پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 بهمن 1399 ساعت 17:11:: شناسه خبر: 92998

امام جمعه چرام:

با مطالعه کتاب های علمی و مذهبی جامعه از مشکلات و معضلات نجات می یابد

با حضور امام جمعه چرام یک هزار جلد کتاب از طرف اداره فرهنگ وارشاد اسلامی به مناسبت دهه فجر اهدا شد..

صدای جنوب :

حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار امام جمعه شهرستان چرام با اشاره به اهمیت کتاب وکتابخوانی در اسلام موضوع کتاب و کتابت، قلم و مرکب، سطر و کاغذ را دارای اهمیت بسزایی دانست و با اشاره به اینکه جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان ساعت ها از شبانه روز خود را بدون هدف در فضای مجازی و شبکه هایاجتماعی می گذرانند گفت: با مطالعه کتابهای مفید علمی و مذهبی می توان جامعه امروز را از این مشکلات و معضلات نجات داد.

امام جمعه چرام  افزود؛یکی از راه‌های تحصیل تقوای فردی و اجتماعی تلاش برای ترویج فرهنگ اسلامی و حاکمیت ارزش‌های اخلاقی بوده که در رأس همه کتاب‌ها، کتب آسمانی هستند که خداوند توسط فرشتگان امین، وحی را بر انبیا نازل کرده است.

امام جمعه چرام بیان نمود؛ خداوند علاوه بر جایگاه کتاب، قلم‌ها و آن چه می‌نویسند را نیز تجلیل کرده قلم‌هایی که در راه حق و احیای حقوق مردم می‌نویسند و در رأس آنها قلم‌های الهی که در تکوین می‌نگارد یا در لوح محفوظ ثبت می‌کنند.

سید محمدتقوی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان چرام نیز گفت؛گرایش مردم به کتاب در سال های اخیر به سبب گستردگی فضای مجازی و جذابیت های نهفته آن کم شده است اما با این حال، کتاب جایگزین ندارد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری و علمای بزرگ دین اسلام، همواره با کتاب انس داشته و دارند و این امر بایستی برای ما الگوی عملی باشد.

وی گفت: تلاشگران عرصه کتاب در آگاهی جامعه نقش اصلی دارند و انگیزه مطالعه باید در مدارس و دانشگاه ها حاکم باشد تا به نیازهای فکری و فرهنگی قشر دانش آموز و دانشجو پاسخ داده شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت