پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 دی 1399 ساعت 22:10:: شناسه خبر: 92198

دادستان شهرستان لنده خبر داد:

برخورد قاطع با عاملین تیراندازی در مراسمات/بازداشت خوانندگان محلی در لنده

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده از برخورد قاطع قضایی با عامل و عاملین تیراندازی در مراسمات عزاداری و شادی در این شهرستان خبرداد.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، اکبر پرندوار با اشاره به اقدامات قاطع قضایی در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری و تیراندازی و حضور خوانندگان محلی در این مراسمات گفت: باتوجه به شرایط امروز جامعه و شرایط امروز کرونایی شهرستان لنده و اینکه وضعیت شهرستان به لحاظ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی احتمالا شاهد تغییر وضعیت رنگ بندی شهرستان باشیم.

وی افزود: مردم در خصوص برگزاری مراسمات و تجمعات بیش از حد افراد شاهد مرگ خیلی از همشهریان به علت کرونا بودیم که متاسفانه دلیل عمده آن هم حضور در مراسمات عزاداری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده تصریح کرد: یکی دیگر از رسومات غلط که از گذشته تا کنون در مراسمات عزاداری مرسوم شده است بحث تیر اندازی در مراسمات است که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان در ساعات اولیه صبح باعث مخاطرات جانی و حوادث ناشی از این تیر اندازی های نیز در پی خواهد شد.

وی تاکیدکرد: از همشهریان عزیز در وهله اول درخواست می کنیم که از تیراندازی در مراسمات عزاداری و شادی خودداری کنند و در وهله دوم نیز باید بدانند که دستگاه قضایی باتوجه به اینکه مسئول نظم و امنیت عمومی جامعه است برابر ماده۶۱۸قانون مجازات اسلامی و ۷۵تعزیرات با چنین مواردی که باعث برهم زدن نظم و امنیت و آرامش عمومی مردم شود به شدت برخورد خواهیم کرد.

پرندوار تاکیدکرد: تا امروز نیز از طریق پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه نیز برای افراد مختلف تشکیل پرونده و سلاح مورد استفاده در مراسمات که بعضا نیز غیرمجاز بودند ضبط شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای متخلفین مذکور نیز تشکیل پرونده و روند اجرایی صدور حکم برای برخی ها انجام و مابقی نیز در حال اجرای سیر قانونی پرونده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده گفت: انتظار داریم شهروندان ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی که توصیه می کنم از تجمع در مراسمات خودداری کنند و از انجام دادن مواردی که باعث برهم زدن نظم و آرامش مردم می شود نیز خودداری کنند.

پرندوار تاکیدکرد: انتظار داریم شهروندان در صورت مشاهده موارد مشروحه در مراسمات که جنبه جرم دارند نیروی انتظامی و مراجع امنیتی را سریعا مطلع کنند تا در اسرع وقت با آنان برخورد قاطع قضایی صورت گیرد.

وی گفت: در راستای برخورد قاطع با خوانندگان محلی و عاملین تیراندازی در مراسمات روز گذشته عامل ساز و نقاره در یکی از مراسمات عزاداری بازداشت و روند اجرایی تشکیل پرونده قضایی وی در دست اقدام است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت