پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 خرداد 1400 ساعت 18:03:: شناسه خبر: 99362

امام جمعه سوق:

کاهش حضور مردم در انتخابات آرزوی دیرینه دشمن است

خطیب جمعه سوق در مراسم نماز جمعه این شهر گفت: انتخابات در نظام اسلامی یکی از بسترهای نقش آفرینی در تعیین سرنوشت خود و کشور است وباید سعی کنیم حضور حداکثری داشته باشیم زیراحضور حداکثری باعث استحکام‌نظام و اعتبار کشور خواهد شد و امنیت کشور را سبب میشود.

صدای جنوب:

خطیب جمعه سوق گفت: انتخابات در نظام اسلامی یکی از بسترهای نقش آفرینی در تعیین سرنوشت خود و کشور است وباید سعی کنیم حضور حداکثری داشته باشیم زیراحضور حداکثری باعث استحکام‌نظام و اعتبار کشور خواهد شد و امنیت کشور را سبب میشود.

حجت الاسلام کیانی اصل ادامه داد:هر چه جمعیت بیشتری شرکت کنند امنیت نظام و کشور اعتبار و استحکام نظام کشور بالاتر خواهد رفت.

وی افزود:بی رونقی انتخابات آرزوی دیرینه دشمن ما است و پس سعی کنیم نقشه دشمن را با حضور حداکثری در انتخابات نقشه بر آب کنیم.

کیانی اصل گفت:باید اولین کار ما تمرکز بر حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد .

وی بابیان اینکه حکومتی که بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته باشد نه تنها در عرصه داخلی بلکه در عرصه بین‌المللی هم از اقتدار لازم برخوردار است تصریح کرد: اما امروز بحث کاهش مشارکت را برخی مطرح کرده و دامن می‌زنند.

کیانی اصل گفت:برخی جمله رای نمی دهیم را تکرار می کنند و می گویند و به این دلیل و ان دلیل رای نمی دهیم من به این عزیزان عرض کنم کاهش مشارکت به خاطر رد صلاحیت برخی افراد نیست چرا که در دوره قبل هم افرادشاخصی بودند و رد صلاحیت شدند اما مشارکت بالا بوده بنابراین دلیل عدم مشارکت یا مشارکت کم بخاطر رد صلاحیت نیست بلکه اگر مشارکت کم باشد به خاطر ناکارآمدی مسئولان اجرایی ،اعمال سیاست‌های غلط اقتصادی ،گلایه مندی مردم از وضعیت معیشتی، وعده های نامحقق دولت ،شکاف طبقاتی ،بروز و ظهور فساد در برخی دستگاه‌ها ،تعدی به بیت المال، وجود مافیای قدرت و ثروت، نرخ بالای بیکاری، رکود تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی ، تورم بالا، کاهش ارزش پول ملی ،گرانی های افسارگسیخته، مصائب بورس که دولت مردم را دعوت به بورس کرد و ببینید چه وضعیتی برای مردم به وجود آورد و اعتماد مردم به مسئولان را از دست داد همه اینها سبب عدم مشارکت مییاشد.

امام جمعه سوق تصریح کرد:اما اگر یک دولت قوی ،متدین، حزب اللهی ،عدالتخواه، مبارزه با فساد، جهادی و تکیه بر نیروهای داخلی به جای تکیه بر کدخدا انتخاب کنیم قطعاً مشارکت در انتخاب های بعدی خیلی بالاتر خواهد رفت و بنابراین ما هستیم یک انتخاب صحیح و اصلح. دانشگاهیان، فرهنگیان، متنفذین تلاش کنند برای اینکه حضور حداکثری در انتخابات محقق شود و بعد ملاک ها و معیارهای فرد اصلح را در اختیار عامه مردم قرار بدهند.
وی در بخش دیگری ازسخنانش به شکست صهیونیست هاو سرنوشت ذلت بار نتانیاهو در طول ۱۲ سال گذشته اشاره کرد وگفت:نتانیاهو با ترفند‌های سیاسی موفق شد تا بر کرسی نخست وزیری تکیه بزند و در ابتدا سعی داشت مردم مظلوم فلسطین را به یک صلح تحمیلی وادار کند ولی مقاومت مردم فلسطین و مخصوصاً در این جنگ ۱۲ روزه نشان داد که سقوط نتانیاهو بیش از گذشته بر وخامت اوضاع رژیم صهیونیستی چیزی جز سرعت زمان و زوال او نخواهد بود .

وی افزود:گذشت تاریخ مصرف نتانیاهو نشان از نزدیکی جهان برتمام شدن عمر رژیم نحس صهیونیستهاست.

وی گفت:بزرگداشت ارتحال امام ، فقط به عنوان یک قدردانی و تجلیل از گذشت نیست بلکه به معنای اصرار و پافشاری بر خط و راهی است که امام بزرگوار با انقلاب خود،با قیام خود ،با سیره خود، با درس های خود، و با وصیت‌نامه خود برای ملت ایران به همه مسلمانان عالم باقی گذاشت.

کیانی اصل تصریح کرد:امام به عنوان یک الگو ،به عنوان یک معلم، به عنوان یک رهبر در ذهن ما و در واقعیت جامعه ما حضور دارد ،فکر ایشان هست راه ایشان هست، درسش هست و این درست همان چیزی که ملت ایران به همه مسلمانان عالم احتیاج دارند دیروز احتیاج داشتند امروز هم احتیاج دارند.

به گزارش صدای جنوب،در این مراسم عبادی سیاسی،نمازگزاران در سالروز ارتحال امام خمینی(ره)عزاداری کردند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت