پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 دی 1399 ساعت 16:10:: شناسه خبر: 92078

چرایی نبود روغن و گرانی تخم مرغ در بازار کهگیلویه وبویراحمد

سالار حسین‌پور با بیان اینکه کمبود روغن مشهود است، گفت: طی سه ماهه گذشته یک هزار و ۹۹۳ تن روغن وارد بازار استان شد و کار توزیع آنها انجام گرفت.

صدای جنوب :

نشست ستاد تنظیم بازار استان ظهر امروز برگزار و پیرامون مسائلی از جمله سیمان، تخم‌مرغ، میوه شب عید و روغن بحث شد.

سالار حسین‌پور با بیان اینکه کمبود روغن مشهود است، گفت: طی سه ماهه گذشته یک هزار و ۹۹۳ تن روغن وارد بازار استان شد و کار توزیع آنها انجام گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرانه مصرف روغن سالانه هر فرد در استان ۱۵ کیلو است، افزود: ۴۸ ساعت گذشته مجوز ۵۰۰ تن روغن خام به منظور فرآوری در کارخانه اکسین گچساران اخذ و پس از اینکه وارد چرخه تولید شد می‌توانیم بخش زیادی از نیازمندی‌های استان را پاسخ دهیم.ضمن اینکه در صورتی که این میزان روغن توزیع شود سهمیه بعدی جذب می‌شود.

وی در خصوص وضعیت تخم‌مرغ گفت: در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ ۲۳ هزارتومان است اما در ستاد تنظیم بازار کشور مصوب شد قیمت هر کیلو تخم مرغ تنظیم بازار ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش برسد.

این مسئول عنوان کرد: دو واحد مرغ تخم‌گذار در استان وجود دارد که تولید تخم‌مرغ استان دو تن است، همچنین مصوب کردیم ۵ تن از خارج استان وارد شود.

در ادامه براتعلی صالحی احتکارهای خانگی را دلیل کمبود روغن دانست و عنوان کرد: میزان مصرف تخم‌مرغ استان ۹ تن است که با توجه به وضعیت موجود ۲ تن روغن کمبود داریم.

وی با اشاره به افزایش نظارت بازرسان تعزیزات حکومتی بر نحوه توزیع روغن همچنین تخم‌مرغ گفت: مقرر شد افراد معتمد به تعزیرات حکومتی استان معرفی و سهمیه اختصاص داده شود.

همچنین سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست با اشاره به اینکه کارخانه روغن نباتی در سطح استان یک افتخار است، افزود: سهمیه ابلاغی استان ۵۰۰ تن روغن خام است که پس از انجام اقدامات اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد تا مردم در جریان توزیع روغن از طریق مراکز و فروشگاه‌ها قرار گیرند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اختصاص این میزان روغن طی یکی دو روز آینده وضعیت روغن به حالت عادی بازگردد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت تخم‌مرغ گفت: تولید استان ۲ تن بوده و قرار است ۵ تن دیگر از طریق اتحادیه میهن به استان اختصاص داده شود که تخم‌مرغ هم براساس آمار جمعیتی و عوامل به فروش برسد.

وی عنوان کرد: سازمان صمت موظف است اطلاع‌رسانی کند تا مردم بدانند تخم‌مرغ تنظیم بازار با قیمت ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان را از چه مکان‌هایی تهیه کنند.

وی در پایان بر نظارت بیشتر بر بازار تاکید و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی کار ذخیره‌سازی میوه شب عید را انجام دهند.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت