پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 آذر 1399 ساعت 06:09:: شناسه خبر: 90124

خرید تضمینی گیاهان دارویی از بهره وران دیشموکی

گیاهان دارویی به صورت تضمینی از بهره وران دیشموکی خریداری می شود.

به گزارش  خبرنگار  صدای جنوب ؛ مدیر ملی رسته گیاهان دارویی بنیاد علوی کشور از خرید تضمینی گیاهان دارویی کشاورزان منطقه دیشموک به جهت افزایش بهره وری خبر داد.
خطیبی گفت:بنیاد علوی با هدف توسعه و ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در نقاط کم‌تر برخوردار کشور همچون بخش دیشموک آغاز به فعالیت کرده است.
وی افزود: با شناسایی اقلیم منطقه و انتخاب محصول عملیات کشت گیاهان دارویی به تناسب هر منطقه‌های شروع می‌شود.
خطیبی ادامه داد: برای مشارکت دادن مردم در این امر مهم افرادی به عنوان عامل توسعه در منطقه شناسایی و شروع به توسعه گری کشت گیاهان دارویی با مشارکت کشاورزان می‌کنند.
مدیر ملی رسته گیاهان دارویی بنیاد علوی گفت: با این کار کشاورزان در یک برنامه سه تا پنج ساله مشارکت و ارزش آفرینی لازم را برای منطقه ایجاد می‌کنند.
خطیبی افزود: از جمله فعالیت‌هایی که باعث رونق گیاهان دارویی در این منطقه و ارزش آفرینی آن می‌شود توجه به بازار و عرضه محصولات در بازار‌های هدف است که با مشارکت نیاد علوی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد:  در سال اول فعالیت با هدف ایجاد زمین‌های زراعی گیاهان دارویی، در سال دوم بحث ارزش آفرینی و واحد‌های فرآوری و در سال سوم پایانه‌های صادراتی را مد نظر قرار می گیرد.
وی افزود:در منطقه دیشموک محصولات متناسب با بازار و اقلیم کار کشت می شوند که خوشبختانه شرکت‌های بزرگی در کشور در این زمینه اعلام آمادگی کردند.
مدیر ملی رسته گیاهان دارویی بنیاد علوی کشور گفت: یکی از اهداف این طرح دریافت ارزش افزوده بالاتر و بیشتر نسبت به کشت گندم و جو در منطقه دیشموک است.
وی افزود: بودجه‌ای به صورت یارانه برای خرید بذر و نشاء در اختیار کشاورز قرار داده می شود.
مدیر ملی رسته گیاهان دارویی بنیاد علوی گفت: تلاش می کنیم تا پاییزه ۱۴۰۰ بیش از صد هکتار گیاه دارویی کشت شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت