پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 خرداد 1400 ساعت 09:03:: شناسه خبر: 98955

انتشاردهنده فیلم شکار در فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتشار دهنده فیلم شکار بز وحشی در شبکه های اجتماعی به همراه یک نفر دیگر شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش صدای جنوب ، در روزهای گذشته فیلمی از شکار بز وحشی در شبکه های اجتماعی استان دست به دست می شد که واکنش تند دوستداران محیط زیست  طبیعت و حیات وحش استان را به همراه داشت.

سید اسدالله هاشمی روز شنبه در این باره اظهار داشت : فرد خاطی شناسایی و به همراه  یک نفر دیگر دستگیر و اعمال قانون شده است.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه ، عصر چهار شنبه پنجم خرداد ماه جاری حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده خائیز متوجه صدای شلیک گلوله می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ماموران تا پاسی از شب در پی دستگیری متخلفین بودند که سرانجام نزدیک به ساعت ۲۳ موفق می شوند ، این دونفر متخلف را به همراه لاشه یک راس بز وحشی شکار شده و دو قبضه اسلحه دستگیر کنند.

هاشمی عنوان کرد: ۶ خرداد ماه، هر ۲ متخلف به همراه آلات مکشوفه بمنظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند ، با توجه به ادله مثبته و  با حکم مراجع قضایی هر دو متخلف روانه زندان شدند.

هاشمی ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه، تاکید کرد: دوستداران طبیعت و حیات وحش مطمئن باشند محیط زیست استان در برخورد با ناقضان قانون و مقررات محیط زیست بدون مماشات برخورد خواهند کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده در دل رشته کوه های زاگرس مرکزی گنجینه ای ارزشمند و ظرفیتی بالقوه برای زیست انواع گونه های جانوری از جمله گونه کمیاب و در حال انقراض پلنگ ایرانی است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت