پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 اسفند 1399 ساعت 10:12:: شناسه خبر: 93914

با ارائه مستندات از سوی معاون اقتصادی استاندارکهگیلویه و بویراحمد:

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مشکلات واحدهای تولیدی استان را پیگیری می کند

درجریان سفرایت الله رییسی ربیس قوه قضائیه به استان ،رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز ازبرخی واحدهای تولیدی بازدید و باارایه مستندات وتوضیحات کامل از سوی صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار درجریان مشکلات این واحدهاقرارگرفت.

صدای جنوب:

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا در جریان بیست و دومین سفر استانی به همراه جمعی از معاونین و مسئولین قضایی کشور وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این سفر یک روزه با همراهی سید حشمت الله صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از مسئولان اقتصادی استان و بخش خصوصی از برخی واحدهای تولیدی استان بازدید کردند.

تیم رئیس سازمان بازرسی کشور ابتدا راهی شهرک صنعتی شماره سه یاسوج شد و از دو طرح تولیدی بازدید کردند.

کارخانه ساخت باطری و طرح سردخانه طلایی دنا از جمله واحدهای مورد بازدید رئیس کل بازرسی کشور بود.

سید حشمت الله صمیمی دوست در حاشیه این بازدید و خطاب به رئیس کل بازرسی کشور به بخشی از مشکلات حوزه اقتصادی استان اشاره کرد.

صمیمی عدم مشارکت برخی از بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری در توزیع منابع جذب شده در سطح استان به منظور حمایت از تولید و اشتغال را یکی از عمده مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی در اجرای قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایان برای حداکثر ۵ نفر از کارگران مصوب ۱۳۶۱/۱۲/۱۶ مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی آن برای واحدهای گلخانه ای ( تولید گل های زینتی) ، تولید قارچ و … همکاری نمی کند.

معاون اقتصادی استاندار به بحث ممنوعیت پرداخت تسهیلات به واحدهای مرغداری (سرمایه ثابت در گردش) باتوجه به اعلام وزارت جهادکشاورزی مبنی بر تکمیل ظرفیت در سطح کشور اشاره کرد و گفت: محدودیت در پرداخت تسهیلات بانکی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ( در صورتی که سرمایه گذاری برای یک بار از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کرده باشد امکان استفاده مجدد تا تسویه تسهیلات قبلی را ندارد) از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی استان است.

وی با اشاره به شرط پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به نحوی که ۵۰ درصد از منابع باید توسط بانک های عامل در استان تامین شود و ۵۰ درصد توسط صندوق توسعه ملی، بیان کرد: هلدینگ های بزرگ اقتصادی وابسته به سازمان های توسعه ای در زمینه احیاء واحدهای راکد به این استان پاسخگو نیستند.

صمیمی عدم پرداخت تسهیلات به برخی صنایع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت که به عنوان صنایع اشباع قلمداد شده اند را از دیگر مشکلات برشمرد و ابراز کرد: تعیین سهم بخشی جهت پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات موضوع قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت همسان برای کلیه استان ها قبلا در نظر گرفته شده بود اما عدم امکان پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری در شهرک های صنعتی مجاور روستاها و همچنین شهرهای بالای ۱۰ هزار نفر جمعیت یکی دیگر از موانع کاری ما است.

معاون اقتصادی استاندار همچنین در این بازدید به ایرادات وارده به ماده ۱۱ قانون هوای پاک در خصوص ملزم نمودن سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی دارند جهت اخذ جواز زیست محیطی در حالی که شرکت شهرک های صنعتی قبلا متناسب با زون بندی مجوزهای لازم از جمله زیست محیطی اخذ کرده اند و ملزم نمودن سرمایه گذارانی که قصد اصلاح پروانه،اخذ جواز طرح توسعه، اصلاح جواز یا پروانه و افزایش ظرفیت را دارند به دریافت دوباره مجوز زیست محیطی اشاره کرد.

وی به عدم انعطاف صندوق توسعه ملی در خصوص واحدهای تولیدی که به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور، نمی توانند اقساط تسهیلات دریافتی را در موعد مقرر پرداخت نمایند اشاره کرد و گفت: به عبارتی در صورتی که اینگونه واحدها نتوانند اقساط خود را در موعد مقرر پرداخت نمایند اقساط بازپرداختی با نرخ شورای پول و اعتبار (۱۸ درصد) محاسبه می شود که یکی دیگر از این مشکلات است.

صمیمی در بخش دیگری از سخنانش به ایرادات وارده به قانون مالیات های مستقیم (ماده ۱۳۲ و ماده ۵۹ قانون اصلاحی) اشاره کرد و افزود:
براساس قانون مالیات های مستقیم، فقط اشخاص حقوقی دارای مجوز بهره برداری صنعتی، معدنی و.. امکان برخورداری از معافیت های پیش بینی شده در قانون را دارند و این در حالی است که برخی از صنعتگران و معدن کاران اقدام به دریافت مجوزهای بهره برداری بنام شخص حقیقی خود می کنند.

معاون اقتصادی استاندار، تاکید کرد: براساس قانون واحدهای تولیدی که در فاصله کمتر از ۳۰ کیلومتر از مراکز استان ها و خارج از شهرک های صنعتی واقع شده اند، امکان استفاده از معافیت مالیاتی ده ساله را ندارند.

گفتنی است بازرس ‌کل کشور به دلیل جامع بودن مکاتبات و مستندات مهندس صمیمی از طرح های اقتصادی استان از معاون اقتصادی استاندار خواست که این مستندات را به او ارائه بدهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت