پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 دی 1399 ساعت 16:10:: شناسه خبر: 91613

واگذاری ۲۰ درصد طرح‌ها گردشگری به بخش خصوصی

دستگاه‌ها مکلف هستند ۲۰ درصد طرح‌ها را در قالب اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی واگذار کنند

گزارش  خبرنگار  صدای جنوب ، نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با موضوع بررسی مشکلات واگذاری اردوگاه‌های گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

صفایی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هم با اشاره به مشکلات مالکیت این طرح‌ها گفت: طرح سد شاه قاسم سرمایه‌گذار غیربومی دارد و واگذار نشدن مالکیت به سرمایه‌گذار، مانع سرمایه‌گذاری در این طرح شده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به نمایندگی از بخش خصوصی با اشاره به طر‌ح تفریحی اقامتی کوه‌گل سی‌سخت با انتقاد از منابع طبیعی استان گفت: هر جایی از این استان خواستیم طرحی اجرا کنیم منابع طبیعی مانع از اجرای آن شد.
جبار کیانی‌پور افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای مشخصات و توپوگرافی خاص است و با وجود این همه منابع و ثروت، زیرساخت های توسعه در این استان فراهم نشد.

معاون اقتصادی استاندار هم در این جلسه با اشاره به موانع ومشکلات سد راه توسعه استان گفت: باید این مشکلات شناسایی و در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شود.
آقای صمیمی دوست با بیان اینکه در سال جهش تولید همه تلاش خود را برای واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی انجام می‌دهیم عنوان کرد: برخی از طرح‌های گردشگری که در جلسات مورد بررسی قرار می گیرند، مربوط به از یک دهه پیش است و باید در سال‌های قبل تصمیم‌گیری می‌شد، اما متاسفانه اقدام خاصی برای این طرح ها انجام نشد.
وی اضافه کرد: باید موانع استانی این طرح‌ها با همکاری دستگاه‌ها برطرف شود.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر طرح‌های ذکر شده طرح چشمه بلقیس، احداث کمپینگ اقامتی پارک جنگلی، اردوگاه تفریحی اقامتی سد شاه قاسم و همچنین اردوگاه تفریحی، رفاهی خهکلون و چند طرح دیگر بررسی و مقرر شد حداکثر تا ۲۷ دی ماه طرح‌ها با حفظ ضوابط منابع طبیعی به شهرداری ارجاع و سپس تحویل منابع طبیعی شود

    .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت