پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 بهمن 1399 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 92912

برخورد مقتدرانه دادستانی و تعزیرات حکومتی با کافی شاپهای زیر زمینی /قلیانی‌ها جریمه سنگین می‌شوند

در راستای مقابله با ویروس کرونا تمام کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌های زیر زمینی و غیر مجاز پلمب خواهد‌ شد.

 به گزارش خبرنگار صدای جنوب  از یاسوج گشت مشترک دادستانی، با حضور تعزیرات حکومتی استان ، پلیس اطلاعات و امنیت، پلیس اماکن، بازرسی اصناف، بازرسی سازمان صمت، یگان امداد نیروی انتظامی،  بسیج اصناف ومرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، در حال اجرا و شدیداً با متخلفین در هر صنف و هر جایگاهی که باشند برخورد قانونی صورت می‌گیرد

 قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌های زیر‌زمینی و غیر مجاز این روزها به عنوان یکی از مکان‌های امن برای انتقال ویروس کرونا به شمار می‌روند، در راستای مقابله با ویروس کرونا تمام کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌های زیر زمینی و غیر مجاز پلمب خواهد‌ شد.

بحث‌های مربوط به ویروس کرونا و انتقال آن از راه‌های مختلف دراستان  بالاگرفته و موضوع انتقال آن از طریق قلیان موجب شده که عرضه آن در اماکن عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شود.اما در این میان عزم دستگاه‌های قضایی و تعزیرات حکومنی   استان برای بستن همیشگی پرونده عرضه آن جدی است.

متاسفانه بعد از فروکش کردن پیک بیماری کرونا بسیاری از این واحدهای صنفی، قلیان را به صورت زیرزمینی و غیرمجاز عرضه می‌کنند و مشتریان خود را به صورت مخفیانه به مراکز عرضه قلیان راه می‌دهند که همین موضوع امکان شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

استفاده همزما ن چند نفر از قلیان، امکان انتقال ویروس کرونا را از طریق نی قلیان یا لوله های خرطومی که اخیرا باب شده، بسیار محتمل می سازد.

افراد قلیانی عادت دارند پس از پک زدن به قلیان، نی یا خرطومی هدایت گر دود را به نفر بعدی بدهند و نفر بعدی و بعدی هم قلیان دهان زده شده را با دیگران سهیم می شوند.

  مسعودی  معاون  محترم دادستان مرکز استان  در این باره گفت: تفکر و دیدگاهی میان صاحبان  قهوخانها و کافی شاپها   در خصوص عرضه قلیان وجود دارد که بعد از ریشه کن شدن کرونا دوباره عرضه قلیان شروع خواهد شد درحالیکه این تفکر نادرست است.

مسعودی  افزود: مبارزه با قلیان همواره از برنامه‌های جدی دادستانی استان بوده است و با جدیت این موضوع را از دستگاه‌های اجرایی و انتظامی مطالبه کرده ایم.

معاون محترم  دادستان استان  خاطرنشان کرد:عرضه قلیان از یک سو سلامت شهروندان را به خطر می اندازد و از سوی دیگر موجب شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی  استان هم در این گشت  ویژه  افزود:برخی سودجویان بی توجه به موضوع سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع کرونا تنها به سود و منفعت خود فکر کرده و به صورت زیرزمینی و غیرقانونی برای تهیه و عرضه قلیان اقدام می‌کنند.

صالحی  ادامه داد:خوشبختانه با متوقف شدن فعالیت بسیاری از اصناف در دوران شیوع کرونا فرصت خوبی برای بستن همیشگی پرونده عرضه قلیان در استان فراهم شده است 

 مدیر کل تعزیرات حکومتی استان  گفت امیدواریم مردم عزیز و فهیم استان هم برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان به هیچ وجه به مراکزی که غیر قانونی اقدام به عرضه قلیان می کنند مراجعه نکنند و با مشاهده موارد تخلف در این زمینه، آدرس مرکز و امکنه متخلف را به تعزیرلت حکومتی استان   گزارش دهند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت