پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 خرداد 1400 ساعت 10:03:: شناسه خبر: 99403

توزیع انسولین قلمی برای بیماران دیابتی

توزیع انسولین قلمی برای بیماران دیابتی با ثبت اطلاعات در سامانه اعلام شده به صورت منظم در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود.

به گزارش صدای جنوب ، مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با توجه به تقاضای بیش از حد خرید انسولین قلمی، معاونت درمان وزارت بهداشت تصمیم گرفت تا برای بیماران دیابتی و نیازمند با ثبت اطلاعات در سامانه اعلام شده توزیع انسولین قلمی را به صورت منظم و مرتب انجام دهد.
مهرداد نجفی اضافه کرد: شهروندان شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون که مبتلا به بیماری دیابت هستند به خصوص افرادی که انسولین‌های قلمی مصرف می‌کنند به آدرس: بلوار پاسداران- نبش گلستان ۱۵- کلینیک شهید مفتح- کلینیک دیابت مراجعه و مدارک لازم را ارائه کنند.
وی ادامه داد: تاکنون بیماران دیابتی جزء بیماران خاص محسوب نمی‌شدند، ولی معاونت درمان وزارت بهداشت اقدام به جمع آوری اطلاعات این عزیزان کرده تا در آینده به عنوان بیماران خاص محسوب و تسهیلات خاص این بیماران را ارائه کند.
وی با بیان اینکه شناسایی و ساماندهی بیماران مبتلا به دیابت از اهداف اصلی این طرح است؛ ادامه داد: توزیع انسولین‌های قلمی در گذشته با مشکلاتی مواجه بود، چون این دارو‌ها با ارز دولتی وارد کشور می‌شوند امکان قاچاق این انسولین‌ها وجود دارد بنابراین برای اینکه انسولین‌ها به دست مصرف کننده واقعی خود برسد باید از طریق سامانه این اتفاق انجام پذیرد.
نجفی بیان کرد: همه دارو‌های بیماران باید در داروخانه تحویل بیمار شود و چنانچه بیماری به داروخانه مراجعه و پرسنل داروخانه عنوان کند که برای تحویل دارو به خارج از داروخانه اقدام کنند، تخلف بوده و باید به معاونت غذا و داروی استان گزارش داده شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت