پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 تیر 1400 ساعت 16:04:: شناسه خبر: 102783

عیدی بزرگ وزارت صمت به شهرستان لنده:

از اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر در فسفات قیام تا تسریع در اجرای جاده لنده به تشان+تصاویر

در آستانه عید سعید قربان مهندس دیو دیده مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی کشور به همراه مسئولین استانی صمت ، راه و شهرسازی و مسئولین شهرستانی از معدن فسفات کوه ریش قیام ومسیر ارتباطی بازدید و گفتگو کردند.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده، در آستانه عید سعید قربان مهندس دیو دیده مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی کشور به همراه مسئولین استانی صمت ، راه و شهرسازی و مسئولین شهرستانی و همچنین بخشدار تشان از معدن فسفات کوه ریش قیام ومسیر ارتباطی بازدید و گفتگو کردند.

فرماندار لنده گفت: این بازدید با هدف برنامه ریزی جهت احداث راه ارتباطی معدن فسفات توسط طرح ایجاد زیربناهازیر مجموعه سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی کشور صورت گرفته است.


تورج رزمجو در خصوص جاده لنده به تشان عنوان کرد: قطعه اول این مسیر ترانزیتی و اتصال آن به جاده ملی پاتاوه – دهدشت به طول حدود ۵.۵ کیلومتر با حضور مسئولان کشوری از دی ماه سال ۹۸ وارد فاز اجرایی شد.

وی افزود: با اجرای این طرح شهرستان های لنده و بهمئی از بن بست خارج می شوند و این مسیر حدود ۱۰۰ کیلومتر کوتاه تر می باشد .

فرماندار لنده در پایان گفت : این مسیر کوتاه باعث جذب سرمایه گذارها در جنوب کشور و در آینده ای نزدیک بهترین مسیر ترانزیتی نسبت به بقیه مسیرها می باشد .

در ادامه مهندس دیودیده ضمن تشکر از پیگیری های استاندار محترم و نماینده کهگیلویه بزرگ عنوان کرد: با پیگیری های استاندارمحترم  و حجت الاسلام والمسلمین حاج اقای موحد در وزارت صمت و تشکیل جلسات متعدد تاکید بر حضور میدانی در اجرای این طرح را داشتند.

وی افزود: با اجرای طرح مسیر دسترسی به معدن فسفات قیام در آینده ای نزدیک ، شاهدتسریع دربهره برداری ازاین معدن خواهیم بود.

مهندس دیو دیده گفت: با این کار علاوه بر رفع مشکل معدن فسفات جهت بهره برداری , حدود ۵۰درصد جاده لنده -تشان توسط وزارت صمت آماده می شود .
وی خاطر نشان کرد: شناسایی ظرفیت‌های معدنی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، قابلیت‌های نهفته را احیا کند.

مهندس احمدی مدیر حوزه راه سازی استان با اشاره به اهمیت این مسیر گفت:  باتوجه به اصلی بودن جاده لنده تشان باید جاده لنده به تراب( ادامه محورپاتاوه) نیز اصلی باشد .

همچنین مهندس راستا معاون اداره راه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بیان کرد: اجرای این جاده علاوه بر خارج شدن شهرستانهای لنده و بهمئی از بن بست باعث کاهش مسافت حدودا ۱۰۰ کیلومتری کریدور جنوب – مرکز کشور می شود .

در ادامه کارشناس مسئول اکتشافات معدنی سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ذخیره قطعی فسفات کوه ریش قیام ۱۰میلیون تن با عیار ۹ونیم درصد می باشد.

مهندس خنجری عنوان کرد: این ماده معدنی مواد اولیه تولید اسید فسفریک وکودهای فسفاته می باشد که از نیاز های مهم کشور می باشند وبخش زیادی از آنها از طریق واردات تامین می گردد.

وی افزود: مطالعات اکتشافی فسفات کوه ریش قیام قبل از انقلاب توسط شرکتهای خارجی شروع ودر دهه ۶۰ بعد از انقلاب تکمیل وبه روز آوری گردید که درصورت بهره برداری از این معدن واحداث کارخانه کانه آرائی وتولید محصولات پائین دستی ضمن تامین بخشی از نیاز کشور به کودهای فسفات زمینه اشتغال بالغ بر۵۰۰ نفر در منطقه فراهم می گردد.
مهندس خنجری گفت: برای تحقق این هدف تامین زیر ساختهای لازم از جمله احداث راه دست رسی و در مرحله دوم تامین برق در دستور کار طرح ایجاد زیر بناها در معادن وسازمان صمت استان قرار گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: تکمیل مطالعات مناطق مجاور با هدف دست یابی به ذخیره معدنی بیشتر توسط سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی کشوردر دست اقدام می باشد.

تصاویر تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت