پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 بهمن 1399 ساعت 08:11:: شناسه خبر: 93662

شیوع کرونا تمرکز را از نظارت بر امور دارو به سمت تأمین دارو برد

رئیس سازمان غذا و دارو کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از کمبودهای دارویی تحت تأثیر تحریم‌ها اتفاق می‌اُفتد و شیوع کرونا باعث متمرکز شدن اغلب توان ما بر تأمین دارو شد.

رحمت‌الله افشار در گفت‌وگو باخبرنگار صدای جنوب  در یاسوج با اشاره به اینکه غذا و دارو در سه حوزه به ارائه خدمات می‌پردازد، اظهار داشت:  بخش اول به نظارت بر تولید مواد غذایی، آشامیدنی و لوازم آرایشی وبهداشتی می‌پردازد.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های این سازمان را نظارت بر تولیدات۹ی عنوان کرد که در سطح عرضه هستند و افزود:  از مواد مصرفی موجود در بازار که تحت نظارت سازمان غذا و دارو هستند در آزمایشگاه تخصصی آزمایش گرفته می‌شود.

افشار بیان کرد: این موارد شامل مواد مورد عرضه در سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، عطاری‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی است.

وی نظارت بر امور دارو و داروخانه‌ها را از دیگر فعالیت‌های سازمان غذا و دارو برشمرد و گفت: صدور مجوز‌های لازم برای داروخانه‌ها، نطارت بر عرضه دارو در داروخانه‌ها از جمله این فعالیت‌ها می‌باشد.

معاون غذا و دارو علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نظارت بر امور بیمارستان‌ها و شرکت‌های پخش دارو نیز از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.

وی تصریح کرد: توزیع دارو در استان بر اساس سهمیه‌بندی صورت می‌گیرد و نظارت بر توزیع دارو از دورترین نقاط تا مرکز شهر به صورت مستمر انجام می‌شود.

افشار با بیان اینکه سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد از سهمیه کل کشور است، گفت: پخش دارو در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون توسط شرکت‌های پخش شیراز انجام می‌شود و پخش دارو در شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه، گچساران و باشت از طریق استان خوزستان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: با شیوع ویروس کرونا اغلب تمرکز سازمان به سمت تأمین داروی مورد نیاز رفت و شاید همین امر باعث بروز برخی تخلفات در سطح حوزه فعالیت و به ویژه داروخانه‌ها شد.

این مسئول با اشاره به اینکه با اُفت پیک کرونا در مدت اخیر کمبود برخی از داروها تا حدودی رفع شده، افزود: هم‌اکنون داروی مهم کنترل کرونا (رِندی سیور) ساخت داخل و کشور هند موجود است و مشکل خاصی در تأمین این دارو نداریم.

افشار با بیان اینکه برخی از کمبودها در تأمین دارو تحت عوامل متعدد اتفاق می‌افتد، یادآور شد: از مهم‌ترین عوامل کمبود برخی از داروها به ویژه داروی بیماران خاص تحریم‌های موجود برعلیه کشور است.

وی در ادامه بیان کرد: بیمه فقط بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها را پوشش می‌دهد و افراد دیگر تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت