پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 آذر 1395 ساعت 09:09:: شناسه خبر: 9566

رئیس سازمان بهزیستی:

حقوق و مزایای کارکنان افزایش می یابد/مصرف مواد مخدر صنعتی به سمت زنانه‌شدن حرکت می‌کند

بندپی از موفقیت دولت یازدهم در پوشش بیمه‌ سلامت برای همه‌ افراد واجد شرایط کشور یاد کرد و گفت: این طرح، حتی در آمریکا که توسط دولت اوباما به اجرا درآمد، با شکست مواجه شد اما در ایران، دولت پای کار ایستاد و با کمک مردم، آن را با موفقیت به انجام رساند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر به سبزوار، گفت: حقوق و مزایای کارکنان بهزیستی در لایحه اصلاح قانون نظام هماهنگ که توسط دولت در دست تهیه است، حقوق و مزایای کارکنان این نهاد با وزارت بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های همسطح و مشابه، برابر شود.
به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، «انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با حضور در شهرستان سبزوار، با نمایندگان این شهرستان در مجلس، کارکنان بهزیستی، رؤسای این نهاد در شهرستان‌های همجوار سبزوار و فرمانداران این شهرها دیدار و در شورای اداری سبزوار شرکت کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، هدف از این سفر یک‌روزه را پاسخ به درخواست‌های مردم و نمایندگان شهرستان در مجلس، بررسی نیازهای منطقه و ارزیابی عملکرد ادارات بهزیستی در این شهرها برشمرد و پس از بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های جمعیت هدف بهزیستی در شهرستان سبزوار، در جمع کارکنان بهزیستی این شهرستان،‌ رؤسای بهزیستی شهرستان‌های خوشاب، جوین، جغتای و داورزن و فرمانداران این شهرها، گفت: اختلاف فاحش دریافتی‌های کارکنان بهزیستی با سایر دستگاه‌های دولتی، از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس، مورد بررسی قرار گرفته و گزارش این نهاد در اختیار مجلس قرار گرفته است.

وی افزود: رئیس جمهور در پاسخ به درخواست بهزیستی برای افزایش دریافتی‌های کارکنان بهزیستی قول مساعد داده و به سازمان برنامه دستور داده که در لایحه‌ اصلاح قانون نظام هماهنگ که توسط دولت در دست تهیه است، حقوق و مزایای کارکنان این نهاد با وزارت بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های همسطح و مشابه، برابر شود.

محسنی‌بندپی در جمع کارکنان بهزیستی و مدیران شهرستانی این نهاد، ادامه داد: بهزیستی علاوه بر موفقیت‌های علمی و تخصصی در سطح کشور، در بخش تعالیم قرآنی رتبه‌ ممتاز کشور را گرفته و در برگزاری نماز جزو ۷ دستگاه برتر شناخته شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، همچنین از درخواست رئیس جمهور از سازمان بهزیستی یاد کرد و گفت: از طرف ۲۲ هزار نفر پرسنل و مدیران سازمان به رئیس جمهور قول دادیم که در بخش پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌ها، توانمندسازی مددجویان، استانداردسازی خدمات مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی، فراهم‌سازی بستر برای ورود شرکای اجتماعی به امور مددجویان و زمینه‌سازی برای بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌های جامعه‌ی هدف و توسعه‌ توانبخشی مبتنی بر جامعه و خانواده، تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی همچنین در شورای اداری سبزوار، تصریح کرد: میانگین سنی مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور پایین آمده و از طرفی این آسیب به سمت زنانه‌شدن حرکت می‌کند. بطوری که منحنی نسبت مردان به زنان معتاد در رده‌های سنی مختلف، در حال حرکت به سمت زنانه شدن است. زنانه شدن اعتیاد و و ورود رو به تزاید این قشر به حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی، یک خطر تکان‌دهنده و یک وضعیت بحرانی برای کشور توصیف می‌شود.

محسنی‌بندپی با بیان آمار ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفری زنان سرپرست خانوار در کشور، از افزایش ۱۵۰ هزار نفری آنان در سال جاری خبر داد و گفت: رشد حاشیه‌نشینی در برخی استان‌ها به نصف جمعیت استان رسیده و در مشهد ۳۴ درصد کل جمعیت این شهر را پوشش می‌دهد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، گفت: هر چند میزان خودکشی در کل کشور با رقم ۶ در ۱۰۰ هزار نفر، از میانگین جهانی کمتر است اما در برخی استان‌ها مثل ایلام، آمار ۱۳ در ۱۰۰ هزار که بیش از دو برابر میانگین کشور است نگران‌کننده می‌باشد.

وی از موفقیت دولت یازدهم در پوشش بیمه‌ سلامت برای همه‌ افراد واجد شرایط کشور یاد کرد و گفت: این طرح، حتی در آمریکا که توسط دولت اوباما به اجرا درآمد، با شکست مواجه شد اما در ایران، دولت پای کار ایستاد و با کمک مردم، آن را با موفقیت به انجام رساند.

محسنی‌بندپی، اضافه کرد: در حال حاضر، مردم تهیدست، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، حداقل هزینه‌های درمان را می‌پردازند که این یک موفقیت برای رفاه و تأمین اجتماعی مردم به حساب می‌آید و از موفقیت‌های قابل توجه دولت است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، از اجرای طرح کاهش طلاق بهزیستی در استان‌های پرخطر یاد کرد و گفت: قبل از اجرای این طرح، برخی وکلا فقط به خاطر کسب درآمد، مردم را تشویق به طلاق می‌کردند که این با روحیه‌ی انسانی و سوگندهای این حرفه‌ی حقوقی، مباینت دارد.

وی در پاسخ به درخواست‌های فرمانداران، نمایندگان و مردم شهرستان‌های اقماری سبزوار، گفت: نمایندگی‌های بهزیستی در شهرستان‌های خوشاب، داورزن، جوین و جغتای با موافقت سازمان برنامه‌ به اداره تبدیل و اداره بهزیستی سبزوار پس از تصویب در سازمان برنامه به معاونت مدیر کل ارتقا می‌یابد.

محسنی‌بندپی، از اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات کمک‌توانپزشکی به بهزیستی این شهرستان‌ها خبرداد و گفت: این اعتبار به نسبت جمعیت شهرستان‌های مذکور بین بهزیستی آنها توزیع می‌شود. همچنین نمایندگی‌ بهزیستی در بخش‌های ششتمد و روداب نیز از نظر وسایل و لوازم اداری تجهیز خواهند شد و در زمینه‌ سایر درخواست‌های اعتباری که برای نیازهای مددجویان سبزوار و شهرستان‌های اقماری آن از سوی نمایندگان مردم در مجلس، فرمانداران این شهرها و رؤسای بهزیستی پیشنهاد و درخواست شده بود مقرر گردید این درخواست‌ها توسط کارشناسان سازمان بررسی و در صورت وجود اعتبار، مورد اجابت قرار می‌گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، همچنین در گفتگو با خبرنگاران از رساندن پوشش برنامه‌های پیشگیری از آمبلیوپی کودکان ۳ تا ۶ سال و معلولیت ناشنوایی نوزادان به بالای ۹۰ درصد در سال جاری سخن گفت و با اشاره به طرح مشاوره‌ ژنتیک زوجین، افزود: در این ارزیابی آزمایشی ۴۰ هزار زوج جوان با پرسشنامه‌ شجره‌شناسی، مورد بررسی ژنتیک قرار گرفتند که از میان آنها برای۳۰ درصد زوج‌ها، مشاوره‌ ژنتیک ضروری تشخیص داده شد و برای ۱۵ درصدشان، حتمی بودن ضرورت آزمایش‌های ژنتیک تأیید شد.

وی در پایان یادآور شد: این امر نشان داد که با اجرای برنامه‌ اجباری مشاوره‌ ژنتیک پیش از ازدواج که در مجلس در حال بررسی است، می‌توان جلو معلول‌زایی در کشور را گرفت. چنانچه در حال حاضر آمار کودکانی که از مادر معلول متولد می‌شوند بالای ۲۵ هزار ولادت است که این میزان با اجباری شدن مشاوره‌ ژنتیک به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت