پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 مرداد 1400 ساعت 22:05:: شناسه خبر: 105202

تشدید بازرسی و نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح بازرسی از اصناف در هفته های آینده با شدت بیشتری ادامه پیدا می کند، گفت: تمام بازار تحت نظارت بازرسان قرار خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح بازرسی از اصناف در هفته های آینده با شدت بیشتری ادامه پیدا می کند، گفت: تمام بازار تحت نظارت بازرسان قرار خواهد داشت.

سید حشمت الله صمیمی دوست در بازدید از سازمان صنعت، معدن و تجارت، از زحمات مجموعه ی سازمان صنعت و معدن استان قدردانی کرد و افزود: با توجه به تاکید استاندار در یک روز تعطیل از نزدیک شاهد زحمات شما بزرگواران اعم از رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت، معاونین، کارشناسان و بخصوص بازرسان در حوزه معاونت بازرسی بوده و قدردان زحمات شما هستیم.
وی اظهار کرد: امروز با توجه به تعطیلی ادارات، حضور این عزیزان در مجموعه نشان داد که در حوزه بازرسی و نظارت روزهای تعطیل وجود ندارد و اتفاقا در روزهای تعطیل فعالیت این مجموعه بیشتر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جایگاه و نقش سازمان صنعت معدن و تجارت، عنوان کرد: با توجه به اینکه این سازمان زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن و تجارت است و این وزارتخانه در تولید و اشتغال نقش مهم و اساسی دارد، این سازمان نیز به تبعه وزارتخانه کارهای بزرگی را در سطح استان باید پیگیری کند.
صمیمی دوست تصریح کرد: وجود نشست های متفاوت در سطح استان و کارگروهی که مسئولیت آن با سازمان صنعت و معدن و تجارت است یا دبیری آن به عهده آن سازمان بوده نشان از گستردگی حوزه این سازمان است.
وی بیان کرد: از جمله این کارگروه ها می توان به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد که خود همکاران ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت علاوه بر اینکه مشکلات واحدهای صنعتی را جمع بندی می کنند به عنوان دبیرخانه سایر مشکلات طرح های اقتصادی دیگر دستگاه ها از جمله سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و سایر واحدهای خدماتی را جمع بندی و به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که به ریاست استاندار یا حوزه اقتصادی تشکیل می شود، ارائه می دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دبیر خانه ستاد تنظیم بازار نیز که بصورت مستمر مشکلات را بررسی و جمع بندی می کند از وظایف این سازمان است.
صمیمی دوست با بیان اینکه بحث کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی از دیگر وظایف این سازمان است، عنوان کرد: کارگروه آرد و نان که نظارت بر عملکرد نانوایان و توزیع آرد را دارد جز وظایف این سازمان است و سایر گروه های کاری مانند گروه کاری صادرات غیر نفتی و غیره از دیگر وظایف این سازمان است.
وی تاکید کرد: بنابراین می بینیم سازمان صنعت و معدن و تجارت بخش مهمی از مسائل اقتصادی استان را به دوش می کشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هرگونه تصمیم ناپخته در سطح کلان و یا هرگونه ضعف و کم کاری در سایر وزارتخانه آثارش را در بازار نشان می دهد و اینجاست که کار بازرسان سخت می شود، به عنوان مثال قطعی برق کارخانجات سیمان و فولاد یک دستور کشوری بود و بنابراین همین امر موجب کاهش عرضه سیمان و به تبع آن افزایش قیمت در سطح بازار را به همراه داشت.
صمیمی دوست گفت: بنابراین تامین برق جزو وظایف وزارت نیرو است و  هرگونه تصمیم در این زمینه که منجر به تعطیلی کارخانجات شود تاثیر خودش را روی بازار می گذارد و اینجاست که بازرسان مجبور هستند نظارت بیشتری بر حداقل سیمان تحویلی کارخانجات انجام دهند.
وی اظهار کرد: ما باید واقعیات موجود در بازار را بپذیریم که وقتی عرضه کم شود و تقاضا زیاد باشد، حضور دلالان در سطح بازار جهت افزایش قیمت محصولات زیاد می شود و اینجاست که حجم کار بازرسان صنعت معدن تجارت زیاد می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تحریم های ضالمانه قطعا تاثیر خود را روی بازار نشان می دهد و به تبعه آن کار بازرسان ما سخت می شود و اگر موارد دیگری مانند نوسانات نرخ ارز را در نظر بگیریم، تعدادی از واحدهای تولیدی ما که مواد اولیه را از طریق واردات تامین می کند، وقتی نرخ ارز تغییر کند، قطعا قیمت محصول نهایی نیز افزایش پیدا خواهد کرد و دچار نوسان خواهد شد و اینجا بازرسان باید با دقت بیشتری نسبت به کنترل بازار باید اقدام کنند.
صمیمی دوست تصریح کرد: هرگونه خللی در تولید محصولات کشاورزی و یا عدم برنامه ریزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی موجب خواهد شد که بخشی از محصولات کشاورزی دچار کمبود شود و باز اینجا آثار و تبعات خود را در بازار نمایان می کنند و این نیز به نحوی به حوزه بازرسی ارتباط پیدا می کند.
وی عنوان کرد: هرگونه تصمیم گیری در اصلاح قیمت حامل های انرژی موجب افزایش قیمت در بعضی از کالاها خواهد شد و شاید هفته ها همکاران ما در سازمان صنعت و معدن و تجارت گرفتار نظارت و کنترل های لازم در این زمینه باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص نرخ دستمزد و حقوق و مزایای کارگران که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می پذیرد، در قیمت نهایی محصولات  تولیدی تاثیر گذار خواهد بود و باز اینجا بازرسان باید با دقت بیشتری بازار را کنترل کنند.
صمیمی دوست خاطرنشان کرد: بنابراین اینها نشان از نقش و جایگاه سازمان صنعت معدن و تجارت است و بازرسان مهم ترین نقش را در این میدان خواهند داشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: در سال گذشته ۴۲۰۰ پرونده تنها به تعزیرات حکومتی از سوی سازمان صمت ارجاع داده شد که این خود نشان از تلاش شبانه روزی این  عزیزان است و در واقع عملکرد  تعزیرات حکومتی ناشی از همین پرونده هایی است که این مجموعه تشکیل می دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: لازم می دانم که از مجموعه کارکنان تعزیرات حکومتی استان به ویژه مدیریت این مجموعه و روسای شعب تعزیرات حکومتی استان در رسیدگی سریع به پرونده ها که همگام با بازرسان صنعت ومعدن و تجارت مشغول کار و تلاش قدردانی کنم.
، لازم به ذکر است، سالار حسین پور از توجه ویژه استاندار به مجموعه صنعت، معدن و تجارت و نگاه ویژه وی به بازرسان به عنوان سربازان خط مقدم در برخورد با تخلفات اقتصادی و همچنین حضور سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به جهت حضور در مجموعه سازمان و دیدار با بازرسان در روز تعطیل به صورت ویژه قدردانی کرد و گفت: این حضور خستگی را از تن مجموعه همکاران ما زدود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت