پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 دی 1399 ساعت 14:10:: شناسه خبر: 91057

مدیر کل کمیته امداد خبر داد؛ رشد ۲۳۱ درصدی جمع آوری زکات در استان

زکات جمع آوری شده در ۹ ماهه امسال در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب ، مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) در شورای زکات این استان گفت: در نه ماهه سال جاری ۱۶ میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده است، که از این مبلغ هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن زکات مستحب و مابقی زکات واجب، عمد، غیرعمد و سادات بوده است.

اقای مبشری افزود: تعهدت ابلاغی زکات کمیته امداد مرکز برای کهگیلویه وبویراحمد ۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بوده، که ۱۶۰ درصد تعهدات در نه ماه سال جاری تحقق یافته و این امر نشان دهنده ایمان، اعتقاد و باور‌های دینی مردم نیکوکار استان است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از زکات جمع آوری شده امسال، در امور نیازمندان در زمینه مسکن نیازمندان، تعمیرات، کمک‌های درمانی و معیشتی، جهیزیه هزینه می‌شود ادامه داد: ۳۵ درصد باقیمانده نیز در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد تعداد عاملان افتخاری زکات در این استان را ۵۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد مؤدیان زکات در کهگیلویه و بویراحمد ۴۷۰۲ نفر و اهالی ۳۲۸ روستا در استان هم زکات پرداخت می‌کنند.

حجه الاسلام والمسلمین حسینی نماینده، ولی فقیه در استان هم در این جلسه گفت: پرداخت زکات یکی از امور واجبه الهی است که عمل به این فریضه باعث فقرزدایی در جامعه می‌شود.

در پایان این جلسه از پنج نفر از مؤدیان زکات کمیته امداد منطقه یک یاسوج، به نمایندگی از تمامی مؤدیان فعال در کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت