پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 بهمن 1399 ساعت 12:11:: شناسه خبر: 93134

کارگاه یک روزه آموزش فیلمسازی در کهگیلویه برگزار شد

کارگاه یک روزه آموزش فیلمسازی در کهگیلویه برگزار شد.

صدای جنوب :

کارگاه یک روزه فیلمسازی با موضوع سینمای مستند و داستانی در شهرستان کهگیلویه با استقبال هنرجویان و علاقمندان سینما و با حضور محمد سلیمی راد و هوشنگ میرزایی در محل مجتمع فرهنگی و هنری دهدشت برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: در این کارگاه محمد سلیمی راد به تشریح در اهمیت فیلمنامه و مراحل نوشتن فیلمنامه و ساخت آن پرداخت و هوشنگ میرزایی نیز به بحث پیرامون شیوه های روایت و قصه گویی در سینمای مستند و اهمیت طرح و موضوعات نو در پیشبرد روایت یک اثر مستند مبتنی بر ساختار و محتوای آن اشاره کرد و در مباحث مطرح شده هنرجویان را شیوه های متفاوت روایت و کسب تجربه های خلاق در ساخت مستندهای کم هزینه برای ورود به سینمای مستند آشنا نمود.

ایرج کاظمی جو گفت: از دیگر برنامه های این کارگاه یک روزه نمایش نمونه هایی از فیلم های مستقل کوتاه نسل سوم سینمای ایران و تحلیل ساختاری و محتوایی آنها و چگونگی ساخت این فیلم ها بود. فیلمهای مستند خانه سیاه است فروغ فرخزاد و فیلم خر آرش اسحاقی و فیلم کوتاه هیاهوی سرخ و فیلمهای ریتم ساخته زنده یاد منوچهر طیاب و فیلم ملف گند محمود رحمانی به نمایش در آمد و با تحلیل روایت و فرم در فیلم های یاد شده هنرجویان با چگونگی پرورش ایده و تفسیر خلاق از واقعیت در یک اثر مستند و افزودن به روایت بدون دخل و تصرف و جعل واقعیت آشنا شدند و در مقابل پرسش یکی از هنرجویان میرزایی به چگونگی تفکیک و تشخیص تصاویر واقعی از تصاویر جعلی و تعریف شده پرداخت.
کاظمی جو در پایان گفت: این کارگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی و ظرفیت محدود در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۹۹ از ساعت ۱۴ الی ۱۹ در مجتمع فرهنگی و هنری دهدشت برگزار شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت