پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 دی 1399 ساعت 11:10:: شناسه خبر: 91241

کاشت چهار رقم جو جدید در قالب سایت تحقیقی ترویجی در شهرستان چرام+تصاویر

جلال محمدی دم طسوج مسئول بسیج جامعه مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چرام اظهار نمود: به مناسبت یکمین سالگرد سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی چهار رقم جو به نام فراز ،فردان،خرم و ماهور تهیه و در زمینی به مساحت دوهکتار در روستای پیرحاجتی کاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب؛ جلال محمدی دم طسوج مسئول بسیج جامعه مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چرام اظهار نمود: به مناسبت یکمین سالگرد سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی چهار رقم جو به نام فراز ،فردان،خرم و ماهور تهیه و در زمینی به مساحت دوهکتار در روستای پیرحاجتی کاشته شد.

محمدی دم طسوج بیان کرد:هدف اصلی از این کار آشنایی کشاورزان با ارقام جدید و دستیابی به بهترین رقم از نظر عملکر و معرفی به کشاورزان در سال های آینده می باشد.

وی افزود:این سایت های الگویی باعث انتقال دانش فنی کاربردی از تحقیقات به مزرعه می باشد. همچنین دوره های مدرسه در مزرعه برای کشاورزان در این سایت ها برگزار می شود و کشاورزان از نزدیک از این مزارع الگویی بازدید و نتایج را مشاهده خواهند کرد .

مسئول بسیج جامعه مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چرام گفت: با تلفیق علم کاربردی با تجربه خود کشاورزان ، امید هست شاهد افزایش عملکرد محصول در شهرستان باشیم .با توکل بر خدا ۶ رقم گندم جدید و یک رقم بذر علوفه ای به همین مناسبت تهیه شده و در دست اقدام می باشد.

وی گفت:لازم به ذکر است این طرح با همکاری جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورری گچساران و بسیج جامعه مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چرام اجرا شده است .

محمدی دم طسوج درپایان گفت:بر خود لازم می دانم از جناب آقای مهندس صفرپور مدیر محترم جهاد کشاورزی شهرستان و جناب آقای دکتر واعظی کمال تقدیر و تشکر را از صمیمم قلب داشته باشم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت