقساط را انجام دهد.

صمیمی تصریح کرد: ارسال لیست افراد با مبلغ معوق طی مکاتبه رسمی از سوی بانک به کمیته امداد مربوطه الزامی است.

معاون اقتصادی استاندار در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: تمامی بانک ها موظف اند نسبت به وام های پرداختی در ساری جاری اقساط را به صورت هفت ساله قسط بندی کنند.

وی در خصوص کسر کارمزد، افزود: مقرر شد کارمزد سال اول همزمان با پرداخت وام کسر شود و مابقی کارمزد به صورت سالانه از وام گیرنده دریافت شود.

این مقام مسئول یادآور شد: به استناد بند ۶ بخشنامه شماره ۲۲۷۷۲۱ مورخ ۹۷/۱۱/۱۵ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمامی طرح های نهادهای حمایتی که در کارگروه ملی مصوب شده اند نیاز به طرح در کارگروه استانی ندارند و بانک ها موظف به پرداخت هستند.

وی با تاکید بر اینکه این نشست به صورت ماهانه برحسب گزارش دهی کمیته امداد و بانک ها ادامه دارد، گفت: کمیته امداد موظف است به موقع و با هماهنگی معاونت امور اقتصادی در استانداری در این خصوص تشکیل جلسه دهد.

صمیمی دوست با اشاره به اینکه ۲۶۱ میلیارد ریال تخصیص بانک ملی است، اظهار داشت: مقرر شد تا پایان بهمن ماه حداقل ۵۰ درصد از تسهیلات کمیته امداد پرداخت شود.

وی با اشاره به تخصیص ۹۹ میلیارد ریالی بانک تجارت، ابراز کرد: مقرر شد تا پایان بهمن ماه ۷۰ درصد از تسهیلات کمیته امداد پرداخت شود.

صمیمی تخصیص بانک ملت، صادرات، سپه و کشاورزی را به ترتیب ۵۰ میلیارد ریال، ۹۴ میلیارد ریال، ۷۰ میلیارد ریال و ۱۵۰ میلیارد برشمرد و گفت: تا پایان بهمن ماه بانک ملت، صادرات، سپه و کشاورزی به ترتیب باید ۸۰ درصد، ۷۰ درصد، ۸۰ درصد و ۷۰ درصد از تسهیلات کمیته امداد را پرداخت کنند.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه تخصیص تبصره ای پست بانک ۶۰ میلیارد ریال است، ابراز کرد: مقرر شد تا پایان بهمن ماه باتوجه به اینکه ۵ شعبه در استان وجود دارد شرایطی فراهم شود تا هر شعبه حداقل ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات کمیته امداد را پرداخت کرده و زمینه رضایت مددجویان فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از خدمات کمیته امداد که بخش مهمی از اشتغال استان را فراهم کرده است، ابراز کرد: تمام پیشرفت های مهم در حوزه اقتصادی در بخش اشتغال مدیون خدمات نظام بانکی است و بانک ها در این زمینه تلاش های موثری انجتم داده اند و تاکنون اگر کمیته امداد اشتغالی ایجاد کرده به واسطه نظام بانکی بود است در سایر بخش ها هم همینطور بوده و تسهیلات تکلیفی متفاوتی به عهده نظام بانکی است و حجم این تسهیلات در بخش های مختلف زیاد است.

صمیمی دوست با اشاره به اینکه مهلت پرداخت این تسهیلات تا نیمه نخست سال آینده است ، افزود: کمیته امداد موظف است تا این بازه زمانی متقاضیان را به نظام بانکی معرفی کرده و بانک ها هم تا این موعد مقرر فرصت برای همکاری در این زمینه را دارند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت