پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 آذر 1395 ساعت 06:09:: شناسه خبر: 9424

رئیس اداره منابع آب کهگیلویه خبرداد:

آبگیری ۵ حوضچه طرح تغذیه مصنوعی دشت کلاچو

دمساز حجم آب این حوضچه ها رابالغ بر دومیلیون مترمکعب دانست وگفت:۳۰۰حلقه چاه در دشت ۲۵هزارهکتاری دشت کلاچو با آب این حوضچه ها تغذیه می شوند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اداره منابع آب کهگیلویه گفت:بارش های اخیر سبب آبگیری پنج حوضچه طرح تغذیه مصنوعی دشت کلاچو شده است.

به گزارش صدای جنوب،یعقوب دمساز صبح امروز دربازدید از این طرح اظهارداشت:بارش های خوبی که در چندروز اخیر اتفاق افتاد، سبب آبگیری پنج حوضچه طرح تغذیه مصنوعی دشت کلاچو شده است.

دمساز با بیان اینکه این طرح با توجه به مشکلات و مخاطرات بسیار زیادی که منطقه مذکور طی سال های گذشته با آن مواجه شده بود، طراحی و اجرا شده است، گفت: مطالعات علاج بخشی دشت کلاچووبهره برداری درسال۸۰ با هدف شناسایی وضع موجود و آینده شامل رفتارسنجی آبخوان، تعیین دقیق نیازهای منطقه در شرایط موجود و شرایط توسعه و در نهایت ارائه راهکارهای علاج بخشی به منظور کاهش مشکلات کمبود منابع آبی دشت کلاچو انجام شد.

وی یادآور شد: این طرح با بهره گیری از جریان های سیلابی رودخانه فصلی با احداث سازه های تاخیری متوالی و ایجاد حوضچه های تغذیه در پایین دست، جریان های سیلابی رودخانه را به تاخیر انداخته و سرعت آن را کاهش می دهد و با انحراف به سمت حوضچه ها ، سبب نفوذ بیشتر آب و در نهایت تغذیه سفره آب زیرزمینی دشت کلاچو می شود.
وی حجم آب این حوضچه ها رابالغ بر دومیلیون مترمکعب دانست وگفت:۳۰۰حلقه چاه در دشت ۲۵هزارهکتاری دشت کلاچو با آب این حوضچه ها تغذیه می شوند.

رئیس اداره منابع آب کهگیلویه ابراز امیدواری کرد:با اجرای این طرح در تنگ سبو و آبگیری همیشگی پنج حوضچه طرح دشت کلاچو، بتوان به تدریج بخشی از کسری سفره های آب زیرزمینی درمنطقه را جبران نماید.

یعقوب دمساز درپایان تصریح کرد:۱۵۴حلقه چاه غیرمجازدربخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه موجودمی باشد و تاکنون باانها برخوردهای قانونی نیز شده است.

به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود و خشکسالی ها که کمبود ذخایراب های زیرزمینی را به دنبال داشته است تغذیه مصنوعی آب های زیرزمینی با ارائه الگوهای صحیح در کشت و مصرف، بهترین راهکارهای مقابله موثر با هر گونه تبعات اجتماعی احتمالی ناشی از کمبود منابع آبی است.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b2%db%b0%db%b7_%db%b1%db%b1%db%b5%db%b0%db%b2%db%b2%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b2%db%b0%db%b7_%db%b1%db%b1%db%b5%db%b0%db%b2%db%b6%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b2%db%b0%db%b7_%db%b1%db%b1%db%b4%db%b9%db%b5%db%b6%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b2%db%b0%db%b7_%db%b1%db%b1%db%b4%db%b9%db%b1%db%b1%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b2%db%b0%db%b7_%db%b1%db%b2%db%b0%db%b2%db%b0%db%b4

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت