پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 خرداد 1400 ساعت 16:03:: شناسه خبر: 98687

برنامه‌های گرامیداشت سالروز سوم خرداد اعلام شد/فتح خرمشهر ضمانتی برای ادامه حیات کشور بود

فتح خرمشهر ضمانتی برای ادامه حیات کشور و سربلندی مردم ایران و تضمینی بر نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود بود.

به گزارش  صدای جنوب  سرهنگ مسعود مثنوی  در نشست خبری امروز یکشنبه  تشریح برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر که در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی امروز ایران اسلامی در جنگ های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی به برکت همین ایستادگی و مقاومت است. 

وی ضمن گرامی داشت سوم خرداد ماه روز آزادسازی خرمشهر ابراز داشت: این روز را که افتخاری بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را به تمامی رزمندگان، خانواده شهدا، ایثارگران و همه ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

 سرهنگ مثنوی خاطرنشان کرد:فتح خرمشهر ضمانتی بود برای ادامه حیات کشور و سربلندی مردم ایران و تضمینی بر نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود که همواره مورد تاکید رهبر کبیر انقلاب اسلامی بوده است.

  جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:  عملیات بیت المقدس در ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با هدف آزادسازی خرمشهر، پادگان حمیدیه، جفیر، هویزه، حسینیه و بخش های دیگری از میهن اسلامی در سه مرحله آغاز شد و در سوم خرداد همان سال خرمشهر قهرمان را پس از ۵۷۶ روز اشغال به آغوش وطن برگرداند.

سرهنگ  مثتوی  افزود:درایران ا ز این عملیات و روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شودشورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را در تقویم رسمی ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرده‌است

سرهنگ مثنوی عنوان کرد: خرمشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس منطقه حساس و استراتژیک ایران بود و شرایط خاصی داشت که پس از ۵۷۵ روز اشغال از دست ارتش رژیم بعث عراق بازپس گرفته شد. 

وی ابراز داشت: فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۱ و در عملیات بیت المقدس انجام شد و بنا به فرموده امام خمینی (ره) فتح ارزش های اسلامی بود

برخی برنامه های گرامیداشت سوم خرداد امسال در کهگیلویه و بویراحمد شامل غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل و سرکشی از ایثارگران و خانواده شهدا، رژه خودرویی و موتوری با حضور بسیجیان، یادواره شهدا در فضای مجازی و با محوریت عملیات بیت المقدس، تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری، رزمایش دسته های رزمی گردان های بیت المقدس، محافل خاطره گویی دفاع مقدس و عصر با شهدا، نشست های بصیرتی، توزیع کمک های مؤمنانه و بسته های معیشتی بین نیازمندان، اهدای جهیزیه به زوج های جوان نیازمند، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، افتتاح تعدادی طرح محرومیت زدایی و آغاز عملیات اجرایی مسکن مددجویی است. 

یک جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به نام «زخم صخره های سرد» در این نشست خبری رونمایی شد. 

این کتاب خاطرات سرهنگ غلامحسن نجات بخش از رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده که به قلم مهران مظفری نگارش شده است. 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت